Brandstof lampje Sportster 2007

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Lex1967
1-4
1-4
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2021 21:26

Brandstof lampje Sportster 2007

Ongelezen bericht door Lex1967 »

Goedenavond, ik heb een storend probleem en had wat advies nodig. Het brandstof van de Sporty lampje ging spontaan branden, echter was er nog voldoende brandstof aanwezig. Een korte zoektocht op het internet leerde mij dat of de diode onder het zadel de boosdoener kon zijn(vervangen was erg goedkoop, Probleem niet opgelost), of de sensor in de tank(duur en bood ook niet de oplossing). Er is veel info op het internet te vinden aangaande dit probleem, maar een echte oplossing is niet te vinden. Wie kan mij hiermee verder helpen. De oplossing kan ook zijn, het lampje definitief uitzetten. Wie heeft dit wel eens gedaan en weet welke draad of draden er doorverbonden of losgemaakt moeten worden om het lampje voorgoed uit te laten gaan.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Brandstof lampje Sportster 2007

Ongelezen bericht door EasyWim »

Bij mij ging deze storing na 2 tankbeurten plots weer weg. Als het ook kan komen door een hangende vlotter dan kan misschien een flesje Moto Power Forte in de tank helpen?! Op Youtube staan inderdaad diverse filmpjes hoe je het mechanisme in de tank kan vervangen maar dat is een echte operatie :lmthink:
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Brandstof lampje Sportster 2007

Ongelezen bericht door RC roadster »

Binnen kort heb ik wel een projectje, waarbij ik mijn fuel pomp moet lossen. Als ik het niet vergeet kan ik eens kijken voor u. Nu ik heb al in de elektrische schema's eens vlug gekeken en ik denk dat het de wit-geel en wit-bruin draden zijn die dat lichtje gaat laten branden.

Maar heb jij toevallig geen vocht in u speedometer? Want ik heb ook zo een probleem geval, maar dan met mijn indicatie van mijn groot licht. En dit komt volgens mij door vocht dat in de speedometer zit en daardoor contact maken met andere draden.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Brandstof lampje Sportster 2007

Ongelezen bericht door RC roadster »

Mocht je nog intresten hebben in dit probleem,... .
Ik heb mijn brandstofpomp er uitgehaald en nu kan je zien met welke draden dat de vlotter mee verbonden is. Ik heb ook mijne multimeter er eens bij genomen en deze zegd mij als de vlotter beneden staat dat deze door geeft en als de vlotter boven staat dat deze onderbroken is.

Hopelijk ben je hiermee verder geholpen. Het probleem kan ook nogal tijd in de speedometer zitten (vochtprobleem) of mogelijks verder in de hoofdkabel, doordat de kabel tegen elkaar komen. waardoor u lampje gaat branden.

nog succes met het zoeken achter het probleem.
Bijlagen
brandstofpomp HD.jpg
Brandstofpomp HD 2.jpg
Plaats reactie