Wel vandaag dan maar weer iets gemaakt dat er vanuit de fabriek zou moeten opzitten voor die prijs, een fan voor op de oliecooler. Ik dacht er eerst aan eentje
te bestellen bij Harley zelf maar voor 400€ vond ik er dik over. Dus als wijze van test heb ik dan een goedkope universele fan gekocht en deze aangepast zodat die
op de originele montagepunten van de oliecooler past.
Hieronder ga ik jullie wat vervelen met enkele foto's
De donor fan
Gedemonteerd
De bracket eraf gezaagd
Een nieuwe bracket ontwikkeld
De nieuwe bracket gemonteerd op de fan
De nieuwe bracket gemonteerd op de fan
Het resultaat met de 2 nieuwe brackets gemonteerd met uiteraard RVS boutjes
Het resultaat, opnieuw in elkaar gezet
Gemonteerd op de oliecooler, maar omdat die onderaan ietsjes uitsteekt heb ik daar nog een afdekkapje voor gemaakt zodat de fan 100% aanzuigt door de cooler.
Kapje gemonteerd
Geactiveerd in de ECU zodat die werkt zoals het origineel exemplaar
En zuigen dat dit ding doet

... plastic zakje wordt er gewoon tegen gezogen.
Het eindresultaat mag er wezen voor mij en werkt ook perfect, het totale kostenplaatje enkel aan materialen is een slordige 25€ voor de fan, de RVS boutjes en
wat PETG fillament. Heb meteen ook nog een 2de fan gekocht als reserve mocht deze het begeven zodat ik die gewoon kan omwisselen zonder teveel werk. Ik
heb inmiddels ook de fan gevonden die door Harley wordt gebruikt, op Amazon.cpm $55.00 hier in een webwinkel 115€.
Vind het alleen erg dat op een toch relatieve dure motor dit niet gewoon standaard opzit, de bedrading ligt klaar maar is niet geactiveerd in de ECU zodat je
normaal ook weer langs de dealer zou moeten passeren ( ik gelukkig niet

) . Als ik dat vergelijk met mijn Goldwing daar zat het gewoon allemaal standaard
op... handvat verwarming, zadelverwarming, fan's, handsfree BT, intercom enz... kortom alles wat daar standaard opzit moet je op de Harley allemaal naplaatsen
en tenslotte zitten ze in dezelfde prijsklasse.