Tanklift + coil relocation
- brede aap
- 200-349
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 93 times
Re: Tanklift + coil relocation
Okee. Ten eerste, men moet zelf weten wat hij mooi vind als ze denken dat het nu 'af' is.
De lijn van de motor wijst nu omhoog en de voorkant (stuur, vork) zegt..neehee wij blijven laag..mja..dus waar je aan het één begint voor de stijl, moet je het ander afmaken. Of het geeft je geen ruk hoe het er verder uitziet als die hoge tank er maar hoger op zit
Voordeel bij gelukte ombouw: looks. (in mijn opnie bij een 21 inch voorwiel en minstens semi-apehanger en de hogere standaardvork).
Voor langere mensen; hoef je niet zo te bukken bij de pomp
Nadeel: Op een goed sturende (?) fiets het gewicht hoger leggen, stuurt in theorie dus minder snel/ balans is anders.
De brandstof helt nu naar achter en ligt niet meer lekker 'op' de benzinetoevoer, zonder dat je het benzinetoevoergat hebt verplaatst. Dus handig als je stoppies kan maken. Een injectiefiets heeft geen vlotterbak om uit 'te putten' dus niks aanvoer is niks brandstof.
Bij het aftoppen van de tank tijdens tanken kan je minder aftoppen. Dus bovenin minder benzine, en onderin als ie leeg raakt.
Een tanktas word nu echt een uitdaging.
In theorie kan de motor eerder omwaaien omdat de standaard nu meer/andere belasting krijgt (nerd modus). In de praktijk denk ik niet.
Ik vind het wel mooi als alle lijnen kloppen. Beter nog als technisch ook is nagedacht over het brandstof toevoergat en de vulopening meer omhoog.
Door de corona-moeheid voelde ik mij nu nuttig deze visie te delen, anders had ik wel andere dingen te doen
En zo extreem hoger word ie nu ook weer niet
De lijn van de motor wijst nu omhoog en de voorkant (stuur, vork) zegt..neehee wij blijven laag..mja..dus waar je aan het één begint voor de stijl, moet je het ander afmaken. Of het geeft je geen ruk hoe het er verder uitziet als die hoge tank er maar hoger op zit

Voordeel bij gelukte ombouw: looks. (in mijn opnie bij een 21 inch voorwiel en minstens semi-apehanger en de hogere standaardvork).
Voor langere mensen; hoef je niet zo te bukken bij de pomp

Nadeel: Op een goed sturende (?) fiets het gewicht hoger leggen, stuurt in theorie dus minder snel/ balans is anders.
De brandstof helt nu naar achter en ligt niet meer lekker 'op' de benzinetoevoer, zonder dat je het benzinetoevoergat hebt verplaatst. Dus handig als je stoppies kan maken. Een injectiefiets heeft geen vlotterbak om uit 'te putten' dus niks aanvoer is niks brandstof.
Bij het aftoppen van de tank tijdens tanken kan je minder aftoppen. Dus bovenin minder benzine, en onderin als ie leeg raakt.
In theorie kan de motor eerder omwaaien omdat de standaard nu meer/andere belasting krijgt (nerd modus). In de praktijk denk ik niet.
Ik vind het wel mooi als alle lijnen kloppen. Beter nog als technisch ook is nagedacht over het brandstof toevoergat en de vulopening meer omhoog.
Door de corona-moeheid voelde ik mij nu nuttig deze visie te delen, anders had ik wel andere dingen te doen

En zo extreem hoger word ie nu ook weer niet

- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
Nette Sporty en looks is (gelukkig ) voor iedereen anders

Ken dat gevoel, .... heb mijn vrouw aan het schilderen gezet in mijn werkplaatsbrede aap schreef: 29 apr 2021 10:24 Door de corona-moeheid voelde ik mij nu nuttig deze visie te delen, anders had ik wel andere dingen te doen![]()

Je had wat mij betreft je visie niet hoeven delen. Ik ben tevredenbrede aap schreef: 29 apr 2021 10:24 Okee. Ten eerste, men moet zelf weten wat hij mooi vind als ze denken dat het nu 'af' is.
De lijn van de motor wijst nu omhoog en de voorkant (stuur, vork) zegt..neehee wij blijven laag..mja..dus waar je aan het één begint voor de stijl, moet je het ander afmaken. Of het geeft je geen ruk hoe het er verder uitziet als die hoge tank er maar hoger op zit![]()
Voor langere mensen; hoef je niet zo te bukken bij de pomp![]()
En zo extreem hoger word ie nu ook weer niet![]()