Vorig jaar per ongeluk een regenbuitje en flink nat wegdek tegen gekomen.
De originele Harley banden gaven niet zo’n heel fijn gevoel en het liep me bijna dun door de broek door al dat geglibber en geglij.
Motorseizoen zit er weer aan te komen en ik ga er, zowel voor als achter, nu Michelin Commander III banden opzetten.
Lees en hoor er veel positiefs over.
Als ik er wat km’s op heb zitten zal ik mijn bevindingen delen.
Ik was benieuwd of er hier iemand ervaring mee heeft?
Michelin commander III
- botoo
- 350-499
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 291 times
Re: Michelin commander III
Van de Michelin Commanders heb je twee versies, de cruiser en de touring. De cruiser heeft meer grip en de touring gaat langer mee.
Zelf heb ik, na vergelijkbare ervaring met de orginele HD banden, de Commander II op mijn Sportster gehad en dan was een wereld van verschil, geen geglibber in de regen en ook niet over reparatiestroken van het wegdek. Inmiddels heb ik de Commander III cruiser ook op mijn Dyna liggen en als ze versleten zijn komt er weer hetzelfde op.
Op de terugweg vanaf het Sportster evenement 2023 in Italie heb ik de nodig regen gehad en geen enkel probleem met de Commanders.
Zelf heb ik, na vergelijkbare ervaring met de orginele HD banden, de Commander II op mijn Sportster gehad en dan was een wereld van verschil, geen geglibber in de regen en ook niet over reparatiestroken van het wegdek. Inmiddels heb ik de Commander III cruiser ook op mijn Dyna liggen en als ze versleten zijn komt er weer hetzelfde op.
Op de terugweg vanaf het Sportster evenement 2023 in Italie heb ik de nodig regen gehad en geen enkel probleem met de Commanders.
- ronnie
- 350-499
- Has thanked: 215 times
- Been thanked: 220 times
Mijn ervaring: De af-fabriek Scorchers zijn matig, zowel bij droog als nat en gingen 18k km mee. Nu liggen er al 22k km Bridgestone Battlecruise banden op, fijn bij droog, beroerd bij nat weer en gaan nog wel even mee.
Mijn volgende worden ook Commanders (bedankt voor wat bevestiging botoo)
Nou is de keuze voor een 48 ook niet reuze...
Mijn volgende worden ook Commanders (bedankt voor wat bevestiging botoo)
Nou is de keuze voor een 48 ook niet reuze...
Gas zit rechts !
-
- 1-4
- Been thanked: 2 times
Hey,
Heb de originele HD banden ook gewisseld door een setje Michelin Commanders III, het is meer dan een wereld van verschil !!!
Heb de originele HD banden ook gewisseld door een setje Michelin Commanders III, het is meer dan een wereld van verschil !!!