plotselinge stroomuitval

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
John56XLH
25-44
25-44
Has thanked: 17 times
Been thanked: 34 times

Re: plotselinge stroomuitval

Ongelezen bericht door John56XLH »

Iedereen nogmaals hartelijk dank voor alle reacties/adviezen/tips, klasse !!! :thumbsup:
Ik begin met het simpelste (en goedkoopste): de zekeringen vervangen en de massa verbindingen controleren.

Maar zoals ik al eerder zei: het euvel doet zich tot nu toe alleen voor bij een buitentemperatuur van +25 graden, dus wanneer gaat dat weer gebeuren ....
Ik rij nu niet even naar Zuid-Spanje op en neer ... :D
Morgen (zondag) zal ik nog een keer een (proef-)ritje maken en kijken wat er gebeurd.
Laat het jullie weten, groetjes,
Jan
EasyWim
800-899
800-899
Has thanked: 649 times
Been thanked: 482 times

Ongelezen bericht door EasyWim »

Je kunt nu inderdaad niet checken of een controle of vervanging van een onderdeel het probleem echt heeft opgelost. Echter door deze stappen te zetten is er wel kans dat je iets tegenkomt wat je niet verwacht had zoals een gecorrodeerde of loszittende verbinding of misschien wel een verbrande of kaal geschuurde draad. Misschien heeft de vorige eigenaar per ongeluk de accu weleens verkeerd om aangesloten gehad of weet ik veel wat. Elk elektrisch onderdeel waar je nu bij kunt gelijk even goed visueel inspecteren en elke stekkerverbinding even lostrekken. Je weet maar nooit...
MoneyFor
3000+
3000+
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1623 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door MoneyFor »

John56XLH schreef: 16 okt 2021 17:57 Maar zoals ik al eerder zei: het euvel doet zich tot nu toe alleen voor bij een buitentemperatuur van +25 graden, dus wanneer gaat dat weer gebeuren ....
Jan
Nou dan lijkt het me niet zulk een groot probleem, de dagen dat dit dan gebeurd kan je tellen :lol:

Suc6 met de zoektocht.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
John56XLH
25-44
25-44

Beste allemaal,

Excuses voor mijn late reactie. (door omstandigheden even niet aan toegekomen om wat van me te laten horen)
Ik heb jullie adviezen, tips en ideeen op een rijtje gezet en besproken bij Taco Motos.
Na wat 'brainstormen' is in goed overleg besloten om de bobine en alle zekeringen te vervangen.
Dit is begin november naar tevredenheid bij Taco uitgevoerd.
(ik ben zelf niet zo'n sleutelaar; vroeger wel gedaan aan bromfietsen, maar nu niet meer aan dikke Harley's .... :mrgreen: )
En nu maar afwachten of het geholpen heeft. Zoals ik al eerder schreef doet het euvel zich alleen voor bij buitentemperaturen van +25 graden of hoger ;)
Ik heb mijn 'paard' sinds vorige week voorlopig even gestald in een warme bromfietsen-/motorenstalling op mijn werk.
Normaal staat hij buiten in mijn tuin onder een hoes, maar deze maanden stap ik toch niet op; in maart ga ik hem weer uit de 'mottenballen' halen.
Hopelijk gooit de Corona-pandemie in 2022 niet weer roet in het eten en kunnen er wat ontmoetingen o.i.d. georganiseerd worden.
Zou het leuk vinden om dan andere "Sportster Owners" te ontmoeten !!
Voor nu alvast fijne feestdagen en een voorspoedig en gezond 2022 gewenst, groetjes,
Jan
pkers
25-44
25-44
Has thanked: 7 times
Been thanked: 13 times

Ongelezen bericht door pkers »

Het lijkt of ik mijn eigen storing teruglees...Ik heb een soortgelijk probleem, ik open een nieuw topic daarvoor.
John56XLH
25-44
25-44

Voor vervolg zie verder onder rubriek "motor valt stil tijdens rit" .....
Plaats reactie