Schakelprobleem....
Schakelprobleem....
Hey allemaal,
M'n sportster van '90 heeft een probleem met schakelen.
Versnellingen blijven hangen, krijg 'm er met moeite uit ALS het al lukt.
Ontkoppeld goed.
Ik las wat over een veer die mogelijk kapot zou zijn, iemand enig idee?
En dan het volgende:
Mijn Primary heeft dus GEEN schroeven
maar een soort CHEVROLET "slot"?
Iemand die mij op weg kan helpen?
Bij voorbaat dank.
Andre
M'n sportster van '90 heeft een probleem met schakelen.
Versnellingen blijven hangen, krijg 'm er met moeite uit ALS het al lukt.
Ontkoppeld goed.
Ik las wat over een veer die mogelijk kapot zou zijn, iemand enig idee?
En dan het volgende:
Mijn Primary heeft dus GEEN schroeven
maar een soort CHEVROLET "slot"?
Iemand die mij op weg kan helpen?
Bij voorbaat dank.
Andre
- Patman
- 350-499
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 119 times
Re: Schakelprobleem....
Kijk ook eens op youtube, daar staat ook een hoop. Zoek maar eens op Delboy’s Garage
- Wimke
- 10-24
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 19 mar 2020 09:25
- Locatie: Wezep
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Re: Schakelprobleem....
Zal wel een open deur zijn, maar ik ga er vanuit dat je de primaire olie recent vervangen hebt en de koppeling en koppelingskabel hebt afgesteld conform de H-D service manual?
Dit is vaak een eerste stap naar een prettig schakelende Sportster.
Verder is het natuurlijk wel zaak dat je nog voldoende frictie materiaal op je koppelingsplaten hebt anders moet je die ook vervangen.
Dit is vaak een eerste stap naar een prettig schakelende Sportster.
Verder is het natuurlijk wel zaak dat je nog voldoende frictie materiaal op je koppelingsplaten hebt anders moet je die ook vervangen.
Re: Schakelprobleem....
Dank voor de reacties!
Delboy had ik al gezien, top!
De foto die ik plaatste is dus het "slot" vd primary, krijg 'm dus NIET open.
Vandaar m'n vraag.
Ps: voor ik 'm kocht zijn er nieuwe koppelingsplaten ingezet.
Delboy had ik al gezien, top!
De foto die ik plaatste is dus het "slot" vd primary, krijg 'm dus NIET open.
Vandaar m'n vraag.
Ps: voor ik 'm kocht zijn er nieuwe koppelingsplaten ingezet.
- Patman
- 350-499
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 119 times
Re: Schakelprobleem....
Mijn 91er moest de hele deksel eraf voordat erbij kon. Ik denk dat dat bij jou ook zo is
Ik zal vanavond in mijn wph kijken wat er staat.
Ik zal vanavond in mijn wph kijken wat er staat.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
Re: Schakelprobleem....
Dat wat je Chevrolet slot noemt is gewoon een dop met uitwendige schroefdraad op, als je die eruit draait kan je de koppeling afstellen zoals
bij ieder andere Sportster. Wil je aan de koppelingsplaten werken of ze controleren demonteer je het complete deksel.
Ik zou eerst eens kijken hoe het gesteld is met de afstelling dus de dop eruit, de kabel volledig ontspannen en dan afstellen met de gekende
methode die al zeer dikwijls is omschreven hier op het forum.
Om die dop los te krijgen is er uiteraard een passende sleutel maar ik heb die van mij zelf gemaakt uit een platte metalen lat, die van dikte
en lengte gefreesd ( vijlen kan ook
) en deze in een oude dopsleutel gelast. Dat laatste hoeft natuurlijk niet want je kan het ook met een
Engelse sleutel over de platte lat gebruiken maar met een dop kan je erop duwen en dan kracht zetten.
Dit kan je kopen op Amazon , Ebay , enz...
bij ieder andere Sportster. Wil je aan de koppelingsplaten werken of ze controleren demonteer je het complete deksel.
Ik zou eerst eens kijken hoe het gesteld is met de afstelling dus de dop eruit, de kabel volledig ontspannen en dan afstellen met de gekende
methode die al zeer dikwijls is omschreven hier op het forum.
Om die dop los te krijgen is er uiteraard een passende sleutel maar ik heb die van mij zelf gemaakt uit een platte metalen lat, die van dikte
en lengte gefreesd ( vijlen kan ook

Engelse sleutel over de platte lat gebruiken maar met een dop kan je erop duwen en dan kracht zetten.
Dit kan je kopen op Amazon , Ebay , enz...