Handbeschermers en led-pinkers geplaatst op Sport Gilde

Voor leden die (ook) een andere motor/projekt hebben én Sportsterminded zijn!
RC roadster
800-899
800-899
Has thanked: 430 times
Been thanked: 419 times

Handbeschermers en led-pinkers geplaatst op Sport Gilde

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ik was al een tijdje aan het zoeken wat ik juist ging doen met de voorkant van de Sport Glide. Zoals welke pinkers ik juist ging nemen en of ik extra verlichting (Standlicht) ging nemen ja of nee. Ik wou dan ook iets doen om minder koud te hebben in de winter aan de handen. Dus ja,… . Deze week dan de beslissing genomen 😉.

Die handbeschermers, eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk niet mooi. Maar dan kwam ik deze tegen, zie link https://www.nr1motor.nl/hand-guards.htm ... 5D=1046486 . Hier zijn de pinkers mee uitgesneden en het materiaal lijkt sterk op dat van mijn kuipje. Hierdoor was ik verkocht en lijkt het meer op 1 geheel. Je kan van die dunne ijzeren ook nemen maar deze vind ik persoonlijk niet zo mooi en dan zat ik met een probleem met mijn pinkers omdat deze tegen mijn stuur gevezen zijn. Nu ga ik ook kijken wat het verschil is met de koude. Ik denk wel dat het een verschil gaat geven. Nu,… je kan ook verwarmde handvaten nemen. Maar ik ga eerst dit proberen indien het niet volstaat kan ik dit er ook nog bij opzetten.

Dan de led-pinkers. Ik wou ook extra verlichting op mijne Sport glide. Ik had al gedacht van op mijn valbaar extra verlichting op te zetten, of naast de koplamp. Maar dan kwam ik deze led-pinker tegen zie link https://www.customdynamics.com/probeam- ... ingz?cat=2 . Het enige nadeel was, dat je een extra voeding naar u pinkers moest trekken en dat de extra draad wit was. Niet te begrijpen, waarom maken ze dit niet in een zwart kabel. Heb dan de originele kabel verwijderd en het dichtingsrubber los gemaakt van de originele kabel dat in de pinkerbehuizing zit. Dan heb ik een zwarte 3g kabel getrokken door het stuur en pinkerbehuizing. Het heeft mij wel wat tijd gekost. Maar zo is het mooier afgewerkt en waterdicht. Zo zie je ook geen witte kabel naast een zwarte kabel lopen 😉.

Omdat ik toch van die 3g kabel had, heb ik direct een kabel bijgetrokken voor mijn module van J&H te onderbreken met een schakelaar aan het stuur. Zodat mijn klep 100% blijft open staan. Want bij een constante snelheid gaat deze weer toe. En dit stoort mij. Nu is het gewoon de schakelaar opzetten. de module wordt dan wakker en de klep gaat automatische dicht. Mensen die het ook willen doen. De witte kabel van de originele bekabeling van J&H is massa ;-).

Zie onderaan wat foto’s van resultaat 😉.
Bijlagen
led3.PNG
led3.PNG (982.2 KiB) 630 keer bekeken
led2.jpg
led2.jpg (191.32 KiB) 630 keer bekeken
Led 1.jpg
Led 1.jpg (213.52 KiB) 630 keer bekeken
Plaats reactie