Tanklift + coil relocation

Wat laat de motor ons zien?
aaw
5-9
5-9
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Tanklift + coil relocation

Ongelezen bericht door aaw »

Eindresultaat :D
Bijlagen
IMG_20201031_143828.jpg
IMG_20201031_143809.jpg
IMG_20200915_151931.jpg
IMG_20200915_151914.jpg
brede aap
200-349
200-349
Has thanked: 14 times
Been thanked: 93 times

Ongelezen bericht door brede aap »

Okee. Ten eerste, men moet zelf weten wat hij mooi vind als ze denken dat het nu 'af' is.
De lijn van de motor wijst nu omhoog en de voorkant (stuur, vork) zegt..neehee wij blijven laag..mja..dus waar je aan het één begint voor de stijl, moet je het ander afmaken. Of het geeft je geen ruk hoe het er verder uitziet als die hoge tank er maar hoger op zit :mrgreen:

Voordeel bij gelukte ombouw: looks. (in mijn opnie bij een 21 inch voorwiel en minstens semi-apehanger en de hogere standaardvork).
Voor langere mensen; hoef je niet zo te bukken bij de pomp :lol:

Nadeel: Op een goed sturende (?) fiets het gewicht hoger leggen, stuurt in theorie dus minder snel/ balans is anders.
De brandstof helt nu naar achter en ligt niet meer lekker 'op' de benzinetoevoer, zonder dat je het benzinetoevoergat hebt verplaatst. Dus handig als je stoppies kan maken. Een injectiefiets heeft geen vlotterbak om uit 'te putten' dus niks aanvoer is niks brandstof.
Bij het aftoppen van de tank tijdens tanken kan je minder aftoppen. Dus bovenin minder benzine, en onderin als ie leeg raakt.
Een tanktas word nu echt een uitdaging.
In theorie kan de motor eerder omwaaien omdat de standaard nu meer/andere belasting krijgt (nerd modus). In de praktijk denk ik niet.

Ik vind het wel mooi als alle lijnen kloppen. Beter nog als technisch ook is nagedacht over het brandstof toevoergat en de vulopening meer omhoog.

Door de corona-moeheid voelde ik mij nu nuttig deze visie te delen, anders had ik wel andere dingen te doen :girlwave:
En zo extreem hoger word ie nu ook weer niet :lmthink:
MoneyFor
3000+
3000+
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1623 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door MoneyFor »

aaw schreef: 26 apr 2021 14:46Eindresultaat :D
Nette Sporty en looks is (gelukkig ) voor iedereen anders ;)

brede aap schreef: 29 apr 2021 10:24 Door de corona-moeheid voelde ik mij nu nuttig deze visie te delen, anders had ik wel andere dingen te doen :girlwave:
Ken dat gevoel, .... heb mijn vrouw aan het schilderen gezet in mijn werkplaats :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
aaw
5-9
5-9
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Ongelezen bericht door aaw »

brede aap schreef: 29 apr 2021 10:24 Okee. Ten eerste, men moet zelf weten wat hij mooi vind als ze denken dat het nu 'af' is.
De lijn van de motor wijst nu omhoog en de voorkant (stuur, vork) zegt..neehee wij blijven laag..mja..dus waar je aan het één begint voor de stijl, moet je het ander afmaken. Of het geeft je geen ruk hoe het er verder uitziet als die hoge tank er maar hoger op zit :mrgreen:

Voordeel bij gelukte ombouw: looks. (in mijn opnie bij een 21 inch voorwiel en minstens semi-apehanger en de hogere standaardvork).
Voor langere mensen; hoef je niet zo te bukken bij de pomp :lol:

Nadeel: Op een goed sturende (?) fiets het gewicht hoger leggen, stuurt in theorie dus minder snel/ balans is anders.
De brandstof helt nu naar achter en ligt niet meer lekker 'op' de benzinetoevoer, zonder dat je het benzinetoevoergat hebt verplaatst. Dus handig als je stoppies kan maken. Een injectiefiets heeft geen vlotterbak om uit 'te putten' dus niks aanvoer is niks brandstof.
Bij het aftoppen van de tank tijdens tanken kan je minder aftoppen. Dus bovenin minder benzine, en onderin als ie leeg raakt.
Een tanktas word nu echt een uitdaging.
In theorie kan de motor eerder omwaaien omdat de standaard nu meer/andere belasting krijgt (nerd modus). In de praktijk denk ik niet.

Ik vind het wel mooi als alle lijnen kloppen. Beter nog als technisch ook is nagedacht over het brandstof toevoergat en de vulopening meer omhoog.

Door de corona-moeheid voelde ik mij nu nuttig deze visie te delen, anders had ik wel andere dingen te doen :girlwave:
En zo extreem hoger word ie nu ook weer niet :lmthink:
Je had wat mij betreft je visie niet hoeven delen. Ik ben tevreden :thumbsup:
Plaats reactie