Pagina 2 van 3

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 18 jan 2018 19:18
door AlwinV
Leuk! Nog wat aan gedaan?

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 18 jan 2018 21:04
door Hi.Gu
25km gereden en vervolgens onder een warm kleed aan de druppellader gehangen.

In april: Vance en Hines uitlaat, half hoge biltwell stuur en een mooie koffer met een side license plate mount.

Ik hoor vaak dat je een orginele side license plate mount heb voor de 883, maar ook dat deze verboden zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 18 jan 2018 21:31
door charlesb52
Side mount info: viewtopic.php?f=24&t=612

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 18 jan 2018 21:46
door MartynB
Hi.Gu schreef: 18 jan 2018 21:04 25km gereden en vervolgens onder een warm kleed aan de druppellader gehangen.

In april: Vance en Hines uitlaat, half hoge biltwell stuur en een mooie koffer met een side license plate mount.

Ik hoor vaak dat je een orginele side license plate mount heb voor de 883, maar ook dat deze verboden zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Welke biltwell stuur had je op het oog? Ik heb de mustache, maar zat te denken om de zed te proberen.

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 19 jan 2018 16:03
door AlwinV
Ik kwam vandaag over de side mount dit artikel tegen. Dateert van januari 2018

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 19 jan 2018 23:09
door Hi.Gu
Ik heb ook het eea uitgezocht maar vandaag is het volgende artikel op de site van KNMV verschenen:


Er is de afgelopen maanden nogal wat te doen geweest over de manier waarop de kentekenplaat aan de motor moet worden gemonteerd. Op 19 april 2017 deed het Hof Arnhem-Leeuwarden uitspraak waarin werd aangegeven dat de kentekenplaat op het midden van een motor moet zijn aangebracht. Nu blijkt dat het monteren van de kentekenplaat aan de zijkant onder voorwaarden toch is toegestaan.

Naar aanleiding van de uitspraak in april is vanuit de politie contact opgenomen met het Parket CVOM. Daarbij werd aangegeven dat de uitspraak niet in overeenstemming was met de wijze van keuren voor een individuele goedkeuring van een motor door de RDW. De RDW zou namelijk onder bepaalde voorwaarden motoren individueel goedkeuren, waarbij de kentekenplaat links naast de motor is gemonteerd.

Na een reactie van de RDW is geconcludeerd dat zij inderdaad onder voorwaarden toestaan dat bij een motor de kentekenplaat niet midden achter op de motor is gemonteerd. De toelichting van het RDW en het Parket CVOM is hier na te lezen.

Het is dus toegestaan dat een kentekenplaat links naast een motorfiets is gemonteerd en het is vanaf heden niet meer toegestaan om hier handhavend tegen op te treden, tenzij niet wordt voldaan aan een andere bepaling uit de Regeling kentekens en kentekenplaten.

Ofwel, snel eentje bestellen!

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 20 jan 2018 12:37
door bow
Maar hij moet wel leesbaar zijn onder een hoek van 30gr van beide kanten. Dus gelijk met je achterwiel

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 20 jan 2018 12:44
door Peke
De mijne is vorig jaar goedgekeurd bij rwd

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 30 jan 2018 19:39
door AlwinV
Wat voor 1 heb je?

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 30 jan 2018 19:41
door AlwinV
Heerlijk ritje gedaan vandaag.

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 30 jan 2018 19:41
door AlwinV
Andersom natuurlijk

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 30 jan 2018 20:00
door scheurneusje
Waterrit lijkt het wel.....
en was het koud....?
Ik wil ook steeds maar iedere keet als zon beetje schijnt heb ik al iets..🤔😎

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 30 jan 2018 21:17
door AlwinV
Frisjes, dag wel. Maar de lol maakt een boel goed hoor.

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 10 feb 2018 23:09
door AlwinV
Vandaag mijn stalling verder afgemaakt!. Best blij mee.

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 10 feb 2018 23:16
door Peke
Mooi geworden

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 11 feb 2018 09:35
door scheurneusje
AlwinV schreef: 10 feb 2018 23:09 Vandaag mijn stalling verder afgemaakt!. Best blij mee.
Mooi en aed en verbandtrommel erin zie ik...

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 11 feb 2018 12:09
door AlwinV
Die hangt er naast. 24/toegankelijk voor een ieder die hem nodig is.

Naast brandweerman heb ik nog eem eigen bedrijf waarmee ik ook AED's verkoop.

Dus kan niet maken om ze binnen op voorraad te hebben en er vervolgens geen buiten te hebben hangen.

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 12 feb 2018 19:50
door EP59
Gefeliciteerd met je aankoop.
Hoewel het niet helemaal mijn ding is, een standaard motor, moet ik zeggen dat het er mooi uit ziet.
Ieder z'n ding uiteraard!
Heel veel plezier er mee en hou het rubber onder!
groet Kees

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 05 mar 2018 18:17
door AlwinV
Ja hoor de 1000 km gepasseerd

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 30 mar 2018 20:24
door AlwinV
Vandaag eerste servicebeurt voor de Iron, na vandaag staat de teller al over de 2000 km. Het gaat lekker.

Ook andere spiegels gemonteerd en de knippers naar de vork gedaan. Vorige week al dragbars erop gezet.

Mooie afsluiter van vandaag: wilde net weggaan bij Central toen ik de bike van Kaatje zag staan. Toch weer even terug de winkel in voor een korte ontmoeting. Mijn eerste ervaring met een SON lid in het wild ;)

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 30 mar 2018 20:25
door AlwinV
:D

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 30 mar 2018 20:26
door AlwinV
Over de 2k

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 30 mar 2018 21:53
door scheurneusje
AlwinV schreef: 30 mar 2018 20:26Over de 2k
Leuk je vandaag heel even live in veghel gezien te hebben alwin....
Groetjes karin

Re: 2018 Iron 883 en korte review

Geplaatst: 24 jun 2018 12:52
door AlwinV
Hallo, inmiddels staat de teller op 6200 kilometer sinds januari. Tijd voor een korte review.

Zoals je ziet, ik gebruik de iron zeer regelmatig. Behalve wat woon werk verkeer en rondritten hebben we ook nog een 1200km trip rond Sauerland gedaan.

Zelf heb ik de volgende aanpassing nog gedaan:
Zadel
Mexican blanket
Drag bars
Andere spiegels
Knipperlichten naar voorvork
Andere grips
Tas

De iron is een plezierige en makkelijk te sturen fiets. Telkens wanneer ik er op stap brengt hij me plezier.
De Vance Hines Grenades produceren een uniek geluid, erg gaaf alleen zou ik bij een volgende Harley een “iets” subtielere versie nemen.

De combi met de forward controls was een goede keus gezien mijn lengte.
De Iron voelt nog prettiger aan met het nieuwe zadel van Bad Ass Seats welke de bijpassende grips ook hebben geleverd. Deze zijn dikker en voelt prettiger aan. Ik krijg geen “knijp” handjes meer.
De bak schakelt prima, zou je iets meer in de toeren zitten kan je de afstand van 1 naar 2 groot vinden . Bij normaal gebruik heb je daar geen last van.

Qua afstand kan ik 225 km rijden waarna er 10,5 liter in de tank gaat.

Er zijn ook punten waar ik me aan erger.
De vering: de voorvering is mijns inziens slecht en op een iets hobbelige weg maak je soms rake klappen. Wellicht dat ik hier nog een oplossing voor ga zoeken of dat een forum lid dit heeft.
Ook de achtervering is niet optimaal. Dit in combinatie met de scorcher banden zorgt soms voor onstabiele situaties, zeker bij een ietwat nat wegdek.

Ik ben me bewust dat ik nog steeds een wat sportievere rijstijl heb en schraap regelmatig met de punten van de stepjes over het asfalt.

Het vermogen is prima, al het ik dan toch liever voor een 1200 gegaan als ik wist dat deze ook uit zou komen.

Tot zover even.

Re: 2018 Iron 883

Geplaatst: 24 jun 2018 12:59
door charlesb52
Móói!
Vering en demping is bij de meeste HD's niet zo goed richting wegligging, zeker als er ook nog een korte veerweg gekozen wordt.....
Bij (onze sponsor) TFX hebben ze ervaring met een compromis korte veerwegen-looks-wegligging.
Aangepaste, progressieve, vering en demping voor én achter!