regenpak (voor als het regent :o )

Alle andere technische zaken.
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

regenpak (voor als het regent :o )

Ongelezen bericht door botoo »

Je zou het niet denken, maar zo nu en dan kan je onverwacht in een plensbui terecht komen ('aardig' voorbeeldje https://www.youtube.com/watch?v=LQOKXSRmLNQ&t=270s tijdens de rit naar het Italiaanse Sporty event in 2019). Dus op zoek naar een regenoverall maar welke is goed genoeg en smelten de broekspijpen er niet vanaf door de hitte van onze luchtgekoelde cylinders/uitlaat.

Iemand met ervaring met een zo compact mogelijke oplossing? (nee ik bedoel niet een Speedo ;) ). Ik ga van de week eens kijken naar een REV'IT H2O en een Dianese Rainsuit.
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: regenpak (voor als het regent :o )

Ongelezen bericht door Peke »

Even verplaatst
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: regenpak (voor als het regent :o )

Ongelezen bericht door RoelVP »

Goed voorbeeld :drinks:

Ik heb mijn lederen motojas van HD. Die was waterdicht, en ik spuit die terug in om "waterdicht" te maken. Na die plensbui was ik sowieso doorweekt, maar dat kan de sfeer niet drukken. Mijn portefeuille, gsm en papieren steken in een extra plastiek zak.
Als broek heb ik een waterdichte moto overtrek broek. Kan tegen de hitte, tenzij het rechtstreeks tegen de pijp komt. :wall:

Dries gaat heel compact met een simpele overtrek jas en broek, eentje voor te gaan wandelen. Licht plastieken ding, doet zijn werk. Kan niet tegen de hitte :D

Tenzij je zwaar ingepakt wilt gaan, voorzie dat je toch maar nat gaat worden als het stevig regent.
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: regenpak (voor als het regent :o )

Ongelezen bericht door botoo »

RoelVP schreef: 06 aug 2021 21:58 Tenzij je zwaar ingepakt wilt gaan, voorzie dat je toch maar nat gaat worden als het stevig regent.
Nee, ik wil niet zwaar ingepakt gaan, een beetje nattigheid is niet erg, maar doorweekt en met doorwaai krijg ik het domweg veel te koud en dan schud ik nog harder dan die V-twin kan :lol:
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: regenpak (voor als het regent :o )

Ongelezen bericht door Dorski »

Ik heb gewoon een pak van de Hema.
Zeker niet voldoende om een hele dag in de regen te rijden, maar dat is eigenlijk alleen een drysuit.
Voldoende om thuis te komen en lekker goedkoop en compact om mee te nemen.
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: regenpak (voor als het regent :o )

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Ik draag haast altijd kleding met Goretex, sympatex oid; textiel jas en broek, leren laarzen en handschoenen.

Daarnaast een eenvoudige (Decathlon) regenjas en van Louis een regenbroek met membraan dat ook nog eens redelijk strak zit, niet zweterig is en een bepaalde mate van elasticiteit bezit.
Deze jas en broek zijn prettig om bij lange regenritten óver de “Tex” kleding te dragen (de buitenkant wordt niet nat en alles blijft warm) of over de zomerkleding (doorwaaijas en motorkennis).
Groet vanuit de Franse Alpen met onderweg heftige buien😉!
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: regenpak (voor als het regent :o )

Ongelezen bericht door botoo »

charlesb52 schreef: 08 aug 2021 18:59 Groet vanuit de Franse Alpen met onderweg heftige buien😉!
Praktijkervaring :D
Ik rij doorgaans met een zware leren jack waar ik ook een regenstopper membraam onder kan doen en liefst met motorjeans maar als het fris/koud is met een dikke leren broek. Het full leather setje houd me droog genoeg bij een beetje zeur-regen maar als het echt langdurig plenst dan komt het langs alle gaatjes naar binnen. Met een ritje naar Italie in het achterhoofd wil ik liever met jeans rijden, die zware leren broek zal best wel zweterig worden als ik in het echte warme aangeland ben. leren jas, jeans en regenoverall lijkt me een bruikbaar alternatief voor als het echt nat wordt.
Voor komend weekend heb ik een dagje naar Duitsland gepland waarbij ik een uur of 6-8 onderweg zal zijn, dan lijkt een regenoverall ook wel fijn voor als de hemelpoorten open gaan. Een overall die ik in mijn sidebag kan proppen is dan wel fijn.

Veel plezier in de Alpen, en bedenk dat het grootste deel van de regen naast je valt en niet op je ;)
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: regenpak (voor als het regent :o )

Ongelezen bericht door botoo »

Vandaag gekozen om met leren jas en broek naar Bikeroutfit in Amsterdam, da's een ritje van 35 km en het regende dus een klein beetje praktijktest.

Om te beginnen is mijn dikke leren broek bij 19 Celcius vervelend warm en plakkerig als je nog niet rijd, ik vermoed dat diezelfde broek in een warmere omgeving helemaal geen doen is, dat wordt dus met motorjeans rijden als het richting Italie gaat. Voordeel van die leren broek is dat 'ie best wel waterafstotend is voor een poosje en daarna waait 'ie wel weel droog. Ergo: een buitje zo nu en dan is prima te verwerken, bij een echt langrurige plensbui gaat de nattigheid er wel doorheen.

Dan het passen van een losse overbroek, dat gaat bepaald niet soepel met zo'n dikke en stugge leren broek en dan stond ik nog in de winkel, in de regen aan de kant van de weg zal dat nog beroerder gaan. Een overbroek aandoen terwijl je soepele motorjeans aanhebt zal een stuk makkelijker gaan maar een heel regenpak aantrekken is iets wat ik ws te lang uit zal stellen en dus schiet het het z'n doel voorbij. Een hele regenoverall gaat 'm dus niet worden.

Uiteidelijk gekozen voor een losse overbroek voor als ik motorjeans draag. Fraai klein pakje wat makkelijk in mijn side-bag past.

Ik rij overwegend met een leren vier seizoenen jas (te koud in de winter en doorgaans te warm in de zomer) en daar heb ik ook een losse membraam binnenvoering bij voor als ik regen verwacht.
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Plaats reactie