DB's en Duitsland
- Ntz OranjeBrommer
- 25-44
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 26 times
DB's en Duitsland
Ergens in juni wil ik - afhankelijk van het weer - een weekje naar Denemarken of Noord Italie met mijn OranjeBrommer, en dan kom ik dus redelijk zeker door Duitsland te rijden. Ik weet niet of mijn V&H uitlaten daar dan binnen de norm vallen
Motoport hier in Rockanje kan dit niet testen, de RDW doet het niet (gemaild) en Google komt verder niet echt met briljante ideeën.
Een DB app op mijn telefoon gezet en stationair gemeten blijf ik onder de DB die op het frame-plaatje staat.
Weet iemand of ik dan veilig door Duitland kan?
Motoport hier in Rockanje kan dit niet testen, de RDW doet het niet (gemaild) en Google komt verder niet echt met briljante ideeën.
Een DB app op mijn telefoon gezet en stationair gemeten blijf ik onder de DB die op het frame-plaatje staat.
Weet iemand of ik dan veilig door Duitland kan?
-
- Moderator
- Has thanked: 296 times
- Been thanked: 357 times
- Patman
- 350-499
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 119 times
Re: DB's en Duitsland
En als je normaal rijd, dus geen aandacht trekt, is er niet veel aan de hand.
Wíl je aandacht, dan kríjg je aandacht
Wíl je aandacht, dan kríjg je aandacht

- Johan m
- 500-599
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
Dat.Patman schreef: 12 apr 2018 21:50 En als je normaal rijd, dus geen aandacht trekt, is er niet veel aan de hand.
Wíl je aandacht, dan kríjg je aandacht![]()
Ik woon kort aan de grens en rijd dus regelmatig in Duitsland, nooit problemen gehad.
- charlesb52
- *
- Has thanked: 2276 times
- Been thanked: 1469 times
- Contacteer:
Zo gauw er iets verdacht klinkt kan gevraagd worden naar je Tüv of ABE papieren..... Geen papieren betekent normaal gesproken een boete, motor laten staan en de originele monteren....
Dus niet opvallen als de dempers niet gekeurd zijn met E-nummer!!
De controle is natuurlijk strenger op de drukkere motorgebieden zoals de Eifel!!
Dus niet opvallen als de dempers niet gekeurd zijn met E-nummer!!
De controle is natuurlijk strenger op de drukkere motorgebieden zoals de Eifel!!
-
- 1500-1749
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Dus als je er een paar originele pijpen op zet met E 1 voor Duitsland of E4 voor Nederland zit je safe
- rob217
- 200-349
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 72 times
- Contacteer:
Inderdaad, gewoon normaal rijden, niks aan de hand. Aantal keren door de Eifel geweest en langs de Moezel. Ook in Cochem Duitse motoragent tegemoet gereden, stak zowaar z'n hand opPatman schreef: 12 apr 2018 21:50 En als je normaal rijd, dus geen aandacht trekt, is er niet veel aan de hand.
Wíl je aandacht, dan kríjg je aandacht![]()

Heute ist mir alles scheiss egal.
- brede aap
- 200-349
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 93 times
...terwijl hij naar de zijkant wees?
Ik ben mn hardere geluid ook zat. 1x oordoppen vergeten en ik kon na de rit bijna een gesticht in.

Ik ben mn hardere geluid ook zat. 1x oordoppen vergeten en ik kon na de rit bijna een gesticht in.
-
- 50-99
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
4’dagen Sauerland, geen probleem met de Grenades. Geloof me, die maken echt herrie. Langs een politiecontrole gereden en kon gewoon door. Als je normaal rijd is er vaak niets aan de hand.
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
Iemand de thunder torque's van DK al geprobeerd ?, is een "verbeterde" versie van de rondel op een boutje die we vroeger toepaste.
- brede aap
- 200-349
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 93 times
Ik vat dat niet "als je normaal rijd niks aan de hand".
Ik kan het gaan uitleggen maar toch is het niet uit te leggen. De pijp 'kan' herrie maken of hij kan het niet.
Dus of de politie is zo stom of ik zie dat de wereld anders in elkaar steekt dan ik denk.
Ik kan het gaan uitleggen maar toch is het niet uit te leggen. De pijp 'kan' herrie maken of hij kan het niet.
Dus of de politie is zo stom of ik zie dat de wereld anders in elkaar steekt dan ik denk.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Inderdaad

dat ookbrede aap schreef: 05 jul 2018 07:05 .... of ik zie dat de wereld anders in elkaar steekt dan ik denk.

-
- 200-349
- Has thanked: 167 times
- Been thanked: 85 times
DB’s en Heuvelland, Eifel en Ardennen.
Ik weet dat hier al een topic over is, maar die leek wat doodgebloedt.
Aankomende dinsdag ga ik mijn Forty Eight halen, wonend in zuid-limburg wil ik natuurlijk graag de heuvels in en de grens over richting de Eifel en Ardennen.
Nu heeft mijn forty eight een s&s uitlaat erop, geloof een open uitlaat, want er komt een heerlijk kabaal uit
.
Maar nu hoor ik van vrienden die zelf ook harley rijden, en de toegestane geluidsnorm overschrijden. Dat die juist het heuvellandschap en de Eifel met name vermijden, mede door de controles die er gehouden worden op het aantal db en de zware boetes die erop staan en wok melding..
Wat is jullie ervaring hiermee? Voor diegene wat hier in het zuiden wonen en of rijden. Ik vond het wel even klote om te horen, want dat waren juist de gebieden die ik wou ontdekken op de motor.

Aankomende dinsdag ga ik mijn Forty Eight halen, wonend in zuid-limburg wil ik natuurlijk graag de heuvels in en de grens over richting de Eifel en Ardennen.
Nu heeft mijn forty eight een s&s uitlaat erop, geloof een open uitlaat, want er komt een heerlijk kabaal uit
Maar nu hoor ik van vrienden die zelf ook harley rijden, en de toegestane geluidsnorm overschrijden. Dat die juist het heuvellandschap en de Eifel met name vermijden, mede door de controles die er gehouden worden op het aantal db en de zware boetes die erop staan en wok melding..
Wat is jullie ervaring hiermee? Voor diegene wat hier in het zuiden wonen en of rijden. Ik vond het wel even klote om te horen, want dat waren juist de gebieden die ik wou ontdekken op de motor.

- charlesb52
- *
- Has thanked: 2276 times
- Been thanked: 1469 times
- Contacteer:
Re: DB’s en Heuvelland, Eifel en Ardennen.
Je vrienden hebben gelijk!!
De Ardennen vallen mee.
In de Eifel: boete en motor laten staan!
Ophalen met de aanhanger of er eec/tüv uitlaten opzetten waarmee je naar huis mag rijden!
Topics gewoon aansluiten aub
; ik heb je “nieuwe” topic bijgevoegd.
De Ardennen vallen mee.
In de Eifel: boete en motor laten staan!
Ophalen met de aanhanger of er eec/tüv uitlaten opzetten waarmee je naar huis mag rijden!
Topics gewoon aansluiten aub
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
@J.P. , jouw pijpen lenen zich uitsteken om een setje DB killers in te plaatsen. Er zijn vele aftermarket producten op de markt en
de clones van die van V&H werken nog het beste. Het type zoals op de foto koop je voor ronde de 30€.
de clones van die van V&H werken nog het beste. Het type zoals op de foto koop je voor ronde de 30€.
-
- 200-349
Ik had het al verwachtcharlesb52 schreef: 24 feb 2019 08:13 Topics gewoon aansluiten aub; ik heb je “nieuwe” topic bijgevoegd.

Nu terug on topic.
Het antwoord van vrienden op db kilers was, je rijdt een Harley geen Jap.
En blijkbaar halen deze niet genoeg db eruit? Van een vriend loopt die stationeer 98db, 96db met 2850 toeren is toegestaan?
Toegevoegd in 21 minuten 45 secondes:
Zelf kwam ik deze al tegen, wat kwa afmetingen zou moeten passen, wat ik online dan over die s&s pijpen vond.MoneyFor schreef: 24 feb 2019 08:57 @J.P. , jouw pijpen lenen zich uitsteken om een setje DB killers in te plaatsen. Er zijn vele aftermarket producten op de markt en
deze.jpg
https://www.motorlook.nl/db-killers/915 ... 13217.html
En volgens mij kun je die nog instellen hoeveel die dempt in dat dunne pijpje waar die gaten in zitten.
Heb je een link van die van jouw?
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
J.P. schreef: 24 feb 2019 11:20
Zelf kwam ik deze al tegen, wat kwa afmetingen zou moeten passen, wat ik online dan over die s&s pijpen vond.
https://www.motorlook.nl/db-killers/915 ... 13217.html
En volgens mij kun je die nog instellen hoeveel die dempt in dat dunne pijpje waar die gaten in zitten.
Heb je een link van die van jouw?
J.P. die jij aangeeft in je link is verloren geld, geloof me, ik heb al serieus wat dempers gemaakt en niet alleen voor motors.
HIER vind je de clone van de V&H demper.
Het verschil met deze demper ten opzichte met die van jouw link is dat deze dicht en 2 ringen heeft, in termen "2 kamers" en de gassen worden geforceerd
door de zijdelingse gaten te gaan voor de eerste ring en dat geeft sowieso altijd betere demping en ook wat meer tegendruk. Ook de pakking er rond zorgt
uiteindelijk voor nog wat extra demping maar verwacht geen resultaat zoals met een oem uitlaat.
Ik maak momenteel de dempers voor de SS van V&H met de originele open dempers die erin zitten, daar las ik aan het begin van de demper dus het verste
in de uitlaat zulk een "cat" op die je kan kopen bij Ali en dan steek ik op het einde van de uitlaat een type Thunder torque. Deze combinatie geeft een
fantastisch resultaat zowel in geluid als in tegendruk.
Dit is zo'n "cat":
.
Een een Thundertorque is dit: ( is een dichte schijf die wat voorgevormd is, ik heb mijn eigen exemplaar gemaakt, zal bij gelegenheid foto nemen )
-
- 200-349
Super, bedankt!
Als ik hem heb eens na meten welke maat ik nodig zou hebben.
Ergens hoop ik dat die gewoon binnen de db waarde valt, of dat er al db killers in zitten, maar dat zal wel niet
.
Als ik hem heb eens na meten welke maat ik nodig zou hebben.
Ergens hoop ik dat die gewoon binnen de db waarde valt, of dat er al db killers in zitten, maar dat zal wel niet

-
- Moderator
- Has thanked: 296 times
- Been thanked: 357 times
Hoe is het dan weer met je sproeier bezetting.
Moet je dat dan weer aanpassen na het plaatsen van een db killer?
Moet je dat dan weer aanpassen na het plaatsen van een db killer?