Maar toch blijft het jeuken. Toch weer een paar keer naar de voor mij nieuwe locatie van de Motor Saloon geweest. De 2e keer daar een proefrit op een Sportster 1200 Eighty-Four gemaakt en goed geadviseerd. Vooral blijven twijfelen tussen een (nagenoeg) nieuwe Sportster binnen mijn budget of direct toch een wat oudere maar dikkere softtail (Fat Boy). Met flink wat gedoe met de 2 italiaanse raspaardjes in de afgelopen maanden toch maar gekozen om eerst op een lekker jong exemplaar te beginnen.
De 916 is net weer verkocht en heb me vanmiddag ingetekend voor een Sportster XL 1200C Custom Limited Editionuit januari 2015 bij Milwaukee Motor Outlet in Hoevelaken.

Deze Sportster is vorig jaar nieuw geleverd bij H-D Point in Heteren en daar al vanaf de dealer voorzien van veel extra's en nu nog 2 jaar verlengde fabrieksgarantie. Zo heeft deze 1200 Custom al:
- Vance & Hines uitlaten in mat zwart net als de motor zelf
- Screamin' Eagle pro street tuning kit
- Batwing en een dark smoke winscreen (kan niet kiezen)
- Handvatverwarming
- Zijkoffer leder
- Dik lederen zadel (daarnaast nog een origineel en een enkel zadel)
Vanmiddag een proefrit gereden en rijdt heerlijk relaxed. Ben wel bang dat ik wat extra gehoorbescherming moet aanschaffen want die pijpen maken heerlijke klappers en kan vooral genieten van de backfire afstelling. Wat een genot!
Zit nog een 'bijzonderheidje' aan deze Sportster. De vorige eigenaar was de voorzitter van Satudarah Doetinchem chapter. Hij heeft hem bij Milwaukee Motors ingeruild op een flink dikker exemplaar heb ik begrepen. Uiteraard wil ik niet verstrikt raken in problemen met de diverse MC's, dus neem aan dat de keurige inruil me niet persoonlijk aangerekend wordt? Iemand ervaring hiermee?
PS. Eigenlijk was het op mijn eerste rit toen ik mijn rijbewijs haalde al duidelijk toen ik de 916 parkeerde naast een HD