Waar een flinke delegatie van mijn club ( Road Rocket Caferacer Club ) naar het Ameland Treffen ging, ben ik datzelfde weekend compleet de andere kant op gereden. Naar het Zeeuwse Schouwen-Duiveland. Ook een eiland, dat dan weer wel. Dit jaar ben ik eindelijk een keer naar een bepaald treffen in Zeeland geweest. Dat staat al al jaren op mijn planning, maar het was er simpelweg nog nooit van gekomen.
Met een strakblauwe lucht rij ik naar Krimpen aan den IJssel om wat bekenden op te pikken en met z'n drieën rijden we die kant op. Er is een of andere tunnel afgesloten, dus we moeten over de bruggen. Dat is bepaald geen straf op zo'n mooie dag, alleen zijn wij helaas niet de enigen die van het mooie uitzicht genieten, want er staat een gigantische file waar we ons tussendoor moeten wurmen. Bij aankomst worden we verwelkomd door Wim, bestuurslid van de organiserende MC en de oom van Christa van de Vate, een van de vroegere penningmeesteresses van de RRC.
Het leuke van dit treffen zijn de "behendigheidsraces" die onderaan de dijk gehouden worden, terwijl je op en onderaan de dijk je tent kan opzetten. Daarnaast is dit treffen natuurlijk niet voor niets genoemd naar de lokale specialiteit, want er worden ieder jaar enorme pannen schelpdieren gekookt voor alle hongerige treffen gangers. Sowieso was het een zeer goed georganiseerd treffen. Een leuk clubhuis op een rustige plek aan de dijk met een groot plein voor alle motoren, een buitenbar, een reuze terraswarmer, een dubbeldek snackbus en een poffertjes boot met echte polyester zeehond.
De "behendigheidsraces" gaan de hele middag door in diverse categorieën. Harley, Jap Crap, Classics, Brommer en de Chickies categorie. Het nut van die laatste categorie ontgaat me volledig, want voor het "behendigheidsracen" heb je geslachtsdelen noch spiermassa nodig, maar ok. De eerder al genoemde Christa is een van de deelneemsters in de Chickies categorie en blijkbaar doet ze het goed, want ze doet meerdere rondes mee. De meeste deelnemers in de Harley categorie zijn bij voorbaat kansloos, want Gert Jan Laseur, de voormalig Europees kampioen doet ook mee. Hoe dan ook is het een heerlijk spektakel om naar te kijken. Ik was die middag gelijk aan het bier gegaan, dus ik had een goed excuus om niet mee te doen en rustig de kat uit de boom te kijken. Volgend jaar wil ik eigenlijk wel meedoen, al is het maar om het in ieder geval eens gedaan te hebben. Dat zeg ik natuurlijk bewust op deze manier, voor als ik gigantisch afga of toch niet durf

Het najaar is sowieso een goed seizoen voor motorevenementen, want dit jaar ben ik na een onvrijwillige pauze van 5 jaar ook weer naar het Kleppenjagers Treffen geweest. Het vaste groepje uit Arnhem waar ik vroeger altijd mee ging was er ook en ik had afgesproken met een clubmaatje. De dag begon al heel goed, want bij het tankstation zag ik al een clubje Harley Rijders met bepakking, waar ik mee aan de praat raakte. Uiteraard gingen zij ook die kant op en een van de eerste opmerkingen was, "Gaan we dansen vanavond?" Dat was voor mij voor het eerst dat ik ten dans gevraagd werd op een tankstation. Nadat ik clubmaatje Ronald had opgepikt, hebben we dat clubje nog 2x ingehaald voordat we ze in Gemert weer zagen. Het treffen zelf was zoals altijd weer een groot feest met leuke mensen en goeie muziek. Wat voor mij wel nieuw was, is dat ik geen kater had zondagochtend, waardoor de terugrit ook nog een feest was. Want wat is er nou leuker dan katerig keutelende harleyclubs voorbijblazen? Niks toch zeker?
Dat is ook een van de charmes van de Bigtwinbeurs, die afgelopen weekend plaatsvond. De beurs an sich is niet heel interessant, maar wel heel gezellig en. Daarnaast is motoren kijken en afzeiken is altijd leuk en de immer aanwezige booskijkers met hesjes zijn altijd weer een bron van vermaak. Vooral als ze zich met hun ego's en al in een auto proppen en stoer kijkend voor het stoplicht staan of breeduit, schaamteloos op de motor in de file gaan staan.
Kortom, mijn motor en ik hebben het weer prima naar de zin gehad dit jaar.
Linda