Motormanagement lampje brandt na gebruik van Forte

Onderhoud, reparatie, revisie etc.
henkw64

XR1200 Motormanagement lampje brandt na gebruik van Forte

Ongelezen bericht door henkw64 »

Hallo allemaal,

In mijn brandstoftank van mijn XR 1200 uit 2008, km stand 16.000 heb ik voor het eerst een flesje Forte motoplus 1 gedaan. Deze zorgt voor reiniging van het injectie en brandstof systeem. Heb dit weekend ongeveer 600 km gereden. Na ongeveer 250 km te hebben gereden even de motor uitgezet. Na het starten draaide hij even op ongeveer 2000 t/pm stationair. Hierop gelijk uitgezet en opnieuw gestart, toen draaide hij weer normaal stationair.

Echter nu met starten gaat als de motor loopt het management lampje ongeveer 5 seconden branden en gaat dan weer uit. De motor loopt voelbaar een stuk beter na het gebruik van Forte. Verder geen rare dingen echter alleen dus het management lampje wat 5 seconden gaat branden en weer uit gaat.

Is dit normaal na gebruik van Forte, is het een foutmelding van het hoge stationair draaien, gaat het management lampje vanzelf weer normaal functioneren, moet de dealer dit resetten of kan ik dit zelf doen??

Gr

Henk
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2954
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2063 times
Been thanked: 1311 times
Contacteer:

Re: Motormanagement lampje brandt na gebruik van Forte

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Doet ie bij mij ook; volgens mij een paar testseconden! Even hoger stationair ook!!
henkw64

Re: Motormanagement lampje brandt na gebruik van Forte

Ongelezen bericht door henkw64 »

Hoi Charles,

Dank je wel voor je reactie, is wel een enorm verschil na het gebruik Forte. Motor loopt beter door in zijn toeren en voelbaar sterker! Het hoger stationair draaien, ongeveer 2000 tpm is eenmalig geweest, nu niet meer gedaan.

Alleen na het starten gaat nu het management lampje af en toe 5 seconden branden.
Ik heb contact opgenomen met de dealer, kennelijk heeft er een vuiltje ergens gezeten waardoor de motor verhoogd stationair ging draaien. Als het goed is moet het management lampje straks vanzelf weer normaal gaan functioneren.

Kan geen probleem om zo nu en dan een additief door de brandstof te doen. Zeker als er vaak korte stukken worden gereden en de huidige kwaliteit van de benzine :o

Gr.

Henk
Plaats reactie