Voorstellen..

De FOTOGALERIJ en de persoonlijke verhalen van de leden!
dennis010
25-44
25-44
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 sep 2021 12:18
Has thanked: 3 times
Been thanked: 26 times

Voorstellen..

Ongelezen bericht door dennis010 »

Hjj

Mijn naam is Dennis en ik kom uit Rotterdam.
Mijn motors:
2013 cvo road glide 110 anniversary
2014 Iron 883 met ABS optie.

Omdat de Road glide wat te groot is (drukte in grote stad) om ff een boodschapje te doen om de hoek of naar familie vlakbij te rijden wilde ik er een klein motortje bij. helaas had ik een laag budget en ik wilde sowieso zelf de motor eigenmaken door te customize dus zocht ik naar een motor rond de bouwjaar 2014 met ABS, keyless start en alarm.
2 weken geleden heb ik een Sportster iron 883 gekocht, deze stond al een poosje te koop op de bekende verkoopkanalen. Nadat ik een laag bod had gedaan kreeg ik na een paar weken een response en ik ben gaan kijken. Motor is in best een slechte staat... roest vorming her en der, motor trilt onder de 2900toeren. Aangezien de prijs in mijn ogen goed was nam ik het risico en heb ik hem gekocht. De motor is 8 maanden in bezit geweest van deze persoon en die heeft hem door weer en wind buiten laten staan, wel onder een hoes maar dit heeft roest vorming niet tegengehouden. gelukkig was het niet extreem. Hij is ingevoerd door Harley Amsterdam en het is wel een Europese model een 5HD. Ik heb hem laten controleren door Harley Rotterdam waar ik best vaak kom voor koffie. Ze hebben er een uur naar gekeken en een test rit uitgevoerd. Hun conclusie.. Banden zitten hobbels in wat het trillen zou verergeren en hun vertelde mij dat sportsters wel vaker trilde, tevens waren de remblokjes op.. Ik hoefde hier trouwens niks voor te betalen.. Pluimpje voor hun service! Hierna gelijk maar een afspraak gemaakt voor de banden te laten doen.

Hierbij wat foto's

Hier heeft de motor al een hele flinke poetsbeurt gehad.. volle dag mee bezig geweest.
Afbeelding

Spatbord schade.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Voorstellen..

Ongelezen bericht door RC roadster »

Welkom ;-).

Dit zal een nieuwe spatbord worden of laten herspuiten (lak) denk ik ? Voor de rest al mooi opgekuist :thumbsup:.
dennis010
25-44
25-44
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 sep 2021 12:18
Has thanked: 3 times
Been thanked: 26 times

Re: Voorstellen..

Ongelezen bericht door dennis010 »

RC roadster schreef: 03 sep 2021 14:41 Welkom ;-).

Dit zal een nieuwe spatbord worden of laten herspuiten (lak) denk ik ? Voor de rest al mooi opgekuist :thumbsup:.
Hehe :lollig: met een tandenborstel, glassex, keukenreiniger (waar ook een motor logotje opstond) kom je een heel eind.. wat betreft het spatbord... mn doel is om de motor budget te gaan fixe rn customize... Alles goedkoop maar wat betreft de belangrijke onderdelen.. het moet wel goed.. spatbord ga ik zelf fixe.. lukt dat niet. Heb ik een maatje die schadehersteller is...

Kheb op moment al 2500pleuris uitgegeven aan spullen.. zowel bij Harley zelf.. als NL webshop voor de motorische gedeelte.. en dan nog een hoop cosmetische spullen op aliexpress..

Dingen als luchtfilter, uitlaat, fp3, buckshot belt gaurd en spullen voor groot onderhoud heb ik wel goeie/hoge kwaliteit gehaald....

Nu nog wachte tot het spul allemaal binne is.. ik ga een nieuw topic hiervoor aanmake.. de spulle van ali vind ik wel grappig om mijn ervaringen over te delen..
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Voorstellen..

Ongelezen bericht door RC roadster »

leuk projectje,... ;-). Ik ben al benieuwd naar het resultaat ;-).
Gebruikersavatar
Kees
200-349
200-349
Berichten: 345
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:49
Locatie: West Brabant
Has thanked: 3 times
Been thanked: 64 times
Contacteer:

Re: Voorstellen..

Ongelezen bericht door Kees »

Welkom bij SON.
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Voorstellen..

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Welkom @Dennis !!!
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Voorstellen..

Ongelezen bericht door EasyWim »

Welkom op het forum :welcome:

Ik heb er ook eentje uit 2014 met ABS, erg blij mee. De ABS 1 keertje nodig gehad bij de achterrem, dat werkte feilloos. Die van mij stond ook de eerste maanden onder een hoes buiten en holde achteruit. Vooral het chroom van de vorkpoten ging flink roesten maar ook alles wat zwart gelakt was aan de onderzijde van de motor. Na het poetsen heb ik op veel plekken een laagje vaseline aangebracht en alles wat moet kunnen scharnieren verzopen in de WD40.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Voorstellen..

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dennis :welcome: bij SON,

Spatbordje opschuren, wat bijwerken met plamuur of spuitplamuur en dan gewoon de Motip zwarte primer erop en verder niets aan doen ,
is een 99% match van de factory afwerking.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
dennis010
25-44
25-44
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 sep 2021 12:18
Has thanked: 3 times
Been thanked: 26 times

Re: Voorstellen..

Ongelezen bericht door dennis010 »

MoneyFor schreef: 04 sep 2021 07:41 Dennis :welcome: bij SON,

Spatbordje opschuren, wat bijwerken met plamuur of spuitplamuur en dan gewoon de Motip zwarte primer erop en verder niets aan doen ,
is een 99% match van de factory afwerking.
aiitt.. Dit wist ik niet :D Ik heb via een NL webshop de originele kleur gevonden. "Harley davidson S28664 Black Denim" gehaald.. Als het goed is zou die 100% moeten matchen.. Ik heb een nieuw topic aangemaakt waar ik de voortgang laat zien van de gehele motor. viewtopic.php?f=20&t=1903
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Voorstellen..

Ongelezen bericht door Peke »

Welkom bij Son
Plaats reactie