dank je
XR met zwart blok; is deze origineel?
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
eerste +/- 500 km zitten erop ..
*kan nog steeds niet geloven dat het zoveel verschil maakt met een hd 883 sportster en zelf met een fxr evo ...
*vanaf 3000t/min trekt dit ding aan je armen , love it
*ik ben steeds op zoek naar een 6de versnelling op snelweg , 4000t/min = 117 km/h , zit ik in de powerband maar 500 T minder zou ook leuk zijn
*verbruik , 100km binnendoor + 100 km autosnelweg en reserve lamp komt op , 200 km = 10l op de kop af getankt
*zadel zou ik graag wat dikker gezien hebben , niet omdat ik pijn aan mijn kont heb maar omdat ik de voetsteunen graag wat lager gezien had
*stuur zoals eerder vermeld te laag , is meer een dragbar dan een oemstuur
*ik heb mij een dyna fairing aangeschaft , nadat het stuur erop staat ga ik kijken om de fairing aan te passen en op de xr te monteren
*moet ook nog mijn lekkende voorvork laten " ontlekken" hahahahh
*kan nog steeds niet geloven dat het zoveel verschil maakt met een hd 883 sportster en zelf met een fxr evo ...
*vanaf 3000t/min trekt dit ding aan je armen , love it
*ik ben steeds op zoek naar een 6de versnelling op snelweg , 4000t/min = 117 km/h , zit ik in de powerband maar 500 T minder zou ook leuk zijn
*verbruik , 100km binnendoor + 100 km autosnelweg en reserve lamp komt op , 200 km = 10l op de kop af getankt
*zadel zou ik graag wat dikker gezien hebben , niet omdat ik pijn aan mijn kont heb maar omdat ik de voetsteunen graag wat lager gezien had
*stuur zoals eerder vermeld te laag , is meer een dragbar dan een oemstuur
*ik heb mij een dyna fairing aangeschaft , nadat het stuur erop staat ga ik kijken om de fairing aan te passen en op de xr te monteren
*moet ook nog mijn lekkende voorvork laten " ontlekken" hahahahh

- charlesb52
- *
- Berichten: 3195
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2276 times
- Been thanked: 1469 times
- Contacteer:
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
-Altijd eerst rustig warm rijden, hij gaat héél snel (nou ja, voor een ontwerp uit 1957..) in de hogere toeren.
-Scotty Mod zoals bij Sportzilla2 beschreven geeft 3100tpm bij 100km/u. Aanrader als je zonder duo rijdt.
-Bandenspanning 2.5 voor en 2.9 achter.
-Scotty Mod zoals bij Sportzilla2 beschreven geeft 3100tpm bij 100km/u. Aanrader als je zonder duo rijdt.
-Bandenspanning 2.5 voor en 2.9 achter.
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
charlesb52 schreef: 04 jul 2022 21:28 -Altijd eerst rustig warm rijden, hij gaat héél snel (nou ja, voor een ontwerp uit 1957..) in de hogere toeren.
-Scotty Mod zoals bij Sportzilla2 beschreven geeft 3100tpm bij 100km/u. Aanrader als je zonder duo rijdt.
-Bandenspanning 2.5 voor en 2.9 achter.

Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
ben mij wat aan het inlezen in " scotty-mod " en het is niet allemaal Rose schijn 
Swapped out my scotty-mod gearing for stock gearing.
Bought my bike 5 years ago with the scotty-mod installed. My 38-tooth primary chain has some prominent loose and tight spots that made adjustments very tricky and I suspected it was a cause of some vibration I felt - so I figured I'd throw the stock gearing back in to troubleshoot the issue.
Biggest complaint I had with the taller gearing was poor gear choices in tight New England back-roads or riding through my neighborhood. There's a narrow RPM range I like to ride in, and the taller gearing made it hard to stay in that sweet spot. Even trying to maintain speed limits of say 30 or 40mph - I felt like I was in between gears.
The factory 34 tooth gearing is not as short as I was expecting. Not quite as punchy as I was expecting either. I do get through the gears pretty quick, so I wonder if I'll tire of that. Only had it out for 20 minutes, but do like the gearing choices more. I don't do much highway, and rarely ride over 70mph so hope I don't mind the change when I do have to slab it out. The transmission feels MUCH "slicker" up and down the gears. (might be attributed to the old primary chain?) If I go back to the scotty-mod I'll probably replace the chain.
en dan is er dit !!
I think it is a regular Sporster pulley from any year that the XR was made.
Stock (28T) runs about 73mph at 4000rpm. The 30T is about 78mph at the same rpm.
I think the Scotty gearing runs about 83mph at 4000rpm.
The 30T could be used on the race bikes
Wat is jullie idee hier over ?

Swapped out my scotty-mod gearing for stock gearing.
Bought my bike 5 years ago with the scotty-mod installed. My 38-tooth primary chain has some prominent loose and tight spots that made adjustments very tricky and I suspected it was a cause of some vibration I felt - so I figured I'd throw the stock gearing back in to troubleshoot the issue.
Biggest complaint I had with the taller gearing was poor gear choices in tight New England back-roads or riding through my neighborhood. There's a narrow RPM range I like to ride in, and the taller gearing made it hard to stay in that sweet spot. Even trying to maintain speed limits of say 30 or 40mph - I felt like I was in between gears.
The factory 34 tooth gearing is not as short as I was expecting. Not quite as punchy as I was expecting either. I do get through the gears pretty quick, so I wonder if I'll tire of that. Only had it out for 20 minutes, but do like the gearing choices more. I don't do much highway, and rarely ride over 70mph so hope I don't mind the change when I do have to slab it out. The transmission feels MUCH "slicker" up and down the gears. (might be attributed to the old primary chain?) If I go back to the scotty-mod I'll probably replace the chain.
en dan is er dit !!
I think it is a regular Sporster pulley from any year that the XR was made.
Stock (28T) runs about 73mph at 4000rpm. The 30T is about 78mph at the same rpm.
I think the Scotty gearing runs about 83mph at 4000rpm.
The 30T could be used on the race bikes
Wat is jullie idee hier over ?
- charlesb52
- *
- Berichten: 3195
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2276 times
- Been thanked: 1469 times
- Contacteer:
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
Ik rijd haast alleen solo en dan bevalt de “Scotty mod” prima.
Al een paar maal naar en door Italië, Spanje en zuid Frankrijk gereden mét snelweg én passen!
Al een paar maal naar en door Italië, Spanje en zuid Frankrijk gereden mét snelweg én passen!
- nivek
- 50-99
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 29 sep 2015 08:44
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 32 times
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
Ik heb deze net gedaan, en bevalt goed, nu gewoon 50 in 3 en 120 is nu veel fijner, wel iets minder agressief.
XR1200
- charlesb52
- *
- Berichten: 3195
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2276 times
- Been thanked: 1469 times
- Contacteer:
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
Oh ja, vergeten te vermelden: G2 “snelgas” maakt de begin-respons weer ietsje sneller!
https://www.g2ergo.com/shop/g2-harley-q ... be-harley/
TwinMotorcycles heeft ze natuurlijk
.
https://www.g2ergo.com/shop/g2-harley-q ... be-harley/
TwinMotorcycles heeft ze natuurlijk
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
dat is dus met de " scotty mod " ?nivek schreef: 10 jul 2022 16:37 Ik heb deze net gedaan, en bevalt goed, nu gewoon 50 in 3 en 120 is nu veel fijner, wel iets minder agressief.
ik ben aan het overwegen om eerst een 30T voorpully te plaatsen , is naar het schijnt tussen stock en scotty mod ...mocht het niet goed zijn
kan ik nadien nog altijd overgaan op het andere of een 66T achterpully plaatsen ...
heb ook nog een tuner nodig ..pppffff

- choco
- 350-499
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 616 times
- Been thanked: 215 times
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
mooi kleur(en)!bert111 schreef: 01 jul 2022 19:20 Voila , de XR 1200 is binnen![]()
ben er voor het ogenblik heel blij mee , ziet er in het echtje beter uit dan op foto![]()
is dus een bj 5/2009 met 25500 km op de teller , lager stuur ( moet ik nog op zoek naar risers ) camokleur ( overwegend zwart )
nieuwe achterband , pinkers in de spiegels , remus uitlaat , 07/2021 ingevoerd vanuit Luxemburg met 20000 km op de teller ...
![]()
heel veel plezier ermee
Keep the rubber side down
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
dank jechoco schreef: 12 jul 2022 08:43mooi kleur(en)!bert111 schreef: 01 jul 2022 19:20 Voila , de XR 1200 is binnen![]()
ben er voor het ogenblik heel blij mee , ziet er in het echtje beter uit dan op foto![]()
is dus een bj 5/2009 met 25500 km op de teller , lager stuur ( moet ik nog op zoek naar risers ) camokleur ( overwegend zwart )
nieuwe achterband , pinkers in de spiegels , remus uitlaat , 07/2021 ingevoerd vanuit Luxemburg met 20000 km op de teller ...
![]()
heel veel plezier ermee
motor gaat vandaag binnen om voorvork dichtingen te vervangen

- Barend68
- 100-199
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 30 sep 2015 16:44
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 110 times
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
Wat de toeren betreft natuurlijk zoveel mensen zoveel meningen. Verlagen van je toerental is comfortabel op de snelweg maar gaat ook iets ten koste van het vermogen bij optrekken vanuit 1e versnelling.
Ik heb het vroeger gedaan met mijn Amerikaanse Ultra glide en dat was een wereld van verschil op de snelweg.
Heb nu op mijn sportster ook een oversized tandwiel voor gezet omdat die ouwe 4-bak anders nauwelijks de snelweg op kan. Enig gevolg is dat ik bij optrekken in 1 iets meer moet slippen met de koppeling en hij duikt iets verder weg in de toeren bij het stoplicht. Maar vermogen zat hoor.
Met een zesbak kan de vraag gesteld worden of het nog zinvol is, maar dat hangt natuurlijk af van de range van de overbrengingsverhouding.
Ik heb het vroeger gedaan met mijn Amerikaanse Ultra glide en dat was een wereld van verschil op de snelweg.
Heb nu op mijn sportster ook een oversized tandwiel voor gezet omdat die ouwe 4-bak anders nauwelijks de snelweg op kan. Enig gevolg is dat ik bij optrekken in 1 iets meer moet slippen met de koppeling en hij duikt iets verder weg in de toeren bij het stoplicht. Maar vermogen zat hoor.
Met een zesbak kan de vraag gesteld worden of het nog zinvol is, maar dat hangt natuurlijk af van de range van de overbrengingsverhouding.
4 het leven 

- choco
- 350-499
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 616 times
- Been thanked: 215 times
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
MIjn vorige chopper (en dus mijn huidige blok) heeft een 5bak (met ketting dus). origineel was 21T voor en 47T achter maar dat vond ik veel te nerveus voor de voornamelijk lange ritten. Ik ben toen teruggegaan naar 22T voor en 38T achter.
een wereld van verschil.... ipv 120kmh bij 3000rmp toen 138kmh. Nadelen: slippende koppeling bij optrekken in 1 (went snel) en alleen 1e 3 versnellingen in de stad, en de 4 alleen buiten de bebouwde kom. de 5 alleen voor op de auto- en snelweg.
Trekt minder agressief op maar rommelt wel zonder haperen door naar de 220+
een wereld van verschil.... ipv 120kmh bij 3000rmp toen 138kmh. Nadelen: slippende koppeling bij optrekken in 1 (went snel) en alleen 1e 3 versnellingen in de stad, en de 4 alleen buiten de bebouwde kom. de 5 alleen voor op de auto- en snelweg.
Trekt minder agressief op maar rommelt wel zonder haperen door naar de 220+
Keep the rubber side down
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
dat is zoals je zegt " een wereld van vershil " want je gaat niet enkel hoger voor maar ook nog eens 10 minder dan stock achter ... ik ga maar langs 1 kant , vooraan , en 2 tandjes maar .... ik denk dat het beste is , proberen en als het niet gaat , aanpassen ...maar het kost ook centenchoco schreef: 13 jul 2022 10:53 MIjn vorige chopper (en dus mijn huidige blok) heeft een 5bak (met ketting dus). origineel was 21T voor en 47T achter maar dat vond ik veel te nerveus voor de voornamelijk lange ritten. Ik ben toen teruggegaan naar 22T voor en 38T achter.
een wereld van verschil.... ipv 120kmh bij 3000rmp toen 138kmh. Nadelen: slippende koppeling bij optrekken in 1 (went snel) en alleen 1e 3 versnellingen in de stad, en de 4 alleen buiten de bebouwde kom. de 5 alleen voor op de auto- en snelweg.
Trekt minder agressief op maar rommelt wel zonder haperen door naar de 220+
