Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Goede tip Bow. Zoek ik uit.


eindelijk weer een Sportster 1984. 

- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?

Dat kleine rekje vond ik eigenlijk helemaal niet leuk. Dus van overal en nergens weer wat andere onderdelen laten invliegen en dit bagagedepot gemonteerd. Mooi? Ik weet het niet, wel praktisch. Nadeel, de kentekenplaat past niet meer. Nog even puzzelen. Plateau kan hoger of de kentekenplaat wat inkorten. Mag dat? Geen idee, die zoeken we op. Heb overigens geloof ik nog nooit een motor gehad met een hogere sissybar maar hij past er wel wat bij. Chrome is het nieuwe zwart. En volgende week een tip hoe je snel en goedkoop van je 883 een 1200 kunt maken.

eindelijk weer een Sportster 1984. 

- rob217
- 200-349
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 72 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Nee, kentekenplaat mag je niet inkorten/verkleinen. Zijn wettelijk vast gestelde maten, helaas.
Heute ist mir alles scheiss egal.
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
van compressie meten kan je de inhoud toch niet herleiden ???
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Niet echt neen want hij kan rot versleten zijn
, de 1200kit met oem headers heeft een hogere compressie normaal.
Misschien eens met een camera'tje erin kijken door de bougie opening, de piston van een 1200 kit met oem headers ziet
er anders uit dan een gewone 1200. Als natuurlijk ook de bovenzijde is vervangen....tja.

Misschien eens met een camera'tje erin kijken door de bougie opening, de piston van een 1200 kit met oem headers ziet
er anders uit dan een gewone 1200. Als natuurlijk ook de bovenzijde is vervangen....tja.
- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Bedankt voor de reacties. Komt er dus op neer dat je aan de buitenkant niet zo gemakkelijk kan zien of hij opgeboord is. Tenzij er andere cilinders zijn gebruikt.
Ik denk ook dat als je schrijft op een Nederlandstalig forum het voor iedereen begrijpelijk is als er Nederlandse termen worden gebruikt. Headers bestaan niet, wel cilinderkoppen. Niet iedere sleutelaar heeft een camera bij de hand. Met een camera kijken heeft geen zin als je geen vergelijkingsmateriaal hebt.
Ik denk ook dat als je schrijft op een Nederlandstalig forum het voor iedereen begrijpelijk is als er Nederlandse termen worden gebruikt. Headers bestaan niet, wel cilinderkoppen. Niet iedere sleutelaar heeft een camera bij de hand. Met een camera kijken heeft geen zin als je geen vergelijkingsmateriaal hebt.
eindelijk weer een Sportster 1984. 

- Johan m
- 500-599
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Het bijzondere van deze discussie is dat de vertaling voor headers (in motorvoertuigtechniek) uitlaatspruitstuk is.bendix schreef: 09 mei 2019 10:20
Ik denk ook dat als je schrijft op een Nederlandstalig forum het voor iedereen begrijpelijk is als er Nederlandse termen worden gebruikt. Headers bestaan niet, wel cilinderkoppen.
Wat die dan weer met de compressie te maken hebben is mij niet helemaal duidelijk.
- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Oftwel uitlaat bochten. Zijn de oem waarschijnlijk dunner qua diameter ,krijg je een hogere druk omdat je uitlaat gassen er langzamer uit gaan.Johan m schreef: 09 mei 2019 22:16Het bijzondere van deze discussie is dat de vertaling voor headers (in motorvoertuigtechniek) uitlaatspruitstuk is.bendix schreef: 09 mei 2019 10:20
Ik denk ook dat als je schrijft op een Nederlandstalig forum het voor iedereen begrijpelijk is als er Nederlandse termen worden gebruikt. Headers bestaan niet, wel cilinderkoppen.
Wat die dan weer met de compressie te maken hebben is mij niet helemaal duidelijk.

- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Ja gasten is goed hoor, ik ben niet altijd even helder ...ik bedoel uiteraard de cylinderkoppen met de klepjes in
.
Het uitlaatspruitstuk heeft natuurlijk geen ballen te maken met de compressie en was een verkeerde bewoording van mij, ben
ook maar een mens en niet een computer...al crashen die tegenwoordig ook dikwijls

Het uitlaatspruitstuk heeft natuurlijk geen ballen te maken met de compressie en was een verkeerde bewoording van mij, ben
ook maar een mens en niet een computer...al crashen die tegenwoordig ook dikwijls

- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Nou, het is gelukt hoor. Een low-budget conversion van 883 naar 1200. Zonder het gebruik van after-market of Alie-parts. Ook de momentsleutel kon in de kast blijven liggen, jammer want ik gebruik hem nooit. En dat allemaal met OEM onderdelen. Ook solduur heb ik niet nodig gehad. Het was ook zo gebeurt en een klussie van niks. De pinkers kon ik gewoon laten zitten. Hoppa, van 883 naar 1200cc. Kan toch niemand checken. Of waren dat teveel Engelse woorden?





eindelijk weer een Sportster 1984. 

- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?

- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?

Zo, mijn boodschappenbrommer is voorlopig klaar, rijden maar. Fijn weekend allemaal Sonners.

eindelijk weer een Sportster 1984. 

- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Veel plezier met de boodschappen
, geniet van je Sporty.

- bendix
- 350-499
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Nou, na het debakel met een mooie Harley, staat ergens anders te lezen, zat ik even zonder Harley. Dat is lang niet gebeurt. Een paar weken geleden kon ik voor een prikkie een Harley-kloon kopen. Dus maar gedaan. Zit nu dus even met een Honda VT1100 uit 1987, een motor die Harley nooit wilde bouwen. Lekker de hele winter wat te doen maar ik blijf rondkijken naar een "echte". Zoals gebruikelijk staat mijn geknutsel op mijn site www.bensbikes.nl


eindelijk weer een Sportster 1984. 
