Nieuw lid in de familie, een FLFB

Voor leden die (ook) een andere motor/projekt hebben én Sportsterminded zijn!
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Die velgen staan waanzinnig zo! Veel beter dan die enorme ietwat saai ogende alu schotels. Misschien dat dat poedercoaten niet nodig zou zijn als de motor nooit nattigheid krijgt te zien maar anders is dat inderdaad wel de beste manier om het echt mooi te houden.

De grill ziet er ook strak uit. Hoe kom je aan dat frame voor de grill? Dat lijkt bijna niet te doen om zelf te maken op een freesbank alhoewel ik jou daar inmiddels nog wel voor aanzie :shock: :D
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 12 feb 2021 10:05 Die velgen staan waanzinnig zo! Veel beter dan die enorme ietwat saai ogende alu schotels. Misschien dat dat poedercoaten niet nodig zou zijn als de motor nooit nattigheid krijgt te zien maar anders is dat inderdaad wel de beste manier om het echt mooi te houden.
Ja valt me ook enorm mee dit uitzicht, veel beter dan dat dulle zilver waar die standaard mee komt, nu zit er wat diepte in de velg, zeker de achterste 8" komt mooi tot
zijn recht zo.
De grill ziet er ook strak uit. Hoe kom je aan dat frame voor de grill? Dat lijkt bijna niet te doen om zelf te maken op een freesbank alhoewel ik jou daar inmiddels nog wel voor aanzie :shock: :D
Het frame is factory op de M8 modellen, alleen steken ze er geen roostertje in om de koeler te beschermen tegen steentjes e.d. dus dit frame heb ik niet zelf gemaakt ;) .
Dat van mijn Energica wel maar dat was zeer eenvoudig rechthoekje met L proifieltjes, deze hierboven zou al een stuk meer vaardigheid vergen vrees ik.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
800-899
800-899
Berichten: 803
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

Mooi resultaat ! Pas er echt goed Bij !

180€ is wel wat geld he,… . Om dan het zelfde resultaat te hebben dat je nu eigenlijk hebt. En nu heeft het u 15 € gekost, aan een spuitbus en wat werkuren (gratis 😉) om af te plakken,… . En als je niet teveel met de hogedrukreiniger gaat werken,… . Denk ik nu wel, dat de verf er niet rap zal afgaan. En dan ga je nog lang van u resultaat kunt genieten 😉.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 12 feb 2021 13:12 Mooi resultaat ! Pas er echt goed Bij !

180€ is wel wat geld he,… . Om dan het zelfde resultaat te hebben dat je nu eigenlijk hebt. En nu heeft het u 15 € gekost, aan een spuitbus en wat werkuren (gratis 😉) om af te plakken,… . En als je niet teveel met de hogedrukreiniger gaat werken,… . Denk ik nu wel, dat de verf er niet rap zal afgaan. En dan ga je nog lang van u resultaat kunt genieten 😉.
Het is helaas 180€ per zijde, niet per velg, dus 360€ voor één velg x 2 velgen is 720€. Ze rekenen voor een autovelg 180€ omdat het daar slechts 1 kant is wat ze moeten
doen, deze motorvelg beschouwen ze als 2 velgen omdat het 2 kanten zijn die ze moeten afwerken.

Het spuiten zal me wel ietsjes meer gekost hebben dan 15€ maar is inderdaad te verwaarlozen ;) , spuit niet met busjes maar met compressor en pistool, en maak altijd
natuurlijk altijd teveel af en met die 2K is dat om daags nadien nog eens mee te gooien :lol:

Het is niet het gespoten gedeelte wat me "zorgen" baart maar gewoon de ganse alu velg, is echt blote aluminium en wordt zeer snel dof en is niet te polijsten met de
machine door de groefjes die erin sitten. Is dus echt manueel werk met de vod en polijstpasta. Ik heb er nu wel een pasta opgesmeerd die het dof worden tegengaat
maar als je gaat kuisen met water en zeep gaat dit ook weer verdwijnen en het inwrijven is geen pretje als ze erin staan, los viel goed mee en dan de remschijf er nog
eens af maar dat ga je niet iedere keer doen vrees ik. Ik had er na het nemen van de foto al eens mee gereden en kon hem al afkuisen met dit vies weer.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
800-899
800-899
Berichten: 803
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 12 feb 2021 14:28 Het is niet het gespoten gedeelte wat me "zorgen" baart maar gewoon de ganse alu velg, is echt blote aluminium en wordt zeer snel dof en is niet te polijsten met de
machine door de groefjes die erin sitten. Is dus echt manueel werk met de vod en polijstpasta. Ik heb er nu wel een pasta opgesmeerd die het dof worden tegengaat
maar als je gaat kuisen met water en zeep gaat dit ook weer verdwijnen en het inwrijven is geen pretje als ze erin staan, los viel goed mee en dan de remschijf er nog
eens af maar dat ga je niet iedere keer doen vrees ik. Ik had er na het nemen van de foto al eens mee gereden en kon hem al afkuisen met dit vies weer.
Ik weet niet of dit zou helpen . Maar kan je er geen vernis laag opleggen op de velg zelf. Uwe band afplakken en dan een laag overspuiten? Dan zal het toch iets langer meegaan,... En gemakkelijker om te kuisen . Maar ja,... als je dan een beschadiging hebt ,... dan kan er water tussen de vernis laag komen en de aluminium. En dit geeft geen mooi resultaat. Als dit hem voordoet,... .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 12 feb 2021 15:22
MoneyFor schreef: 12 feb 2021 14:28 Het is niet het gespoten gedeelte wat me "zorgen" baart maar gewoon de ganse alu velg, is echt blote aluminium en wordt zeer snel dof en is niet te polijsten met de
machine door de groefjes die erin sitten. Is dus echt manueel werk met de vod en polijstpasta. Ik heb er nu wel een pasta opgesmeerd die het dof worden tegengaat
maar als je gaat kuisen met water en zeep gaat dit ook weer verdwijnen en het inwrijven is geen pretje als ze erin staan, los viel goed mee en dan de remschijf er nog
eens af maar dat ga je niet iedere keer doen vrees ik. Ik had er na het nemen van de foto al eens mee gereden en kon hem al afkuisen met dit vies weer.
Ik weet niet of dit zou helpen . Maar kan je er geen vernis laag opleggen op de velg zelf. Uwe band afplakken en dan een laag overspuiten? Dan zal het toch iets langer meegaan,... En gemakkelijker om te kuisen . Maar ja,... als je dan een beschadiging hebt ,... dan kan er water tussen de vernis laag komen en de aluminium. En dit geeft geen mooi resultaat. Als dit hem voordoet,... .

Bedankt voor het meedenken maar alu vernissen met gewone lak heb ik geen goede ervaringen mee. Ik gebruik al een etsprimer voor de hechting van gewone kleurlak
omdat het anders zeer makkelijk loslaat. Je haalt zelf ook al het probleem aan van water dat onder het vernis kan kruipen, dat risico bestaat zelfs met poederlakken
nog als er eens een steentje tegen heeft gevlogen. Zal wel wat sparen en laten poederlakken ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
800-899
800-899
Berichten: 803
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 12 feb 2021 16:06 Bedankt voor het meedenken maar alu vernissen met gewone lak heb ik geen goede ervaringen mee. Ik gebruik al een etsprimer voor de hechting van gewone kleurlak
omdat het anders zeer makkelijk loslaat. Je haalt zelf ook al het probleem aan van water dat onder het vernis kan kruipen, dat risico bestaat zelfs met poederlakken
nog als er eens een steentje tegen heeft gevlogen. Zal wel wat sparen en laten poederlakken
Moet eerlijk zeggen van carrosserie werken, zoals lak spuiten ken ik niet veel van,... ;-).

Of ja,... anders misschien misschien ne wafelbak houden ,... dan kan het proces van sparen rapper gaan ;-). Voor mij mag je er 10 bakken,... :kokie: .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wel ik moet met de tijd meegaan he :lol: , ik ben momenteel bezig met allerlei dingen te ontwerpen in 3D en heb sinds enkele maanden een 3D printer en
een kleine CNC frees en laser machine. Het CNC en laser zal voor de volgende maanden worden , ben nu volop bezig met het 3D printen en heb buiten enkele
zinloze dingen nu al enkele nuttige gebruiksvoorwerpen en accessoires gemaakt.

Ik teken in autocad en designspark, dit is het laatste wat ik gemaakt heb in PETG, het is een cover voor over de regulator van de Fat Boy, er komt nu nog een
rvs gaas in en enkele afstand busjes die ik zal maken uit RVS op de draaibank. Wordt waarschijnlijk ook nog wel gloss black gelakt zodat je niets ziet van het
printen.

Design.jpg
Cover.jpg

Het grote nadeel voor mij aan het 3D printen is de enorme wachttijd, dit hierboven heeft 16u en 15min geduurd in 100% infill.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
800-899
800-899
Berichten: 803
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

Weeral mooi gedaan ! Ja,... een 3d printer duur altijd lang maar het resultaat mag er zijn :thumbs:.

cnc en een laser machine. binnenkort kan je zelf een HD namaken ,... . Maar dan wel een verbeterde versie natuurlijk :thumbsup: .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Air was gisteren toegekomen en onmiddellijk geïnstalleerd, op de FXBB ging iets vlotter dan op deze door de uitlaten. Op de FXBB lopen de uitlaten net omlaag voor de
plaats van de compressor en bij deze knal in de weg. Had geen zin om ze weg te nemen dus wat langer geklooid maar is in orde gekomen en ben tevreden.

Op z'n hoogst,
20210223_124013.jpg

Goede rijhoogte,
20210223_124050.jpg

Dropped,
20210223_124113.jpg

Wel vandaag een kleine 200km gereden, eerste gedeelte met autotune op maar ben na een kleine 80km ermee gestopt, heb alles geflasht en verder gereden, de motor
neemt zeer goed op en komt snel in de toeren. Heb continue met de klep in halfopen toestand gereden maar even voor de aardigheid de klep open en als je dan terug
schakelt van 6 naar 4 een opentrekt heb je even een dipje, met de klep half open is dat er niet ....dus zeer happy met het resultaat.

Na thuiskomst wat laten afkoelen, de uitlaten even bekeken en bougie verwijderd, ik ben hier zeer tevreden mee :D , moet geen tijd meer steken in verder autotunen.

20210223_172611.jpg

Uitlaat 1
20210223_172906.jpg

Uitlaat 2
20210223_172913.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
800-899
800-899
Berichten: 803
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 23 feb 2021 18:25 Wel vandaag een kleine 200km gereden, eerste gedeelte met autotune op maar ben na een kleine 80km ermee gestopt, heb alles geflasht en verder gereden, de motor
neemt zeer goed op en komt snel in de toeren. Heb continue met de klep in halfopen toestand gereden maar even voor de aardigheid de klep open en als je dan terug
schakelt van 6 naar 4 een opentrekt heb je even een dipje, met de klep half open is dat er niet ....dus zeer happy met het resultaat.

Na thuiskomst wat laten afkoelen, de uitlaten even bekeken en bougie verwijderd, ik ben hier zeer tevreden mee :D , moet geen tijd meer steken in verder autotunen.
leuk,... dat het zo vlot gegaan is met de afstelling/autotune :thumbs:. Ik heb zo een 270 km gereden met de autotune, iets meer ;-).
Jij heb eerst de motor afgesteld op de halfopen stand (open stand te luid?) :thumbsup:. Deze ga ik nog doen. Maar ik ben eigenlijk wel al tevreden met mijn afstelling in de open stand. Ook als dan de uitlaat in halfopen stand staat. Daarom denk ik anders om gewoon een ritje te maken met de uitlaat in halfopen stand en dan mijn bougie eens te controleren en kijken wat het verschil is tussen open en halfopen stand ;-). Zie bijlage mijn bougie met de afstelling openstand ;-). En een foto van de uitlaat.
Bijlagen
bougie, afstelling op open stand
bougie, afstelling op open stand
IMG_5251.JPG
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

MoneyFor schreef: 23 feb 2021 18:25 Air was gisteren toegekomen en onmiddellijk geïnstalleerd, op de FXBB ging iets vlotter dan op deze door de uitlaten. Op de FXBB lopen de uitlaten net omlaag voor de
plaats van de compressor en bij deze knal in de weg. Had geen zin om ze weg te nemen dus wat langer geklooid maar is in orde gekomen en ben tevreden
Ik vind de stand van de air op de middelste foto het mooist. Ziet er goed uit zo!

Goed idee om de bougies ook eens te checken na afloop van de autotune.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 24 feb 2021 08:28
MoneyFor schreef: 23 feb 2021 18:25 Air was gisteren toegekomen en onmiddellijk geïnstalleerd, op de FXBB ging iets vlotter dan op deze door de uitlaten. Op de FXBB lopen de uitlaten net omlaag voor de
plaats van de compressor en bij deze knal in de weg. Had geen zin om ze weg te nemen dus wat langer geklooid maar is in orde gekomen en ben tevreden
Ik vind de stand van de air op de middelste foto het mooist. Ziet er goed uit zo!

Goed idee om de bougies ook eens te checken na afloop van de autotune.

Ja dat is een goede ride height, en het beoogde effect dat ik wilde, de laagste is de parkeerstand om het zomaar te zeggen :)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Buck
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2018 20:24
Locatie: Aalst - Oost Vlaanderen

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door Buck »

zalige machine, doet me altijd aan de terminator denken... 8-)
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Toch maar de "even headers" van J&H gemonteerd :)
IMG_4733.jpg
IMG_4737.jpg
IMG_4738.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
800-899
800-899
Berichten: 803
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

Staat toch beter ze als de pijpen gelijk uitkomen :thumbsup: . Ferm machine!
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik vind de vorige looks weer iets mooier maar het maakt niet niet heel veel uit. Je ziet zo wel weer meer van het immense achterwiel wat ook wel wat heeft.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 24 aug 2021 13:24 ...... Je ziet zo wel weer meer van het immense achterwiel wat ook wel wat heeft.
Dat was inderdaad de bedoeling, ik vond persoonlijk het vorige een te klassieke look geven en stond me gewoon niet aan, iedere keer als ik de motor zag
staan stond het mij tegen. Ook een grote plus is dat je nu de belt tensioner gewoon kan gebruiken zonder dat je de uitlaat moet demonteren.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Aangezien ik recent de SGS in de garage heb staan waar ik samen met de vrouw op weg kan gaat deze onder de bijl, ga hem wat ombouwen met front en rear
short fender van Thunderbike. Afgemaakt met een custom gemaakt lederen zadel, of ik verder ga chrome deleten zal het resultaat van deze ingreep moeten
uitmaken.

Vandaag alvast het front fender bekomen, ga dit asap in de lak zetten om vliegroest te voorkomen ;) de rest is een week of 8 levertijd.

First part.png
First part.png (1.64 MiB) 4081 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Gisteren het spatbord gelakt en daarnet gemonteerd, ben tevreden met het resultaat :D

Mipa 2K HS fillerprimer, Vivid Black, 4 lagen Mipa CX1 Express blanke lak - 01.jpg
Mipa 2K HS fillerprimer, Vivid Black, 4 lagen Mipa CX1 Express blanke lak - 02.jpg

Producten: Mipa 2K - HS filler primer, Vivid Black, 4 lagen Mipa 2K - CX11 Express blanke lak

.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie