ik heb op mijn 1973 xl1000 blok een carburateur zitten, waarachijnlijk een vroeg moedel cv aangezien het plaatje onder de acceleratiepomp helemaal vlak is, en niet (wat ik op mijn 1986 XL 883 had) eentje met een extra blokje aan.
via wat gegoogle kwam ik erachter dat dis een "geknepen"carb is voor lagere emissie eisen....blablabla ... maar dus ook minder goed preseteerd bij het opendraaien van het gas. Je kunt dan vervolgens een gaatje uitboren, een ander gaatje dichtmaken en dan een ander plaatje onder de pomp monteren.
daarna eventueel nog de sproeier bezetting aanpassen.
iemand ervaring hiermee?
verbeteren carb, XL1000 1973.
-
- 5-9
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 10 jan 2018 14:15
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
verbeteren carb, XL1000 1973.
Laatst gewijzigd door charlesb52 op 26 mar 2019 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt.
Reden: Titel verduidelijkt.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
Re: verbeteren carb
Normaal gesproken heb jij een Bendix carburator, hier zijn 3 verschillende modellen en moet je kijken welke je hebt want er is er ene met een fixed 38mm jet.
Deze 3 zijn er : 38mm fixed main jet, 38mm verstelbare main jet en 40mm verstelbare main jet , deze 3 zijn tussen 72 en 76 gebruikt.
Ik denk dat je Tjolk hier eens over moet aanspreken, die zal je hier meer over moeten kunnen vertellen, dat zit meer in zijn straatje dat dat van mij. Ik heb ze
persoonlijk nog nooit omgebouwd.
Deze 3 zijn er : 38mm fixed main jet, 38mm verstelbare main jet en 40mm verstelbare main jet , deze 3 zijn tussen 72 en 76 gebruikt.
Ik denk dat je Tjolk hier eens over moet aanspreken, die zal je hier meer over moeten kunnen vertellen, dat zit meer in zijn straatje dat dat van mij. Ik heb ze
persoonlijk nog nooit omgebouwd.
-
- 5-9
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 10 jan 2018 14:15
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: verbeteren carb, XL1000 1973.
hierbij fotos van de carb.
rechtsboven in de vlotterkamer zie je in het "verborgen kanaal" een klen gaatje en daarnaast een groter gat.
Als ik de vlotterkamer met bezine vul en ik druk de acc-pomp in dan spuit uit dat kleine gaatje wat benzine en als ik dat kleine gaatje dichtdruk met mijn vinger dan komt er uit de venturï(?) soms ook b ezine.
rechtsboven in de vlotterkamer zie je in het "verborgen kanaal" een klen gaatje en daarnaast een groter gat.
Als ik de vlotterkamer met bezine vul en ik druk de acc-pomp in dan spuit uit dat kleine gaatje wat benzine en als ik dat kleine gaatje dichtdruk met mijn vinger dan komt er uit de venturï(?) soms ook b ezine.