Na 5 jaar met veel plezier op m'n 883 gereden te hebben, wil ik graag wat nieuws (lees zwaarders). En nu is het (bekende) dilemma dus: een 1200 of een Dyna? ( of ben ik nu aan het vloeken in de kerk

Ik rijd zowel in en rondom de stad, waar m'n sportster heerlijk wendbaar is, maar rijd ook vaker langere stukken met regelmatig snelweg. Daar merk ik wel dat een 883 wat vermogen mist. In de stad zou een 1200 dus prima zijn, maar voor touren vraag ik af of een Dyna niet een betere keuze is. Er staat deze zomer een vakantie naar Zwitserland/Oostenrijk in de planning, en ik wil daarom wel meer vermogen. Bijkomend voordeel; heb ik weer wat te knutselen de komende tijd

Zit nu te kijken naar gebruikte FXD's 1450, en wil deze week wellicht ergens een proefritje gaan maken met zowel 1200 als een dyna. Ff ervaren wat het verschil is.
Ik snap uiteraard helemaal dat het een persoonlijke keuze is, maar kan me voorstellen dat mensen hier vast wel eens voor dezelfde keuze hebben gestaan. Ben benieuwd naar jullie mening/bevindingen.