Nieuw hier en gelijk een vraagje
Nieuw hier en gelijk een vraagje
Beste mensen....nieuw hier, Sief uit Lelystad. Rijd een Sportster Custom uit 2004 met slechts 27000 km op de teller. Ben absoluut geen techneut en/of kenner maar vanaf jongs-af-aan een Harley fan. Ben nu inmiddels 62 en ja.....het leven word steeds mooier en zeker op de Harley.
Nu met dit warme weer, Harley staat buiten onder een afdekhoes, bespeurde ik wat druppels onder het motorblok. Geen olie maar meer een vettige gele drab (enkele druppels....) enig idee wat dit kan zijn? Voor de rest, afgelopen jaar, niets gezien alleen nu en motor is gewoon in onderhoud geweest in maart dit jaar....
Graag jullie meedenken enne ....we zwaaien!
Nu met dit warme weer, Harley staat buiten onder een afdekhoes, bespeurde ik wat druppels onder het motorblok. Geen olie maar meer een vettige gele drab (enkele druppels....) enig idee wat dit kan zijn? Voor de rest, afgelopen jaar, niets gezien alleen nu en motor is gewoon in onderhoud geweest in maart dit jaar....
Graag jullie meedenken enne ....we zwaaien!
- charlesb52
- *
- Has thanked: 2283 times
- Been thanked: 1472 times
- Contacteer:
Re: Nieuw hier en gelijk een vraagje
Welkom hier!!
Lijkt me de ontluchting; een mengsel van condens met een “vleugje” olie.
Welk luchtfilter zit erop, met een ontluchtings-slang?
Fotootje?
Lijkt me de ontluchting; een mengsel van condens met een “vleugje” olie.
Welk luchtfilter zit erop, met een ontluchtings-slang?
Fotootje?
Thanks charlesb52....Volgens mij de motor helemaal standaard op de uitlaat na. Ik ga even kijken of ik wat op de foto kan zetten. Is et iets dat makkelijk te verhelpen is...kan dat kwaad?
- choco
- 350-499
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 215 times
@Essie60 welkom vanaf de overkant van de Markerwaard 

Keep the rubber side down
- Patman
- 350-499
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 119 times
Kan ook zijn dat door de warmte het blok wat is gaan zweten, en markeert dan zijn plek.
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
- RC roadster
- 800-899
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 421 times
Dankjulliewel allemaal......super....enne....laatste dagen geen druppel(s) meer.....lekker rijden....heerlijk!
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
Goed om horen,
Ik had ook gezien dat je in maart een onderhoud hebt gehad, wat ook kan is dat ze daar dan net iets teveel olie hebben ingedaan en dan gooit die dat eruit
via de breathers in het luchtfilter. Dat geeft ook wat van die drap zoals je het omschrijft, je moet eens voelen met je hand aan de onderzijde van het lucht
filter, normaal voel je dan ook die smurrie daar. Maar goed je hebt geen druppels meer gezien dus ook goed dan
Ik had ook gezien dat je in maart een onderhoud hebt gehad, wat ook kan is dat ze daar dan net iets teveel olie hebben ingedaan en dan gooit die dat eruit
via de breathers in het luchtfilter. Dat geeft ook wat van die drap zoals je het omschrijft, je moet eens voelen met je hand aan de onderzijde van het lucht
filter, normaal voel je dan ook die smurrie daar. Maar goed je hebt geen druppels meer gezien dus ook goed dan

Nogmaals dank voor jullie welkom en reacties. Ik heb niets meer onder mijn motor gezien dus.....opgelost denk ik dan maar....
Enne...allemaal nog veel veilige en mooie kilometers!
Enne...allemaal nog veel veilige en mooie kilometers!