Een paar jaar geleden snapte ik er niets van toen de XR bij de tol en zendmasten niet startte…
Motor herkent afstandsbediening niet meer
- charlesb52
- *
- Has thanked: 2274 times
- Been thanked: 1469 times
- Contacteer:
Re: Motor herkent afstandsbediening niet meer
Ik wissel ieder jaar de batterijtjes van de FOBs!!! 

Een paar jaar geleden snapte ik er niets van toen de XR bij de tol en zendmasten niet startte…
- ronnie
- 350-499
- Has thanked: 215 times
- Been thanked: 220 times
Helaas maakt dat niet uit. 2 weken geleden hadden 2 vrienden van me dit nog, 1tje had er net een verse batterij inzitten. Ik had mijn motor gelukkig niet uitgezet..EasyWim schreef: 24 aug 2021 20:02
Dat is wel heel erg. Het kan natuurlijk zijn dat de batterij toch ook wel langzaamaan minder wordt en dat dit met een nieuwe batterij niet was gebeurt?! Gelukkig weten we de oplossing nu.
Gas zit rechts !
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
Moet je niet vragen wat straling wij , het menselijk lichaam allemaal te verwerken krijgt en dan zoeken naar de oorzaak van al die kankers... ik zeg maar even tussendoor 

- EasyWim
- 800-899
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Helemaal mee eens. Bij ons komen de dect telefoon en de mobieltjes ook niet in de slaapkamers en zijn de wekkers op batterijen en geen 230V. En wat bekabeld kan is bekabeld (pc). Maar de straling is natuurlijk overal, mogelijk wordt over een aantal jaren pas echt duidelijk wat dit allemaal met een mens doetMoneyFor schreef: 25 aug 2021 08:39 Moet je niet vragen wat straling wij , het menselijk lichaam allemaal te verwerken krijgt en dan zoeken naar de oorzaak van al die kankers... ik zeg maar even tussendoor![]()

- choco
- 350-499
- Has thanked: 616 times
- Been thanked: 215 times
is inderdaad een bekend probleem, vooral deuropeners bij tankstations schijnen nog wel eens de boel te storen.EasyWim schreef: 22 aug 2021 13:34
Ik heb heel wat gezocht op forums en las overal dat dit systeem erg gevoelig is voor magnetische velden (zoals RC roadster ook al aangaf)
Toegevoegd in 23 minuten 26 secondes:
fobs.JPG
Keep the rubber side down
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
Mijn KTM heeft dit probleem ook, voordeel hierbij is dat je dan de fob op de antenne van het systeem kan houden en dan werkt het wel. Nadeel is dan weer stel je
verliest de fob dan heb je geen override code zoals bij de Harley ....niets beter dn gewoon een ouderwetse sleutel met contact... ik haat al dat keyless gedoe.
verliest de fob dan heb je geen override code zoals bij de Harley ....niets beter dn gewoon een ouderwetse sleutel met contact... ik haat al dat keyless gedoe.
- RC roadster
- 800-899
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 419 times
Wat de meeste mensen ook niet weten is dat dit een gemakkelijk systeem is om te kopiëren. Want uwe fod geeft constant u code door en zoekt gewoon de juiste ontvanger, in dit geval uwe Sportster. Daarmee dat ik deze nooit zichtbaar laat hangen als ik ergens rond ga wandelen,… . en mijn stuurslot opzet.
- EasyWim
- 800-899
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Dat is dan weer een voordeel van een grote zadeltas, daardoor kan ik altijd makkelijk een zwaar slot meenemen. Wordt trouwens ook geëist voor de (allrisk)verzekering.RC roadster schreef: 06 sep 2021 14:29 Wat de meeste mensen ook niet weten is dat dit een gemakkelijk systeem is om te kopiëren. Want uwe fod geeft constant u code door en zoekt gewoon de juiste ontvanger, in dit geval uwe Sportster. Daarmee dat ik deze nooit zichtbaar laat hangen als ik ergens rond ga wandelen,… . en mijn stuurslot opzet.