Hallo mede forummers,
Bij het vervangen van de remblokken van mijn 2003 Sportster loop ik tegen een vreemd probleem aan.
De voorremmen gingen probleemloos zoals in de manual voorgeschreven. De blokken van de achterrem (dezelfde blokken)
passen alleen als ik ze, niet volgens de manual, maar juist omgekeerd, plaats.
Op de manier die wordt voorgeschreven krijg ik de gaten op geen enkele manier uitgelijnd, maar zeg maar gespiegeld gaan ze er zonder probleem in.
Ik weet zeker dat ik de goede blokken heb (vergeleken met de oude). Helaas heb ik bij het demonteren van de oude blokken vergeten te kijken hoe die erin zaten.
Dit komt omdat de voorblokken zonder problemen pasten.
Kan het zijn dat het in de manual niet goed staat en heeft iemand anders dit al meegemaakt?
remblokken omgekeerd monteren
-
- 100-199
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 115 times
-
- 100-199
Re: remblokken omgekeerd monteren
Foto geprobeerd maar ben daar niet zo handig in.
Maar het lijkt me niet zo moeilijk voor te stellen, het remblok wat normaal aan de buitenzijde van de remklauw komt, zit nu aan de binnenzijde. Beide remblokken dus 180° flipped in goed nederlands
Maar het lijkt me niet zo moeilijk voor te stellen, het remblok wat normaal aan de buitenzijde van de remklauw komt, zit nu aan de binnenzijde. Beide remblokken dus 180° flipped in goed nederlands

- charlesb52
- *
- Has thanked: 2276 times
- Been thanked: 1470 times
- Contacteer:
Ze kunnen maar op één manier goed geplaatst worden......
Dus al het goed remt, vrijloopt; okay!
Dus al het goed remt, vrijloopt; okay!
-
- 100-199
Ik ben er al uit. Site van HD is completer dan de manual. Er is verschil tussen rechtsgeplaatste remklauwen en linkse. Voor mij geldt dus inderdaad optie 2. Weet inmiddels ook hoe je een foto plaatst.

- charlesb52
- *
- Has thanked: 2276 times
- Been thanked: 1470 times
- Contacteer: