Bank angle sensor
- Johan m
- 500-599
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
Bank angle sensor
Hallo
Ik wil in de kabelboom van mijn projectfiets de bas niet meer plaatsen.
Dat ding heeft drie aansluitingen, massa, plus en signaaldraad.
Ik kom met meten er niet uit welk signaal (massa of plus) ik aan de ontsteking moet zetten om deze aan het werken te krijgen.
Weet iemand hier dat?
Ik wil in de kabelboom van mijn projectfiets de bas niet meer plaatsen.
Dat ding heeft drie aansluitingen, massa, plus en signaaldraad.
Ik kom met meten er niet uit welk signaal (massa of plus) ik aan de ontsteking moet zetten om deze aan het werken te krijgen.
Weet iemand hier dat?
Re: Bank angle sensor
Heb je geen wphb?
daar staat zo een schema in.
Anders ff google op wiring+XL.......... oid
Ik weet niet obv welke motor je project gebouwd wordt. Voor zover ik kan zien een model ergens jaren 90?
daar staat zo een schema in.
Anders ff google op wiring+XL.......... oid
Ik weet niet obv welke motor je project gebouwd wordt. Voor zover ik kan zien een model ergens jaren 90?
Re: Bank angle sensor
Voor zover ik ff kan zien, heeft de ignition al eigen massa.
Signaal naar BAS komt van noodknop, en gaat naar ignition. Grijs er in, groen (met kleurtje?) er uit.
Kan dat kloppen?
Signaal naar BAS komt van noodknop, en gaat naar ignition. Grijs er in, groen (met kleurtje?) er uit.
Kan dat kloppen?
- Johan m
- 500-599
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
Re: Bank angle sensor
Heb al het nodige "onderzoek" gedaan en zover ik er uit kan komen zou de draad op massa moeten.
De bas zou normaal massa doorgeven en als hij geactiveerd wordt een spanning van ongeveer vijf volt geven.
Hoe dan ook, ik verwacht binnen enkele weken uitsluitsel te kunnen geven...
Het gaat om een sportster van bouwjaar 2000.
De bas zou normaal massa doorgeven en als hij geactiveerd wordt een spanning van ongeveer vijf volt geven.
Hoe dan ook, ik verwacht binnen enkele weken uitsluitsel te kunnen geven...

Het gaat om een sportster van bouwjaar 2000.
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: Bank angle sensor
uit mijn hoofd, de plus draad en signaaldraad met elkaar verbinden, dan moet je weer vonk hebben
massa kan je gewoon los laten hangen
massa kan je gewoon los laten hangen
-
- 25-44
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:27
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 8 times
Re: Bank angle sensor
heb de mijne er toen tussen uit geknipt en door verbonden !
heb dus 2 BAS liggen 1 OUDE EN 1 NIEUWE !
heb dus 2 BAS liggen 1 OUDE EN 1 NIEUWE !
gewoon starten en rijden !! doe je al gek genoeg !!
- Johan m
- 500-599
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
Re: Bank angle sensor
Blijft de €100.000,- vraag:Dr.(love) richard schreef:heb de mijne er toen tussen uit geknipt en door verbonden !
heb dus 2 BAS liggen 1 OUDE EN 1 NIEUWE !
Wat voor signaal gaat er naar de ontsteking?
Plus of massa?
-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Bank angle sensor
Ik zou zeggen de plus , de massa zit bij je min op als het goed is en gaat naar je frame.
- Johan m
- 500-599
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
Re: Bank angle sensor
Voor wie het weten wil:
De groene draad die van de BAS naar de ontsteking gaat moet op massa aangesloten worden om de ontsteking te laten werken.
De groene draad die van de BAS naar de ontsteking gaat moet op massa aangesloten worden om de ontsteking te laten werken.