Donderdag 27 juli ik zou vandaag mijn nieuwe banden erop laten leggen,maar het probleem van roest in de tank moet eerst opgelost worden...
bij a3 motoren mijn nieuwe tank gaan ophalen..
savonds dus andere tank eraf en de nieuwe uitproberen,maar we hebben het zo gezien het past niet!!!
Maar meteen bericht gestuurd dat het niet past en fotoΒ΄s,ik baal hmm en schilderwerk nu...en krijgen we die wel echt goed zuiver die tank?? nou ja raad van Tjolkman en onze buurman Frank maar eens opvolgen
doe ik toch wel dat spuitwerk zegt ger,wel alleen de tank en voorspatbord achter van de winter.......maar eerst de tank ontroesten,hij haalt vlug schoonmaakazijn en ik ga raad vragen aan iemand die ik van het forum ken,een kapitein op een schip en maakt veel motors en bouwen...
Azijn erin en moeren en bouten en samba doen en nacht laten intrekken.....
En toch zit ik te dubben,deze tank vind ik super mooi,maar heeft dus maar 13 liter inhoud...
vrijdag 29 juli
Azijn bijgehaald zodat er nu 12 liter in zit.....
Weer onze Tjokman om raad vragen......
zaterdag 30 juli
tegen 9 uur gingen we aan de tank beginnen,Helft eruit en Ger ging weer samba doen(schudden) daarna , deed Ger alles eruit op een shirt,zien wat een rommel,maar toen zagen we ook iets anders vellen...oude coating toch nee he .....
benzinefilter in de tank,snap eigenlijk niet dat die die vuiltjes niet heeft tegengehouden
met warm water naspoelen en het ziet er goed uit....
Daarna zijn we met rioolslang in de tank en hoge druk erop toen zei Ger he de roest was weg maar komt nu weer heel snel terug,
Weer tjolkman om raad vragen en die zei spoelen met benzine en tank zsm volgooien is vliegroest............(en hij was er wel klaar mee...sorry ) wat andere vrouwen hebben met praten aan de telefoon heb ik dat met dingen vragen aan iemand per app..
dankjewel
maar toch ook nog maar eerst weer azijn en toen warm water met dreft weer en weer spoelen,en droog fΓΆhnen en benzine erin en toen toch maar weer Frank geraadpleegd want we kwamen een brok coating tegen die we er niet uit kregen was veel te groot.....
En wilden de tjolkman ook niet meer lastig vallen met mijn appjes
pff ach gewoon laten zitten zegt Ger..
Kom maar eens naar mij met de tank,dus wij naar de overkant...Hij kijken maar de benzine is toch helder...kijk maar eens in deze tank ,hij had een oude bsa staan,dus ik kijken ook roest...zolang de benzine niet troebel wordt geeft dat niks........pfff gerustgesteld.
Hij zegt tegen Ger ik zou hem niet spuiten dat schilderwerk is toch heel mooi ........ja vind ik ook zegt Ger..pff mannen nu was ik in de minderheid....tja het is niet lelijk,en mischien kan ik eerst beter tijdje rijden en dan besluiten of ik deze tank wil houden of een grotere....maar als het aan mij ligt komt er van de winter spuitwerk op
Hij gaf me nog een benzine filter wat je kan schoonmaken van k&n en wij naar huis.
Benzinefilter monteren ,tank erop en zadel etc,schermpje lukt op dat moment niet,maar hebben haast dat komt nog wel..
Alles kan er weer opgebouwd worden,vlug Huijbers gebeld en ik mocht als ik er voor drie uur was nog komen om de banden erop te laten leggen.
Dus vlug boterham gegeten en omkleden en op de motor..........starten en wat denk je.......
pfffffffff om moedeloos van te worden hij lekt weer hard benzine.
Frank weer appje gestuurd,gewoon gaan tanken en rijden dat
vuilte schiet dadelijk misschien wel weer los.............bij tankstation best veel lekkage,onderweg ga ik langs Ger rijden en wijs naar beneden,ik zag dat het niet goed was ,dus bij de rotonde vlug richting frank dan maar,die had al geappt kom er maar mee hier...........dus waren we nog niet veel verder,ik kon wel janken en dacht zo hoeven we niet meer te gaan........
Maar Frank loste het probleem weer vlotternaald vast vlug genoeg op,en nu kunnen Ger en ik dat ook wel voort zelf.....bedankt weer wordt een beetje eentonig...
Maar goed wij op pad weer richting Schijndel en jawel waren kwart voor 3 in Schijndel en een klein half uur later gingen ze banden monteren...........
en die rijden fijnnnnnnnnnnn
We rijden binnendoor naar huis en besluiten om in Nijnsel even een frietje te gaan pakken...
In totaal zon 80 km gereden,en nog geen lek te bekennen...gelukkig....
Zondag 31 juli
Ik poets mijn tank en laat Ger er mijn nieuwe sticker op plakken,heb weer een zeer goedkoop adresje gevonden...en staat me toch super leuk..............
We gaan even motorrijden ik heb een rit gemaakt ,de 100 miles rit dus die gaan we rijden,wat een mooie route tot vlakbij Roermond,we komen bij een gesloten weg en die ging naar nettetal,maar nu moet je helemaal om omdat er niks in de buurt is ...dus zijn we maar via kronkelwegen naar huis gegaan...maar de Tom Tom doet gek,we kunnen thuis niet meer aanklikken en hij was ipv naar volgende punt z(punt overslaan ) weer terug naar punt 2 aan het gaan.........pff nu dat weer...
Ik denk nog even zal toch geen voorbode zijn ??
Maar goed ik moet eigenlijk tanken ,maar zeg doen we dan thuis wel,bij de 190 moet ik hem op reserve zetten,we reden toen in Lierop bijna mierlo...ach dan weet ik ook zeker dat het goed is ...was namelijk bang dat hij nadat ik hem op reserve zet weer zou gaan lekken daarna...
Er kon 10 liter in en ik had er 195 km mee gereden dus hij rijd 1 op 19.5 niet slecht...
Ik app met Joop en Frank......alles is goed (nog wel) geen lek meer gehad...
Nou nog 18 dagen en dan vertrekken we,ik kan onze regenpakken niet vinden,deze week maar eens goed zoeken..........en die tom tom na laten kijken.......
Dinsdag trouwens weer bloedprikken en ctscan in maastricht en 8 augustus uitslag..