The future is electrifying ... voor mij dan toch.
-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Mooie score . Vind brembo mooi spul maken. Trouwens het meeste Italiaanse rem koppelingspul erg mooi. Zelf bezig met discacciati spul. Maar braking krijgt ook een dikke pluim.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1624 times
- Contacteer:
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Inderdaad Discacciati zou ook één van mijn keuzes zijn maar de Energica zit nu vol met Brembo ( Ducati compatibel ) en de master remcyclinder is ook net dezelfde
vandaar dat ik deze heb uitgezocht.
vandaar dat ik deze heb uitgezocht.
-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Dat is zwaar klote. Heb zelf een radiale pomp gehad van Braking. Was ik wel tevreden over. Heb nu Brembo schijven besteld en de rest van DiscaccatiTjolkman schreef: 25 jul 2020 19:19Braking een pluim?bow schreef: 23 jul 2020 19:39 Mooie score . Vind brembo mooi spul maken. Trouwens het meeste Italiaanse rem koppelingspul erg mooi. Zelf bezig met discacciati spul. Maar braking krijgt ook een dikke pluim.
Twee schijven krom binnen en half jaar waar ik wel de hoofdprijs voor betaald heb.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1624 times
- Contacteer:
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
De shorty levers zijn ook binnen en heb daarstraks bericht gehad van de dealer dat de bike deze week in productie gaat en eind volgende week op transport zal zitten
.
Gelukkig is het allemaal Brembo en Ducati gerelateerd zodat je toch wat aftermarket keuze hebt.

Gelukkig is het allemaal Brembo en Ducati gerelateerd zodat je toch wat aftermarket keuze hebt.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1624 times
- Contacteer:
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1624 times
- Contacteer:
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 872
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Mooi apparaat! Veel plezier ervan. Misschien kun je eens een filmpje maken tijdens een rit waarbij je ook de geluiden van de motor kan horen?! Ben wel benieuwd eigenlijk.
-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Mooie machine . Styling is erg goed. Kunnen sommige nog wat van leren
- charlesb52
- *
- Berichten: 3195
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2275 times
- Been thanked: 1469 times
- Contacteer:
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Ruige motor!!! Ben ook benieuwd naar de ervaringen ermee!!!!
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1624 times
- Contacteer:
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Dank je wel heren,
Ik moet zeggen ik heb gisteren een kleine 50km gereden en de eerste ervaringen zijn super positief te noemen, ben vertrokken in de Eco stand ( om en bij de 90Nm heb je dan beschikbaar ) omdat de dealer hem daarin had gezet, na een 5 tal km heb ik die in Urban gezet en daar was die dan, de motor die ik wou hebben
. Nog zo'n kleine 20 km in deze modus gereden om toch wat te wennen aan de fiets en zijn handling. Vervolgens de Sportmodus ingeschakeld en ja hoor, het beest was wakker, de eerste auto die ik inhaalde ging gepaard met een mooie (ongewilde) wheelie. Man man man, dat ding sleurt de stenen uit de grond, in een mum van tijd had ik de 160 overschreden gewoon met het inhalen van een wagen. Dus het "gas" juist doseren is de boodschap hier.
Het verbruik viel me super mee, wel rekening houden dat ik me het meeste van de rit aan de snelheid beperkingen heb gehouden met enkele uitzonderingen en zeker het weg accelereren aan de lichten wat verslavend is
. Ben gestart met de batterij op 92% en toen ik thuis kwam had ik nog 81% en dat is zeker mooi. Ik merk dat ook in de i3, als ik rijd of mijn vrouw is er een groot verschil in verbruik en in tegenstelling met wat de meeste mensen denken verbruikt mijn vrouw "veel" meer om dat zij door haar rijstijl veel minder energie recupereert. Ik trek goed op en rem dan af op de motor, met deze handeling win je elektriciteit terug en dat is hetzelfde met deze motor. Je komt weinig of niet aan de rem en zeker niet als je hem in de hoogste stand van recuperatie zet, als je dan het "gas" lost moet je opletten dat je bij wijze van spreken niet over je stuur heen gaat.
Wat betreft het geluid, nou ja het is stil maar niet geluidloos, Energica heeft gebruik gemaakt van rechte tanden in de overbrenging en deze geven een geluid af. Dus je hoort hem zeker afkomen en geeft een zoemend ufo achtig geluid
Vanaf het moment dat je stil staat hoor je natuurlijk niets, dus aan de verkeerslichten even met je gas spelen zoals de meeste onder ons wel eens doen met de ice bikes moet je hier zeker niet doen want dan schiet je meteen vooruit.
Hier hoor je het geluid, is wel een Ego maar motor is idem en geluid ook.
Geluid
.
Ik moet zeggen ik heb gisteren een kleine 50km gereden en de eerste ervaringen zijn super positief te noemen, ben vertrokken in de Eco stand ( om en bij de 90Nm heb je dan beschikbaar ) omdat de dealer hem daarin had gezet, na een 5 tal km heb ik die in Urban gezet en daar was die dan, de motor die ik wou hebben

Het verbruik viel me super mee, wel rekening houden dat ik me het meeste van de rit aan de snelheid beperkingen heb gehouden met enkele uitzonderingen en zeker het weg accelereren aan de lichten wat verslavend is

Wat betreft het geluid, nou ja het is stil maar niet geluidloos, Energica heeft gebruik gemaakt van rechte tanden in de overbrenging en deze geven een geluid af. Dus je hoort hem zeker afkomen en geeft een zoemend ufo achtig geluid

Hier hoor je het geluid, is wel een Ego maar motor is idem en geluid ook.
Geluid
.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1624 times
- Contacteer:
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
De motor zat toch wat hoog voor me, heb eigenlijk zelfs nog nooit zulk een hoge motor gehad. Mijn BMW R1200RT welke een hoge zitpositie heeft was zelfs
laag te noemen tegenover deze. Ik moest echt op m'n tenen staan om aan de grond te kunnen. Dat heb ik aangepakt door de achtervering 18mm in te korten
op de montage beugel. Nu is het goed en vooraan blijf ik nog even af want anders moet ook de zijsteun worden ingekort vermits die zonder wijziging aan de
hoogte al vrij recht stond.
Voor:
Na:
laag te noemen tegenover deze. Ik moest echt op m'n tenen staan om aan de grond te kunnen. Dat heb ik aangepakt door de achtervering 18mm in te korten
op de montage beugel. Nu is het goed en vooraan blijf ik nog even af want anders moet ook de zijsteun worden ingekort vermits die zonder wijziging aan de
hoogte al vrij recht stond.
Voor:
Na:
- RC roadster
- 800-899
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
- Locatie: Affligem Belgium
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 420 times
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Is een mooie oplossing!
.
Jij kan ook niks standaard houden he
. (Ik krijg deze reactie ook altijd van mijn vrouw,...
)

Jij kan ook niks standaard houden he


- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1624 times
- Contacteer:
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Neen is zeer moeilijk voor mij om met iets te rijden dat je zo in de showroom vindRC roadster schreef: 29 aug 2020 18:31 Is een mooie oplossing!.
Jij kan ook niks standaard houden he. (Ik krijg deze reactie ook altijd van mijn vrouw,...
)

Heb ondertussen nog een bescherm grill gemaakt voor de oliecooler ... zelfs dat stond er niet op

Wat L profiel en metaalgaas gehaald in de Brico...
Alles in elkaar gelast en gespoten,
En de montage ziet het er zo uit, heb de oem ophangpunten van de cooler gebruikt.
- RC roadster
- 800-899
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
- Locatie: Affligem Belgium
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 420 times
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Neen is zeer moeilijk voor mij om met iets te rijden dat je zo in de showroom vind 
Dat had ik al door
. Is proper gedaan!

Dat had ik al door

- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1624 times
- Contacteer:
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Thanks, de zijkanten worden afgedekt met de kuip, heb daar niet meer werk willen insteken dan nodig. Begrijp niet goed waarom dit fabriek af niet wordt voorzien
( tenzij voor de kassa natuurlijk ) want ook mijn FXBB en FXFBS hadden dat niet en heb daar ook een grill opgestoken, was wel een stuk makkelijker aangezien er al
een afneembaar kader was moest ik enkel de rvs mesh snijden en bevestigen en klaar.
( tenzij voor de kassa natuurlijk ) want ook mijn FXBB en FXFBS hadden dat niet en heb daar ook een grill opgestoken, was wel een stuk makkelijker aangezien er al
een afneembaar kader was moest ik enkel de rvs mesh snijden en bevestigen en klaar.
- RC roadster
- 800-899
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
- Locatie: Affligem Belgium
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 420 times
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Sommige ingenieurs/designers hebben som van die rare ideeën/theorie,... Waarom je soms het nut niet van in ziet. Maar bekijk het zo,... Je had een leuke uitdaging en het staat mooi dus,... uitdaging geslaagdMoneyFor schreef: 29 aug 2020 18:59 Thanks, de zijkanten worden afgedekt met de kuip, heb daar niet meer werk willen insteken dan nodig. Begrijp niet goed waarom dit fabriek af niet wordt voorzien
( tenzij voor de kassa natuurlijk ) want ook mijn FXBB en FXFBS hadden dat niet en heb daar ook een grill opgestoken, was wel een stuk makkelijker aangezien er al
een afneembaar kader was moest ik enkel de rvs mesh snijden en bevestigen en klaar.

-
- 100-199
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22 sep 2015 09:18
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 115 times
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Ik heb dat ook. Op een gegeven moment heb ik twee keer het aankoopbedrag uitgegeven aan verbouwingen en accessoires en uiteindelijk denk ik er dan aan om hem weer volledig standaard terug te bouwenMoneyFor schreef: 29 aug 2020 18:40Neen is zeer moeilijk voor mij om met iets te rijden dat je zo in de showroom vindRC roadster schreef: 29 aug 2020 18:31 Is een mooie oplossing!.
Jij kan ook niks standaard houden he. (Ik krijg deze reactie ook altijd van mijn vrouw,...
)
Heb ondertussen nog een bescherm grill gemaakt voor de oliecooler ... zelfs dat stond er niet op![]()
Wat L profiel en metaalgaas gehaald in de Brico...
20200823_145719.jpg
Alles in elkaar gelast en gespoten,
20200829_092519.jpg
En de montage ziet het er zo uit, heb de oem ophangpunten van de cooler gebruikt.
20200829_092713.jpg
20200829_092730.jpg

- RC roadster
- 800-899
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
- Locatie: Affligem Belgium
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 420 times
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1624 times
- Contacteer:
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Ja heb er tot nu toe nog geen gevonden die echt gratis is, misschien kaarten ... op je eentje dan 
Motoren is echter geen hobby meer maar gewoon mijn leven nu, doe niets anders meer dan daar mee bezig zijn

Motoren is echter geen hobby meer maar gewoon mijn leven nu, doe niets anders meer dan daar mee bezig zijn
