Schakelen naar 1ste versnelling

Onderhoud, reparatie, revisie etc.
Melis27
5-9
5-9
Been thanked: 4 times

Schakelen naar 1ste versnelling

Ongelezen bericht door Melis27 »

Hallo

Mijn goeie vriend heeft een probleem met zijn 883 van *03.
Als de motor koud staat en men schakelt naar 1ste versnelling dan is deze nogal 'brut'. Je voelt de tanden echt.
Echter na een km of 2 rijden schakelt deze vanuit stilstand perfect in zijn eerste.
Ik heb deze afgesteld zoals HD het beschrijft.
Kabel volledig ontspannen, de stelschroef een kwart terug draaien enzo verder.
Ik heb geen ervaring met andere sportsters dus ik weet niet of dit iets typisch is.

Jeroen.
charlesb52
*
*
Has thanked: 2274 times
Been thanked: 1469 times
Contacteer:

Re: Schakelen naar 1ste versnelling

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Klinkt helaas normaal… 🫣
HupieRockt
50-99
50-99
Has thanked: 18 times
Been thanked: 40 times

Ongelezen bericht door HupieRockt »

Dit is een "producteigenschap" :lol:

Bij onze 2004 XL1200 is het met name van 1 naar 2 die heel stroef gaat als alles nog koud is.
Zodra de bak / olie een beetje op temperatuur is na 1 a 2 km, gaat alles weer soepel (voor zover het ooit echt soepel is bij een Harley).

Persoonlijk geniet ik er juist van dat alles op een Sportster nog zo lekker "mechanisch" voelt. Je weet in ieder geval dat je op een echte machine rijdt.
MoneyFor
3000+
3000+
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1623 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik weet niet welke olie er in de primary zit maar eens wisselen van type kan ook veel doen, zelf blijf ik bij de olie van Harley, namelijk ' Formula + Transmission and Primary Chaincase Lubricant ' , heb ik naar mijn mening het beste resultaat mee. Maar het is niet abnormaal wat je omschrijft maar je kan alleszins de test eens doen, kost niet het einde van de wereld.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
ch@rles
200-349
200-349
Has thanked: 70 times
Been thanked: 120 times