
Triumph sprint project
-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Triumph sprint project
Mijn project is eigenlijk afgelopen , ik was bezig om de puntjes op de i aan het zetten . En was bezig met mijn 15e run op de dyno bank , toen er een rottig geluid uit mijn blok kwam en rook ut mijn carter vent . Helaas was dit het einde van dit project , mijn big end lagers liggen eruit. En aan gezien ik er al veel teveel geld in had zitten , heb ik maar besloten om hem te demonteren en de onderdelen te verkopen om zo een nieuwe Triumph te kunnen bekostiging . Zodra ik weer wat in de schuur heb staan zal ik hier weer wat openen. Maar wou het einde van mijn project toch even mee nemen naar het begin van de nieuwe site .

-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Triumph sprint project
Dat heb je wel hoed Simon , sucks big time . Maar ik hou er vertrouwen in dat ik weer wat leuks in de schuur heb staan dit voorjaar. 

Re: Triumph sprint project
Big end, is toch niet een groot probleem, als er verder geen schade is.
Was ook bij mijn voxan, was zo gemaakt.
Kan je niet een ander voor kopen,
Was ook bij mijn voxan, was zo gemaakt.
Kan je niet een ander voor kopen,
- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Triumph sprint project
Het werkt aanstekelijk Bow, heb er net ook maar een gekocht. Dingen kosten geen drol en je krijgt erg veel motor. Dit is een Trident uit het eerste bouwjaar. 750cc en geen 900 die je vaak ziet. Het enige dat ik voorlopig ga doen is hem verlagen want hij is gewoon te hoog om met veel vertrouwen te stoppen voor een stoplicht of grind. Zoals enkele lezers inmiddels wel weten laat ik alles juist altijd zoveel mogelijk origineel.

eindelijk weer een Sportster 1984. 

-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Triumph sprint project
Dan hebben we nu de zelfde motor Ben ,ik heb er wel het 1 en andere aan gedaan / laten doen. Maar hij staat momenteel nog bij de tuner. Maar heb hem ook gekocht met kuip. Die van jou komt uit Leeuwarden volgens mij
. Dit is de mijne

- Bijlagen
-
- 2015_11_17_14_55_48_ProShot.jpg (633.79 KiB) 36670 keer bekeken
- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Triumph sprint project
Ziet er netjes uit hoor. Was ook mijn plan om die kuip eraf te halen. Jij hebt ook een stuur er op, die van mij twee stuurhelften. Ga er eerst eens op rondkachelen en kijken wat hij doet. Heb een 900 gehad maar die ging er met mij vandoor ipv andersom. Hij moet wel wat lager om lekker de beentjes op de grond te krijgen en dat staat ook wat mooier. Ik wil de kettingspanners omdraaien en de voorvork 2cm doorsteken. De motor komt uit de buurt van Arnhem. Wel mooie kleur hé?

eindelijk weer een Sportster 1984. 

-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Triumph sprint project
Aan gezien het blok van de 900 een vroege dood heeft gekend en ik mij dus moest oriënteren op een nieuwe motor , is dat een Trident 750 geworden . Ik kon er 1 voordelig aan schaffen , met in mijn achterhoofd dat er wat achter stallig onderhoud moest worden weg gewerkt. Nu weet ik dat de onderdelen nog al prijzig zijn en er geen grote aftermarket is voor deze modellen. Maar gelukkig had ik nog het 1 en ander liggen van mijn 900 project en kon ik dit over bouwen. Tot zover heb ik de bovenste balhoofdplaat vervangen met de risers en het stuur van het 900 project , nieuwe handvatten . Vervolgens zijn de kleppen gecontroleerd , de olie in de vork vervangen , de pulse sensor vervangen [ die was kapot ] De remschijven worden vervangen voor EBC wave discs full floating , de remklauwen vervangen voor gereviseerde 4 zuiger klauwen van Triumph , de rempomp word vervangen voor een radiale pomp van het merk Braking. De luchtfilter bak is er af gegaan en vervangen voor losse pod filters van K&N ,De stepjes vervangen voor zelf gemaakte stepjes van aluminium . De uitlaat dempers worden vervangen door originele race dempers van een Daytona 900 , de motor is afgesteld op de dynobank van Jeroen van de Belt , misschien dat mensen hier hem wel kennen. Heeft zijn sporen wel verdiend in het tunen .De olie in het blok vervangen voor een voor 10w50 full syntheet olie en het filter voor een K&N olie filter. De knipperlichten zijn vervangen voor mooie kleine knipperlichten in carbon look , het zadel is vervangen voor een mooi zadel met de Union jack erop . Ook ben ik er achter gekomen dat veel onderdelen van deze motor hetzelfde zijn als van de Suzuki gsxr 750 uit eind jaren 80 begin 90. Oa remmen en carburateurs en vast nog wel meer.Alle smeer punten zijn gesmeerd van vering tot balhoofdlagers , ketting etc . Gelukkig waren de tandwielen en de ketting nog als nieuw en de banden ook. Al heb ik daar nog een setje van staan als nieuw . Het enige wat ik nog wil doen is het koel systeem flushen en vervangen voor nieuwe koelvloeistof . En de zijpanelen krijgen nog een leuke cosmetische update als mijn maat tijd heeft om ze te spuiten . Hij blijft dus redelijk origineel , maar toch anders
Laatst gewijzigd door bow op 02 jan 2016 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Triumph sprint project
En Britisch Racing Green is gewoon de mooiste kleur voor een Triumph Ben , als je wat info moet hebben of links hoor ik het wel. Begin aardig bekend te worden met deze T300 modellen 

- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Triumph sprint project
Jeetje, dan heb ik nog een hoop te doen 
Begin eerst maar eens om het kuipie eraf te halen en een paar lamporen te zoeken. Verder is het een lastige starter maar dat kan vocht zijn. Hij staat naast de verwarming dus misschien is dat al opgelost.
PS, dat groen is inderdaad perfect. Als je er met een zaklantaarn op schijnt is het blauw. Perfect. Of ik ben kleurenblind, kan ook.

Begin eerst maar eens om het kuipie eraf te halen en een paar lamporen te zoeken. Verder is het een lastige starter maar dat kan vocht zijn. Hij staat naast de verwarming dus misschien is dat al opgelost.
PS, dat groen is inderdaad perfect. Als je er met een zaklantaarn op schijnt is het blauw. Perfect. Of ik ben kleurenblind, kan ook.
eindelijk weer een Sportster 1984. 

-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Triumph sprint project
Lamporen haal je bij Roukema voor 43 mm poten. Slecht starten,bougies of bobine
- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Triumph sprint project
Weet jij hoe die koplamp origineel vastzat? Heb een manual maar daar staat het niet in. Is er een speciale bracket? Ik kan het nergens vinden. Lamporen zijn er wel te koop en ik zag dat die van jou heel laag zitten, klopt dat?
eindelijk weer een Sportster 1984. 

-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Triumph sprint project
Op de zelfde manier als bij de speed triple , gewoon met lamporen .Maar die ga je ook niet makkelijk vinden hoor. En nieuwe zijn rete duur
http://www.2wheelpros.com/oem-parts/ima ... 672137.gif
http://www.2wheelpros.com/oem-parts/ima ... 672137.gif
- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Triumph sprint project
Ahh, met die buisjes. Staan er een paar op Ebay. Maar dan kan ik dus gewone lamporen gebruiken. Wat een gek woord overigens. Bedankt Bow.
eindelijk weer een Sportster 1984. 

-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Triumph sprint project
Zover als we nu zijn , met het Trident project . Nog veel wensen over , ook wil ik nog graag een setje voor de koppeling van Braking net zoals de rem. Ik heb nog wat paint klusjes in gedachte voor later. Maar we kunnen rijden zoals ie erbij staat , alles is ook vervangen wat betreft vloeeistoffen en filters en hij is afgesteld op de dynobank. Heb ie toch mooi 78pk / 64 nM aan het achterwiel , en dat voor een fiets van 23 jaar oud. Is bijna hetzelfde als de fabrieks opgave , alleen is dat gemeten van de krukas .
- Bijlagen
-
- 2016_01_21_13_41_22_ProShot[1].jpg (641.51 KiB) 36620 keer bekeken
-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Triumph sprint project
Thanx , we doen hem langzaam aan een beetje op leuken. Sommige dingen zelf maken andere dingen kopenIronrien schreef:Mooie fiets zeg

-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Triumph sprint project
Thanx Charles, een Meriden brommer zit er voorlopig nog niet in . En ik denk dat ik ook eerder de nieuwe Truxton zou kopen alhoewel een T150 ook niet verkeerd is
- ch@rles
- 200-349
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 25 sep 2015 23:53
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 120 times
Re: Triumph sprint project
ik vind die oude Hinckleybrommers (m.n. dat blok) echt wel mooi. (heeft wel wat weg van de Laverda 750ers)
voor een nieuwe Truxton is mijn ruggenwervel niet echt geschikt.......dat heb je als je al een beetje over de
houdbaarheidsdatum heen bent.
maar van een Meriden-Bonnie of Tiger zou ik niet vies zijn.
zitten wat mij betreft redelijk comfortabel, en blijven mooie fietsen.
voor een nieuwe Truxton is mijn ruggenwervel niet echt geschikt.......dat heb je als je al een beetje over de
houdbaarheidsdatum heen bent.
maar van een Meriden-Bonnie of Tiger zou ik niet vies zijn.
zitten wat mij betreft redelijk comfortabel, en blijven mooie fietsen.