Vrijheid heeft z'n prijs.RC roadster schreef: 31 aug 2020 11:03 Ik rij zonder kuip,... en heb altijd de wind op mij, dus ja,... daarmee mijn vraag van uwe helm. Op de snelweg rij ik wel altijd toe. 1) voor de wind 2) alles komt veel harder aan.
Ja ,.... je weet als je open rijdt dat je minder beschermt bent he. Maar het is wel aangenamer open te rijden en je hebt meer het gevoel van de vrijheid, vindt ik persoonlijk.
Favoriete helm?
- ch@rles
- 200-349
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 122 times
Re: Favoriete helm?
-
- 100-199
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 115 times
Ik rij altijd open, ik ben toch al lelijk.
Heb nooit tegen een dichte helm gekund, dat is net of je in een te klein autootje zit.
Heb nooit tegen een dichte helm gekund, dat is net of je in een te klein autootje zit.
- RC roadster
- 800-899
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 421 times
Ik volg u zeker,... maar op de snelweg doe ik mijn klep wel toe,... zo een klein steentje kan wel hard aankomen denk ik,... . Ik heb het al 1 keer op mijne helm gekregen en ik was direct wakkerSiegfriedson schreef: 31 aug 2020 14:55 Ik rij altijd open, ik ben toch al lelijk.

- Johan m
- 500-599
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
In Nederland mag je niet zo snel meer op de snelweg en de kans op een los steentje op de snelweg is in Nederland lang niet zo groot als in België.RC roadster schreef: 31 aug 2020 15:13Ik volg u zeker,... maar op de snelweg doe ik mijn klep wel toe,... zo een klein steentje kan wel hard aankomen denk ik,... . Ik heb het al 1 keer op mijne helm gekregen en ik was direct wakkerSiegfriedson schreef: 31 aug 2020 14:55 Ik rij altijd open, ik ben toch al lelijk.
Heb nooit tegen een dichte helm gekund, dat is net of je in een te klein autootje zit.. Daarmee,... .

-
- 100-199
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 115 times
Ja dat kan hard aankomen. Ik heb al eens een ster in de voorruit van de auto gehad. Mijn Skorpion Belfast heeft een ingebouwd vizier dat mijn gezicht half beschermd. Die heb ik op de snelweg meestal wel dicht.RC roadster schreef: 31 aug 2020 15:13Ik volg u zeker,... maar op de snelweg doe ik mijn klep wel toe,... zo een klein steentje kan wel hard aankomen denk ik,... . Ik heb het al 1 keer op mijne helm gekregen en ik was direct wakkerSiegfriedson schreef: 31 aug 2020 14:55 Ik rij altijd open, ik ben toch al lelijk.
Heb nooit tegen een dichte helm gekund, dat is net of je in een te klein autootje zit.. Daarmee,... .
- RC roadster
- 800-899
Daar kan ik als belg niet veel opzeggen,... . onze banen zijn iets minder als in Nederland spijtig genoeg !
- botoo
- 350-499
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 294 times
Begonnen met MotoPort huismerk, prima ding voor een hele schappelijke prijs maar uiteindelijk vond ik 'm toch te veel windgeruis weergeven en de passing kon ook wel iets beter. Toen een Shoei J.O gekocht, fijn ding om bij mooi weer rustig rond te toeren maar heel erg windgeruisgevoelig, gaat ook wat liften bij 100+ km/u. en bij regen (probeer ik altijd te vermijden) beslaat 'ie wel. Verder gezocht naar een 'stille' helm die niet de looks van een champignon had en uitgekomen op een AGV K6. Fijne strakke pasvorm, zit ook na uren nog comfortabel, veel minder last windgeruis dus met veel plezier een paar maanden in de zomer mee gereden. Nadeel is wel dat er geen zonnevizier in zit en dat is met laaghangende zon nogal vervelend, zonnebril is tot nu toe geen uitkomst omdat die bij lage snelheden makkelijk beslaat door je eigen adem.
Dan zie ik tijdens Black Friday een Simpson Venom in carbon uitvoering staan met ruim € 100 korting dus mijn hebberigheid speelt op en heb ik die besteld. DD sluiting (mijn fav.), looks zijn top, matzwarte carbon kleur is top en er zit een zonnevizier in.
Nu maar hopen dat dit de laatste helm is die ik wil hebben want anders krijg ik een echtscheiding aan mijn broek (en da's ook niet goedkoop

- EasyWim
- 800-899
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Met pinlock zo te zien, dat is echt een geweldige uitvinding. Hij ziet er gaaf uit, ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik koop graag systeemhelmen, helaas heb je dan altijd een zwaardere helm en het windgeruis lijkt daar ook eerder te zijn.
- Dorski
- 350-499
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 118 times
Ik heb voor onderstaande helm gekozen. Een Shoei EX Zero. Belangrijkste redenen, uiterlijk, pasvorm, veiligheid.
Ik heb hem met een iridium vizier en als het donker ik rij ik met een crosshelm google met transparant vizier.
Helm zit erg fijn met DD sluiting, maar is niet erg stil. Daarom maar een paar oordoppen aangeschaft.

Ik heb hem met een iridium vizier en als het donker ik rij ik met een crosshelm google met transparant vizier.
Helm zit erg fijn met DD sluiting, maar is niet erg stil. Daarom maar een paar oordoppen aangeschaft.

- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
Wim dan moet je echt de AGV carbon eens proberen, foto's staan hierboven ergens in het draadje. Dit is veruit de lichtste systeemhelm op de markt en je voelt echt het verschilEasyWim schreef: 30 nov 2020 19:58 Met pinlock zo te zien, dat is echt een geweldige uitvinding. Hij ziet er gaaf uit, ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik koop graag systeemhelmen, helaas heb je dan altijd een zwaardere helm en het windgeruis lijkt daar ook eerder te zijn.
in gewicht in vergelijk met de andere systeemhelmen die ik heb. Het windgeruis is er natuurlijk nog steeds maar begint pas bij hogere snelheden en dan spreek ik vanaf een 150
ofzo , bij lagere snelheden en zeker bij 120 is die perfect. Ook de vormgeving is goed voor de hogere snelheden, je hoofd blijft mooi stabiel in de windstroom, verleden zaterdag
nog getest tot 2..

Dit is met zo'n lekkere open helm die ik ook graag draag ... een sjaaltje ervoor zal wel niet veel geholpen hebben vrees ik.
- EasyWim
- 800-899
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Dat ziet er niet fijn uit nee. Boven de 50 km/h heb ik de helm altijd dicht, alleen binnen de bebouwde kom klap ik hem weleens omhoog. Ik heb zelf ooit op de snelweg een hommel tegen mijn helm gehad en voelde mijn hele hoofd naar achter gaan. Moet er niet aan denken zoiets tegen je gezicht te krijgen met helm open geklapt.
Ik heb mijn helm pas een jaar maar houd die van AGV in mijn achterhoofd, bedankt.
Ik heb mijn helm pas een jaar maar houd die van AGV in mijn achterhoofd, bedankt.
- RC roadster
- 800-899
Ik moet toch zeggen dat ik veel open rij met mijne helm (shark evo2).
Natuurlijk weet ik ook dat je een risico loopt dat je iets tegen komt. Maar ja,... het is toch een volledig ander gevoel tijdens het rijden met een open helm als met een gesloten helm. Ik heb wel altijd een Faceshield om. Maar ja, dat gaat ook niet veel tegenhouden natuurlijk.
Als ik op de snelweg rij, rij ik altijd gesloten. Maar de rest rij ik normaal met een open helm,... . Het is moeilijk om uit te leggen. Maar dan geniet ik meer van het rijden zelf. Dan als ik moet rijden met een gesloten helm. Het is eigenlijk een balans vinden tussen veiligheid en genieten. En dat zal bij iedereen anders liggen.
Natuurlijk weet ik ook dat je een risico loopt dat je iets tegen komt. Maar ja,... het is toch een volledig ander gevoel tijdens het rijden met een open helm als met een gesloten helm. Ik heb wel altijd een Faceshield om. Maar ja, dat gaat ook niet veel tegenhouden natuurlijk.
Als ik op de snelweg rij, rij ik altijd gesloten. Maar de rest rij ik normaal met een open helm,... . Het is moeilijk om uit te leggen. Maar dan geniet ik meer van het rijden zelf. Dan als ik moet rijden met een gesloten helm. Het is eigenlijk een balans vinden tussen veiligheid en genieten. En dat zal bij iedereen anders liggen.
- botoo
- 350-499
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 294 times
Simpson Venom in carbon uitvoering is 'm niet geworden toen ik 'm vandaag op ging halen. Foto's zijn fout, het is een glimmend ding en die wil ik niet. balen!
Rechts is hoe het er echt uitziet, links bestaat niet eens.

Rechts is hoe het er echt uitziet, links bestaat niet eens.

- charlesb52
- *
- Has thanked: 2284 times
- Been thanked: 1472 times
- Contacteer:
Volgende helm zal deze winter denkelijk weer een Shoei NXR worden.
Maar dan in wit om te kunnen overspuiten.
Comfortabel, pinlock en last but not least als zeer goed getest!
Maar dan in wit om te kunnen overspuiten.
Comfortabel, pinlock en last but not least als zeer goed getest!
- charlesb52
- *
- Contacteer:
Komt deze week binnen en dan direct door naar @Shotshark die ‘m naar de spuiter brengt!
Wordt Cecotto design in Sportzilla kleuren!!
Wordt Cecotto design in Sportzilla kleuren!!
-
- 50-99
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 54 times
Ik rij ''grote'' afstanden en met kou deze:

En zomers de korte ritten heerlijk met potje!

En zomers de korte ritten heerlijk met potje!
- charlesb52
- *
- Contacteer:
- Barend68
- 100-199
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 111 times
Wow netjes gedaan hoor, helemaal in stijl.
Slechte eigenschap van mij misschien om dit nu te zeggen, maar een geel streepje op je jas zou het afmaken?
Slechte eigenschap van mij misschien om dit nu te zeggen, maar een geel streepje op je jas zou het afmaken?

4 het leven 

- charlesb52
- *
- Contacteer:
- Barend68
- 100-199
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 111 times
En dit is mijn potje van Nau Helmets. Heel betaalbaar. De space-beglazing heb ik eraf gegooid, ving teveel wind als ie open stond.
Ik heb deze laatst voor te weinig verkocht omdat ik op de Harley het liefst een potje draag, en ik moest flink opruimen na de verhuizing. Helaas geen grote schuur meer
Maar die foto van opspattend grind in je gezicht doet mij wel wat schrikken. Een insect kan al zo flink aankomen bij 100 km/h.
(Zal hij ook wel vinden denk ik).
Weet nog niet wat de volgende wordt. Maar die wind in je gezicht is zo heerlijk!
(als die niet uit zo’n gore Diesel komt ten minste)
Toen ik mijn Goldwing nog had heb ik de Schuberth C4 systeemhelm gekocht. Een rib uit je lijf (700 euries) maar voor de snelwegkilometers wel een top ding met weinig windruis.Ik heb deze laatst voor te weinig verkocht omdat ik op de Harley het liefst een potje draag, en ik moest flink opruimen na de verhuizing. Helaas geen grote schuur meer

Maar die foto van opspattend grind in je gezicht doet mij wel wat schrikken. Een insect kan al zo flink aankomen bij 100 km/h.
(Zal hij ook wel vinden denk ik).
Weet nog niet wat de volgende wordt. Maar die wind in je gezicht is zo heerlijk!
(als die niet uit zo’n gore Diesel komt ten minste)
4 het leven