Axlecovers
Hier toon ik jullie mijn meest arbeidsintensieve axle covers die ik ooit heb gemaakt, de inspiratie komt van de derby of timer covers met de schroefjes.
Het zijn dus allemaal echte schroefjes die al dan niet een functie hebben, de covers zijn wederom gemaakt uit massief aluminium dat nadien is gepolijst
zodat het bijna chroom is. Gebruikte machines zijn draaibank, freesmachine met deelkop en polijstmachine.
Niet van iedere stap is een foto gemaakt maar je krijgt met deze collage toch een goed idee van het werk dat erin zit.
Hier zie je hoe de voorste covers gemonteerd worden, een draadstang door de holle as en de rechtercover betstaat dus uit 2 delen,
een potje en een dekseltje om het zo te zeggen. Hier hebben de boutjes de functie om het deskseltje vast te houden.
Dit is de linkercover waar de draadstang indraait en het rechter cover dekseltje.
Op de motor gemonteerd ziet dat er dan zo uit.
Een voor en na foto.
Deze zijn die van de achterwielen, heb ik niet echt foto's van gemaakt tijdens het maken maar zijn veel eenvoudiger van opzet.
Zijn holle "potjes" die met 2 verzonken inbusboutjes op de moer wordt geklemd. Verder is de afwerkingidem met echte boutjes.
Prijs van deze... niet betaalbaar als je ziet wat uren ik er heb ingestoken maar zijn "one of" en heb het zelf gedaan, dat is wat telt voor mij.