chopper
-
- 1500-1749
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: chopper
Moet je ff naar Brammer gaan in Hasselt. Die heb ook belts voor weinig omdat er geen hd op staat
. Was voor heen oat

- klaas136
- 100-199
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 43 times
Vanavond bezig geweest met de uitlaat en turbo , en om bij voorbaat maar te zorgen voor genoeg ruimte tussen been en uitlaat de turbo maar iets lager en nog iets naar voren gezet .

morgen even schets platen maken voor de achterbrug en bevestiging van de veren
heb er zin in .

morgen even schets platen maken voor de achterbrug en bevestiging van de veren
heb er zin in .
-
- 1500-1749
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Triumph wiel heb je alklaas136 schreef:heb nog wel ergens een set van een racer liggen . maken we er een Bonneville racer van

- klaas136
- 100-199
nou de belt wordt hem niet voor nu .
dus maar een offset tand wiel besteld

om vooral niet teveel tijd te verknooien .
later maar kijken naar de belt
dus maar een offset tand wiel besteld

om vooral niet teveel tijd te verknooien .
later maar kijken naar de belt
Heb nog een steun (franse fabrikant) hiervoor met lager/poulie erin om het tandwiel te ondersteunen,zal morgen de diameter opmeten .
- kruisje
- 200-349
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Ik begrijp dat je carbs dan blow-through worden?
suck-through opzetting kan je heel veel problemen besparen, als je je carbs nl. onder druk zet, blaast de luchtdruk de benzine nl. door de sproeiers retour de tank in, als je hem wat druk laat maken iig.
Als de turbo alleen voor show is, dus als hij geen druk opbouwt, krijg je ook nooit t turbo geluid wat erbij hoort.
en waarom twee carbs?
turbo bepaald de vulling, aantal carbs niet. Twee carbs afstellen is veel meer ellende als één grote carb.
ik zou er nog even overna denken, je haalt je nu wel heel veel ellende op je kop,
en ik neem aan dat je je blok nu ook moet aan gaan passen? want op een stock blok een turbo klappen gaat niet lang goed.
begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeer spannend wat je allemaal aan gaat halen, maar ben bang dat je dadelijk iets gemaakt hebt, wat niet werkt,
zou toch jammer van al het werk zijn.
suck-through opzetting kan je heel veel problemen besparen, als je je carbs nl. onder druk zet, blaast de luchtdruk de benzine nl. door de sproeiers retour de tank in, als je hem wat druk laat maken iig.
Als de turbo alleen voor show is, dus als hij geen druk opbouwt, krijg je ook nooit t turbo geluid wat erbij hoort.
en waarom twee carbs?
turbo bepaald de vulling, aantal carbs niet. Twee carbs afstellen is veel meer ellende als één grote carb.
ik zou er nog even overna denken, je haalt je nu wel heel veel ellende op je kop,
en ik neem aan dat je je blok nu ook moet aan gaan passen? want op een stock blok een turbo klappen gaat niet lang goed.
begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeer spannend wat je allemaal aan gaat halen, maar ben bang dat je dadelijk iets gemaakt hebt, wat niet werkt,
zou toch jammer van al het werk zijn.
- kruisje
- 200-349
- Contacteer:
o, ik lees nu dat je de injectie nog hebt liggen
dat gaat dus wel met blow-through, ecu aanpassen en gas erop
dat gaat dus wel met blow-through, ecu aanpassen en gas erop
- klaas136
- 100-199
Hoi Kruisje
Een kennis van mij heeft het bedrijf vdb works http://www.vdbworks.nl/en die doet niks anders dan turbo's op auto's en motoren bouwen dus wat ik niet weet ,weet hij ( hoop ik )
maar de carb is heel eenvoudig aan te passen op druk vulling . daar komt dan een pomp voor met een benzine druk regelaar. en twee omdat ik dat leuker vindt en omdat ik eerder met een dubbele delorto super gereden heb .
het na deel van injectie vindt ik de vele draden .
het blok wordt aangepast met een Stroker krukas van S&S 4 5/16 slag , andere cilinders en zuigers . olie sproeiers onder de zuigers en andere lagers in het blok . en een ander pompje voor de olie .
maar alles is nog open en misschien kom ik wel op een injectie maar in eerste instantie gaan we voor de dubbele carb
Een kennis van mij heeft het bedrijf vdb works http://www.vdbworks.nl/en die doet niks anders dan turbo's op auto's en motoren bouwen dus wat ik niet weet ,weet hij ( hoop ik )
maar de carb is heel eenvoudig aan te passen op druk vulling . daar komt dan een pomp voor met een benzine druk regelaar. en twee omdat ik dat leuker vindt en omdat ik eerder met een dubbele delorto super gereden heb .
het na deel van injectie vindt ik de vele draden .
het blok wordt aangepast met een Stroker krukas van S&S 4 5/16 slag , andere cilinders en zuigers . olie sproeiers onder de zuigers en andere lagers in het blok . en een ander pompje voor de olie .
maar alles is nog open en misschien kom ik wel op een injectie maar in eerste instantie gaan we voor de dubbele carb

- kruisje
- 200-349
- Contacteer:
o gelukkig,dan is er wel over na gedacht,
veel mensen denken dat je er zo een turbo op kunt nopen namelijk
veel mensen denken dat je er zo een turbo op kunt nopen namelijk
- klaas136
- 100-199
weet iemand misschien waar ik een bedradings schema voor een buell X! kan vinden .
misschien krijgt kruisje toch nog gelijk met zijn injectie
.
misschien krijgt kruisje toch nog gelijk met zijn injectie

- klaas136
- 100-199
nou niet helemaal .
ik heb nog een set liggen van een gsx dus dan wordt dat een dual throttle body
.

en zadel zit er op
ik heb nog een set liggen van een gsx dus dan wordt dat een dual throttle body

en zadel zit er op
- kruisje
- 200-349
- Contacteer:
ik wil geen gelijk krijgen, ik zou t zonde vinden dat na heel veel werk, het allemaal niet naar behoren werkt.bow schreef:Het zal niet de eerste keer zijn dat kruis gelijk krijgt
carb en turbo is erg lastig, of je moet m suck-through maken, dat scheelt heel veel werk,
heb vroeger heel veel met turbo's gedaan, en het is echt niet simpel in combi met carbs.
wil je veel druk en veel vermogen, zul je de compressieverhouding een stuk naar beneden moeten halen, en dan een carb in alle gebieden zuiver te krijgen valt tegen, is bijna onmogelijk.
maar in deze tijd zou ik voor injectie gaan, en één grote throttlebody pakken, met één grote kelk erop, bv een auto oid.
met al die wizz-kids en hun laptoppies moet dat goed komen