Pagina 1 van 1

Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 09 apr 2021 13:28
door Dorski
Ik zou graag mijn tank willen liften en daarbij mijn Coil willen verplaatsen naar de plek aan de linkerkant tussen de cylinders en dan natuurlijk ook de kabels meteen netjes opbergen.

Nu zie ik daar hele mooie setjes bij DK Customs. Als ik de reviews lees ook kwalitatief erg goed zijn. Echter als je ze naar NL moet laten komen wordt het wel een heel duur grapje.

Heeft er iemand tips waar kwalitatieve setjes te krijgen zijn voor tanklift en coil relocation?

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 09 apr 2021 15:14
door botoo
Duik eens in de Motorcycle Storehouse Online Catalog en dan kan je dat bestellen via veel Nederlandse verkooppunten.
Als je het bestelnr aanklikt dan kom je in een nieuwe pagina, jouw land aanklikken en je krijgt de verkoopprijs en levertijd te zien.

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 09 apr 2021 15:53
door MoneyFor
Klopt MCS heeft die maar je kan ook eens kijken via een invoer calculator wat het zou kosten als je invoert... voor BE is dat invoercalculator.be .

Hou wel goed in het oog wat ze op het pakket zetten, je kan met DK perfect afspreken om het product en shipping apart te betalen via PayPal
Friends .... meer moet ik niet zeggen zeker ;)


Kleine nota dat er niets mee te maken heeft maar wat wel kan gebeuren, het toeval wil dat ik deze morgen dit nog voorhad...

Heb deze ochtend al even moeten slikken, moest 36€ betalen aan de postbode voor iets wat m'n vrouw had besteld bij Ali, een bed overtrek voor
op het logeerbed, deze koste iets van een 18€ incl verzending maar heeft die stomme Chinees $31 op het pakket gezet en kon ik zomaar even een
24€ handling van Bpost betalen en 12,39€ btw en import.....kan je toch ni geloven he. Ik wist niet wat in het pakket zat want anders had de post
bode het thuis op z'n bed kunnen gaan leggen :lol:

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 09 apr 2021 20:39
door EasyWim
MoneyFor schreef: 09 apr 2021 15:53 Heb deze ochtend al even moeten slikken, moest 36€ betalen aan de postbode voor iets wat m'n vrouw had besteld bij Ali, een bed overtrek voor
op het logeerbed, deze koste iets van een 18€ incl verzending maar heeft die stomme Chinees $31 op het pakket gezet en kon ik zomaar even een
24€ handling van Bpost betalen en 12,39€ btw en import.....kan je toch ni geloven he. Ik wist niet wat in het pakket zat want anders had de post
bode het thuis op z'n bed kunnen gaan leggen :lol:
Laat mij raden:

:yahoo: :yahoo:

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 09 apr 2021 23:24
door Johan m
MoneyFor schreef: 09 apr 2021 15:53 Klopt MCS heeft die maar je kan ook eens kijken via een invoer calculator wat het zou kosten als je invoert... voor BE is dat invoercalculator.be .

Hou wel goed in het oog wat ze op het pakket zetten, je kan met DK perfect afspreken om het product en shipping apart te betalen via PayPal
Friends .... meer moet ik niet zeggen zeker ;)


Kleine nota dat er niets mee te maken heeft maar wat wel kan gebeuren, het toeval wil dat ik deze morgen dit nog voorhad...

Heb deze ochtend al even moeten slikken, moest 36€ betalen aan de postbode voor iets wat m'n vrouw had besteld bij Ali, een bed overtrek voor
op het logeerbed, deze koste iets van een 18€ incl verzending maar heeft die stomme Chinees $31 op het pakket gezet en kon ik zomaar even een
24€ handling van Bpost betalen en 12,39€ btw en import.....kan je toch ni geloven he. Ik wist niet wat in het pakket zat want anders had de post
bode het thuis op z'n bed kunnen gaan leggen :lol:
Ach, jij hebt daar toch genoeg......

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 10 apr 2021 07:35
door MoneyFor
Johan m schreef: 09 apr 2021 23:24 Ach, jij hebt daar toch genoeg......
Maar niet om uit te delen aan een overheidsinstelling, klootzakken krijgen al genoeg, het zou me niet deren mocht het voor een dierenasiel zijn of zo ;)

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 18 apr 2021 21:29
door aaw
Ik heb de set van Killer Custom om de coil en het contactslot te verplaatsen. MCS verkoopt deze ook: https://www.motorcyclestorehouse.com/product/575509 . Je zal ook nieuwe bougiekabels moeten plaatsen. Ik heb ze van HD. De 2"tanklift het ik van wish gekocht.

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 19 apr 2021 21:11
door Dorski
Thnx voor de tips, ik zal er eens induiken.

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 20 apr 2021 10:23
door Dorski
aaw schreef: 18 apr 2021 21:29 Ik heb de set van Killer Custom om de coil en het contactslot te verplaatsen. MCS verkoopt deze ook: https://www.motorcyclestorehouse.com/product/575509 . Je zal ook nieuwe bougiekabels moeten plaatsen. Ik heb ze van HD. De 2"tanklift het ik van wish gekocht.
Weet je toevallig het partsnummer van die bougie kabels?

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 20 apr 2021 12:41
door Siegfriedson
Ik vind die tanklift echt afbreuk doen aan de lijn van deze motor.
Dat is mooi op een hardtail chopper, maar niet op een roadster model.
Maar smaken verschillen :lmthink:

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 21 apr 2021 21:21
door aaw
Dorski schreef: 20 apr 2021 10:23
aaw schreef: 18 apr 2021 21:29 Ik heb de set van Killer Custom om de coil en het contactslot te verplaatsen. MCS verkoopt deze ook: https://www.motorcyclestorehouse.com/product/575509 . Je zal ook nieuwe bougiekabels moeten plaatsen. Ik heb ze van HD. De 2"tanklift het ik van wish gekocht.
Weet je toevallig het partsnummer van die bougie kabels?
Ik zal het voor je opzoeken

Toegevoegd in 15 minuten 14 secondes:
Dorski schreef: 20 apr 2021 10:23
aaw schreef: 18 apr 2021 21:29 Ik heb de set van Killer Custom om de coil en het contactslot te verplaatsen. MCS verkoopt deze ook: https://www.motorcyclestorehouse.com/product/575509 . Je zal ook nieuwe bougiekabels moeten plaatsen. Ik heb ze van HD. De 2"tanklift het ik van wish gekocht.
Weet je toevallig het partsnummer van die bougie kabels?

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 21 apr 2021 23:02
door Dorski
Thnx, tanklift bij wish bestelt en vrijdag naar de dealert voor kabels en beugeltje.

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 22 apr 2021 14:09
door aaw
Dorski schreef: 21 apr 2021 23:02 Thnx, tanklift bij wish bestelt en vrijdag naar de dealert voor kabels en beugeltje.
Heb je wel gezien dat mijn kabels eerst achter de bobine langsgaan en dan pas naar de bobine toe. De meeste mensen gebruiken kortere kabels!

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 22 apr 2021 15:45
door Dorski
aaw schreef: 22 apr 2021 14:09
Heb je wel gezien dat mijn kabels eerst achter de bobine langsgaan en dan pas naar de bobine toe. De meeste mensen gebruiken kortere kabels!
Goed dat je het zegt. Dat had ik niet gezien. Ik zal morgen wel even naar kortere vragen.

Over de tanklift zit ik nog in dubio.
Weet jij of er voldoende plek is om een wire tuck te doen zonder een tanklift?

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 22 apr 2021 15:52
door RoelVP
Met wire tuck bedoel je de kabels wegwerken on de tank?

Als je geen tanklift hebt en je wilt alle kabels behouden, dan is het zo goed als onmogelijk.
De tank lift geeft je de ruimte tussen het frame en de tank om de kabels weg te werken, zonder lift zit de tank op het frame en is er geen plaats.
En er zitten veel connectoren die de meeste plaats innemen.

Ik heb bij mijn project met hetzelfde probleem geworsteld. Ik heb een nieuwe tank die "hoger" staat van ontwerp, maar het is geen tank lift dus ik heb geen ruimte om de kabels weg te werken.
Doordat ik bepaalde kabels anders geplaatst heb, heb ik de dikte van de hele bundel wel kunnen verminderen, en dan heb ik de onderste delen van de harde plastiek afgesneden.
Het staat nu veel mooier, maar onder mijn tank zie je nog altijd een deel van de plastieken behuizing. Het beste wat ik kon doen.

Als je wilt, maak ik er wel eens een foto van.

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 22 apr 2021 15:53
door aaw
Dorski schreef: 22 apr 2021 15:45
aaw schreef: 22 apr 2021 14:09
Heb je wel gezien dat mijn kabels eerst achter de bobine langsgaan en dan pas naar de bobine toe. De meeste mensen gebruiken kortere kabels!
Goed dat je het zegt. Dat had ik niet gezien. Ik zal morgen wel even naar kortere vragen.

Over de tanklift zit ik nog in dubio.
Weet jij of er voldoende plek is om een wire tuck te doen zonder een tanklift?
https://drvnkymonk.wordpress.com/2017/0 ... fications/

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 22 apr 2021 20:35
door Dorski
RoelVP schreef: 22 apr 2021 15:52 Met wire tuck bedoel je de kabels wegwerken on de tank?

Als je geen tanklift hebt en je wilt alle kabels behouden, dan is het zo goed als onmogelijk.
De tank lift geeft je de ruimte tussen het frame en de tank om de kabels weg te werken, zonder lift zit de tank op het frame en is er geen plaats.
En er zitten veel connectoren die de meeste plaats innemen.

Ik heb bij mijn project met hetzelfde probleem geworsteld. Ik heb een nieuwe tank die "hoger" staat van ontwerp, maar het is geen tank lift dus ik heb geen ruimte om de kabels weg te werken.
Doordat ik bepaalde kabels anders geplaatst heb, heb ik de dikte van de hele bundel wel kunnen verminderen, en dan heb ik de onderste delen van de harde plastiek afgesneden.
Het staat nu veel mooier, maar onder mijn tank zie je nog altijd een deel van de plastieken behuizing. Het beste wat ik kon doen.

Als je wilt, maak ik er wel eens een foto van.

Graag, ik ben er nog niet uit of ik een tanklift mooi vind bij mijn motor. Ik zie veel motors waar ik het echt tof vind staan.
Ik vind het plastic tussen de tank en de cilinders iig niet mooi.

Ik heb een setje vanuit wish waar ik mee kan testen besteld.

Toegevoegd in 3 minuten 51 secondes:
Thnx voor de link. Ik ga het eens op mijn gemak lezen

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 23 apr 2021 00:18
door botoo
Wire-tuck is best een klusje (voor in de winter?) maar geeft wat mij betreft wel een fraai 'clean' resultaat, niet alleen bij een tank-lift maar ook bij standaard gemonteerde tanks.

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 23 apr 2021 07:57
door RoelVP
Foto's van mijn resultaat. Er is alvast een pak minder plastiek te zien, en ik behoud al mijn connectoren in tegenstelling tot de wire tuck zoals in de andere posts omschreven. Of dat dit een voor- en/of nadeel is, maak je zelf uit :D

Mijn hogere tank bedekt nog de bovenkant van de plastieken behuizing, maar niet volledig. Op de foto's zonder tank want die is deze moment bij de spuiter.

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 24 apr 2021 00:04
door Dorski
RoelVP schreef: 23 apr 2021 07:57 Foto's van mijn resultaat. Er is alvast een pak minder plastiek te zien, en ik behoud al mijn connectoren in tegenstelling tot de wire tuck zoals in de andere posts omschreven. Of dat dit een voor- en/of nadeel is, maak je zelf uit :D

Mijn hogere tank bedekt nog de bovenkant van de plastieken behuizing, maar niet volledig. Op de foto's zonder tank want die is deze moment bij de spuiter.
Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet met de tank erop. Ziet er zo iig al beter uit dan standaard.

Vandaag bij de dealert de beugel voor de coil besteld en de bougiekabels.
Ik wil iig de stekkers eraan laten, dus het zal waarschijnlijk dan toch een tanklift worden.

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 26 apr 2021 14:46
door aaw
Eindresultaat :D

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 29 apr 2021 10:24
door brede aap
Okee. Ten eerste, men moet zelf weten wat hij mooi vind als ze denken dat het nu 'af' is.
De lijn van de motor wijst nu omhoog en de voorkant (stuur, vork) zegt..neehee wij blijven laag..mja..dus waar je aan het één begint voor de stijl, moet je het ander afmaken. Of het geeft je geen ruk hoe het er verder uitziet als die hoge tank er maar hoger op zit :mrgreen:

Voordeel bij gelukte ombouw: looks. (in mijn opnie bij een 21 inch voorwiel en minstens semi-apehanger en de hogere standaardvork).
Voor langere mensen; hoef je niet zo te bukken bij de pomp :lol:

Nadeel: Op een goed sturende (?) fiets het gewicht hoger leggen, stuurt in theorie dus minder snel/ balans is anders.
De brandstof helt nu naar achter en ligt niet meer lekker 'op' de benzinetoevoer, zonder dat je het benzinetoevoergat hebt verplaatst. Dus handig als je stoppies kan maken. Een injectiefiets heeft geen vlotterbak om uit 'te putten' dus niks aanvoer is niks brandstof.
Bij het aftoppen van de tank tijdens tanken kan je minder aftoppen. Dus bovenin minder benzine, en onderin als ie leeg raakt.
Een tanktas word nu echt een uitdaging.
In theorie kan de motor eerder omwaaien omdat de standaard nu meer/andere belasting krijgt (nerd modus). In de praktijk denk ik niet.

Ik vind het wel mooi als alle lijnen kloppen. Beter nog als technisch ook is nagedacht over het brandstof toevoergat en de vulopening meer omhoog.

Door de corona-moeheid voelde ik mij nu nuttig deze visie te delen, anders had ik wel andere dingen te doen :girlwave:
En zo extreem hoger word ie nu ook weer niet :lmthink:

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 29 apr 2021 11:44
door MoneyFor
aaw schreef: 26 apr 2021 14:46Eindresultaat :D
Nette Sporty en looks is (gelukkig ) voor iedereen anders ;)

brede aap schreef: 29 apr 2021 10:24 Door de corona-moeheid voelde ik mij nu nuttig deze visie te delen, anders had ik wel andere dingen te doen :girlwave:
Ken dat gevoel, .... heb mijn vrouw aan het schilderen gezet in mijn werkplaats :lol:

Re: Tanklift + coil relocation

Geplaatst: 29 apr 2021 12:07
door aaw
brede aap schreef: 29 apr 2021 10:24 Okee. Ten eerste, men moet zelf weten wat hij mooi vind als ze denken dat het nu 'af' is.
De lijn van de motor wijst nu omhoog en de voorkant (stuur, vork) zegt..neehee wij blijven laag..mja..dus waar je aan het één begint voor de stijl, moet je het ander afmaken. Of het geeft je geen ruk hoe het er verder uitziet als die hoge tank er maar hoger op zit :mrgreen:

Voordeel bij gelukte ombouw: looks. (in mijn opnie bij een 21 inch voorwiel en minstens semi-apehanger en de hogere standaardvork).
Voor langere mensen; hoef je niet zo te bukken bij de pomp :lol:

Nadeel: Op een goed sturende (?) fiets het gewicht hoger leggen, stuurt in theorie dus minder snel/ balans is anders.
De brandstof helt nu naar achter en ligt niet meer lekker 'op' de benzinetoevoer, zonder dat je het benzinetoevoergat hebt verplaatst. Dus handig als je stoppies kan maken. Een injectiefiets heeft geen vlotterbak om uit 'te putten' dus niks aanvoer is niks brandstof.
Bij het aftoppen van de tank tijdens tanken kan je minder aftoppen. Dus bovenin minder benzine, en onderin als ie leeg raakt.
Een tanktas word nu echt een uitdaging.
In theorie kan de motor eerder omwaaien omdat de standaard nu meer/andere belasting krijgt (nerd modus). In de praktijk denk ik niet.

Ik vind het wel mooi als alle lijnen kloppen. Beter nog als technisch ook is nagedacht over het brandstof toevoergat en de vulopening meer omhoog.

Door de corona-moeheid voelde ik mij nu nuttig deze visie te delen, anders had ik wel andere dingen te doen :girlwave:
En zo extreem hoger word ie nu ook weer niet :lmthink:
Je had wat mij betreft je visie niet hoeven delen. Ik ben tevreden :thumbsup: