1 Fob op meerdere bikes

Alle andere technische zaken.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

1 Fob op meerdere bikes

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wat me al lang stoorde is dat ik telkens de juiste Fob nodig had voor de bike die ik wou gebruiken, heb dit vandaag eindelijk opgelost en 1 Fob
op alle bikes geprogrammeerd, kan dus nu met één enkele Fob alle HD's die ik heb starten, dus ook maar één batterijtje meer vervangen :lol:

Dus voor de geinteresseerden je kan dit dus (laten) doen, is nog geen 5 minuten werk, het meeste werk zit hem in de diagnose stekker vrij maken,
dus de cover verwijderen, het coderen in de BCM duurt één minuut en klaar.

Mede de aanzet was omdat ik bij de nieuwe SGS maar één Fob meer had gekregen en ik deze verleden weekend al had misplaatst zodat ik moest
starten met de code ( die ik gelukkig al naar mijn gebruikelijke had gezet ). Had dit eigenlijk jaren geleden al moeten doen maar telkens maar
uitgesteld.

Heb nu een occasie Fob gebruikt die ik eens had gekocht op Ebay een jaar of 2 geleden voor een kleine 30€, dus alle andere originele Fobs zijn
eveneens nog bruikbaar voor het geval ik deze ook weer uit het oog verlies :lol:

Bewijst meteen ook dat je niet nodig een nieuwe Fob moet kopen als je die van jou kwijt bent, je kan dus perfect een gebruikte kopen en die
op je bike coderen, ongeacht wat de dealer je wil wijsmaken en een nieuwe dure Fob wil verkopen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shadster
25-44
25-44
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2022 04:24
Been thanked: 22 times

Re: 1 Fob op meerdere bikes

Ongelezen bericht door Shadster »

Hè wat vervelend, zo'n luxeprobleem. Ik ben blij voor je dat dat opgelost is, anders loop je voortdurend met al die tassen vol fob's te sjouwen :shoppen:

Bedankt ook voor je tip :thumbs:
When life throws you a curve, just lean into it!
Gebruikersavatar
Siegfriedson
100-199
100-199
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 sep 2015 09:18
Locatie: Loosduinen
Has thanked: 35 times
Been thanked: 113 times

Re: 1 Fob op meerdere bikes

Ongelezen bericht door Siegfriedson »

Met één sleutel kan ik ook al mijn HD’s starten.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: 1 Fob op meerdere bikes

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik wou dat ik een sleutel had om te starten, nu enkel voor stuurslot, gaat niets boven een sleutel. Al die fob dingen zijn zeer storing gevoelig,
heb in de 2de garage zelfs het probleem dat ik de poort moet openen, de bike buiten duwen omdat die daar binnen niet start, de poort sluiten
en pas dan kan ik starten. Iets van de garagepoort motor stoort de Fob's en niet enkel van de HD's maar ook die van de KTM.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: 1 Fob op meerdere bikes

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 28 okt 2022 11:43 Iets van de garagepoort motor stoort de Fob's
Waarom de garage poort niet vervangen,... :think: ?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: 1 Fob op meerdere bikes

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 28 okt 2022 21:37 Waarom de garage poort niet vervangen,... :think: ?
Het is de Horman garagepoort opener die voor het probleem zorgt, die in mijn andere garage is van Sommer en geeft geen enkel probleem, ik plaats nu in
de 2de garage meestal de motoren die geen fob hebben maar een sleutel, enkel de KTM staat daar nog met fob omdat die op zulk een frame hanger staat
en dat past niet zo tussen de andere movers in de garage met Sommer motor. Verder werkt de Horman uitstekend dus ga die niet vervangen zolang hij nog
deftig werkt.

Heb al eens gemaild hierover met Horman maar weinig of geen reactie ivm die storing dat wordt veroorzaakt door hun zender/ontvanger.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: 1 Fob op meerdere bikes

Ongelezen bericht door ronnie »

Ik zie hier een mooi nieuw knutselproject voor je MoneyFor: de fob ook laten werken als garagedeuropener.
2 vliegen in 1klap :D
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: 1 Fob op meerdere bikes

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dat kan ik nog mee op mijn to do lijstje zetten ja :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barend68
100-199
100-199
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 sep 2015 16:44
Locatie: Den Haag
Has thanked: 118 times
Been thanked: 108 times

Re: 1 Fob op meerdere bikes

Ongelezen bericht door Barend68 »

Volgens mij worden jullie gefopt met al die nieuwe dingen. Je zou er een fobie van krijgen.

Ik doe zelf mijn schuurtje open, en mijn startsleuteltje doet het altijd. Soms waait de schuurdeur dicht en mijn motor reageert meestal prima op de sleutel :clap2:
4 het leven :drinks:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: 1 Fob op meerdere bikes

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Barend68 schreef: 30 okt 2022 12:30 Volgens mij worden jullie gefopt met al die nieuwe dingen. Je zou er een fobie van krijgen.

Ik doe zelf mijn schuurtje open, en mijn startsleuteltje doet het altijd. Soms waait de schuurdeur dicht en mijn motor reageert meestal prima op de sleutel :clap2:
Wij zijn inderdaad gefobt :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie