Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
RaymonR
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2021 22:45
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door RaymonR »

Hi Allen!

Mijn eerste post hier :D
Onlangs mijn sportster xl1200c aangekocht en begonnen met het naar mijn smaak aan te passen.

Vandaag heb ik 3-1 led lichten achter aangesloten. Alles werkt. Echter toen ik ging proefrijden lijkt het automatisch uitschakelen van de knipperlichten niet te werken.

Waar moet ik dit in zoeken, iemand die hier ervaring mee heeft?

Ps ik zal snel foto’s maken en mezelf en de sportster voorstellen :D
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Welkom bij SON !

Je probleem met de knipperlichten zal te maken hebben met de weerstand, je zal een weerstandje ertussen moeten plaatsen en dan zou het moeten werken.
Je kan dit al testen door bijvoorbeeld al eens terug een gewone lamp mee tussen de draad van het knipperlicht aan te sluiten.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
RaymonR
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2021 22:45
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door RaymonR »

Dank!

Hier had ik al wat dingen over gelezen maar dan zouden ze niet of te snel knipperen.
Dat werkt bij mij allemaal goed (volgens verkoper zijn het ook originele sportster 3-1 leds van een later bouwjaar)

Van de originele bedrading heb ik nog wel de oranje/witte draad over. (Spanning in acc stand)
Kan die er nog iets mee te maken hebben?
Zo ja waar moet die bij aan?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wat jaar was je Sportster ?

Hoeft niet perse te snel te knipperen, kan van alles doen zoals niet knipperen en blijven branden etc... maar je hebt waarschijnlijk nog de pinker die eraf komt,
sluit die gewoon eens mee aan tussen de draad van de nieuwe pinker dan kan je dat al uitsluiten of is de oplossing, een weerstand ;) aan één kant om te testen
is goed genoeg.

Het kleuren schema van een 3 in 1 led is als volgt.
Groen = pinker (+)
Zwart = massa
Wit = achterlicht (+)
Rood = remlicht (+)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
RaymonR
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2021 22:45
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door RaymonR »

De sportster is uit 2004.

Een weerstand er tussen is wellicht het makkelijkst te testen.
Zijn deze bij een autozaak te koop en is dit een kwestie van draad knippen en weerstand er tussen?

Mvg Raymon
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door EasyWim »

RaymonR schreef: 15 mei 2021 09:59 Zijn deze bij een autozaak te koop en is dit een kwestie van draad knippen en weerstand er tussen?
Weet je al hoeveel ohm de weerstand ongeveer moet zijn?
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door RC roadster »

@RaymonR kan je eens een foto maken van die o/w draad ? En waar dat deze juist zit en naar toegaat ? Want hoe ik het zie en hoe @MoneyFor al gezegd heeft welke draden dat er daar juist lopen zie ik geen o/w draad op mijn elektrische schema's

@MoneyFor Heb jij weet of je dit kan uitschakelen,... ? Die functie van die automatische uitschakelen van u pinkers bij het uitkomen van een bocht. voorbeeld sw aanpassing ? Ik vindt dit zeer vervelend en zit er altijd mee te vechten tijdens rijden.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 15 mei 2021 17:53 @MoneyFor Heb jij weet of je dit kan uitschakelen,... ? Die functie van die automatische uitschakelen van u pinkers bij het uitkomen van een bocht. voorbeeld sw aanpassing ? Ik vindt dit zeer vervelend en zit er altijd mee te vechten tijdens rijden.
Helaas denk ik dat dit niet mogelijk is, wat jij vervelend vind, vind ik handig :lol: ik heb al als gek aan het zoeken geweest om dit op mijn Ribelle te kunnen installeren want met de Harley's en Goldwing ben ik dit gewend en verwend denk ik. Als ik met de Ribelle rijd merk ik op dat ik telkens vergeet deze uit te schakelen, er zijn toestelletjes op de markt die het mogelijk maken om de pinkers automatisch uit te schakelen maar helaas werken geen van allen op de Ribelle.

RaymonR schreef: 15 mei 2021 09:59 De sportster is uit 2004.

Een weerstand er tussen is wellicht het makkelijkst te testen.
Zijn deze bij een autozaak te koop en is dit een kwestie van draad knippen en weerstand er tussen?

Mvg Raymon
Inderdaad tussen de draad te plaatsen maar juist daarom vind ik het net zo makkelijk om het met je oude pinker te testen, gewoon even mee tussen de draad van je nieuwe pinker aansluiten en plak dat ding even vast met duck tape ofzo, test even en je weet het zonder op zoek te gaan naar de juiste weerstand. Normaal ga je die weerstand wel in een autoshop vinden of online met hopen maar je moet dan weer de juiste weerstand vinden. Normaal moet je dit wel uitrekenen hoeveel ohm je nodig hebt, verschil tussen de nieuwe leds en de oude lamp, stel je koopt naar willekeur een weerstand dan kan je test nog op niets uitdraaien en met je pinker gaat dit minimaal afwijken te samen met de nieuwe pinker, ik zou dat doen.


Dit schema zou moeten overeenstemmen met jouw motor als ik me niet vergis ;)
Schema.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 15 mei 2021 18:14 Helaas denk ik dat dit niet mogelijk is, wat jij vervelend vind, vind ik handig :lol: ik heb al als gek aan het zoeken geweest om dit op mijn Ribelle te kunnen installeren want met de Harley's en Goldwing ben ik dit gewend en verwend denk ik. Als ik met de Ribelle rijd merk ik op dat ik telkens vergeet deze uit te schakelen, er zijn toestelletjes op de markt die het mogelijk maken om de pinkers automatisch uit te schakelen maar helaas werken geen van allen op de Ribelle.
Ik heb er echt de pest aan. Zit er altijd mee te vechten na een bocht. Soms heb ik er geen probleem mee, ... maar soms duw ik hem terug weer op en zit ik er mee te kloten,... . Daarmee dat ik meer met mijne arm werk dan met mijn pinkers.

op Moneyfor zijn schema heb je wel een w/o kabel zie ik nu . Ik zat op een ander schema te kijken van een jonger leeftijd :-) (moto he ;-)).
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 15 mei 2021 18:26 Ik heb er echt de pest aan. Zit er altijd mee te vechten na een bocht. Soms heb ik er geen probleem mee, ... maar soms duw ik hem terug weer op en zit ik er mee te kloten,... . Daarmee dat ik meer met mijne arm werk dan met mijn pinkers.
Mijn vader was hier daarnet en die zei me dat je indien niet wil dat de pinker automatisch uitschakelt je deze gewoon bij het inschakelen wat langer moet blijven induwen, hierdoor zou die niet langer automatisch worden uitgeschakeld. Van zodra je hem manueel afzet en nadien gewoon weer kort aantipt zou die terug automatisch moeten cancelen. Heb dit zelf niet getest maar volgens hem werkt het op die manier.

op Moneyfor zijn schema heb je wel een w/o kabel zie ik nu . Ik zat op een ander schema te kijken van een jonger leeftijd :-) (moto he ;-)).
Inderdaad, daarom dat ik het schema even heb gepost ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 15 mei 2021 18:37 Mijn vader was hier daarnet en die zei me dat je indien niet wil dat de pinker automatisch uitschakelt je deze gewoon bij het inschakelen wat langer moet blijven induwen, hierdoor zou die niet langer automatisch worden uitgeschakeld. Van zodra je hem manueel afzet en nadien gewoon weer kort aantipt zou die terug automatisch moeten cancelen. Heb dit zelf niet getest maar volgens hem werkt het op die manier.
Dat ga ik zeker eens uit proberen,... bedankt voor de tip :thumbsup:.

Want ik had dit al eens gevraag bij een HD dealer (sorry, voor het vloeken ). Maar daar konden ze mij niet verder helpen,... . En soms denk ik echt dat een HD dealer u enkel gaat helpen als het geld kost,... anders krijg je geen antwoorden/oplossing van he. Het zelfde verhaal om mijn code te vervangen van mij alarm. Dit kon enkel verandert worden volgens de HD dealer met de pc van HD zelf (+kostprijs natuurlijk om de pc te gebruiken). Maar na wat zoek werk, heb ik het gevonden op internet hoe je dit moest doen. En dit was op 5 minuten gedaan.
RaymonR
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2021 22:45
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door RaymonR »

“ Mijn vader was hier daarnet en die zei me dat je indien niet wil dat de pinker automatisch uitschakelt je deze gewoon bij het inschakelen wat langer moet blijven induwen, hierdoor zou die niet langer automatisch worden uitgeschakeld. Van zodra je hem manueel afzet en nadien gewoon weer kort aantipt zou die terug automatisch moeten cancelen. Heb dit zelf niet getest maar volgens hem werkt het op die manier.”

Ik vermoed dat degene die mij geholpen heeft perongeluk deze handeling heeft uitgevoerd. Vandaag een klein rondje gemaakt en de knipperlichten gaan automatisch uit na de bocht 👍🏻

:yahoo:

Lijkt er op dat de originele 3-1 achterlichten zonder verdere aanpassingen gemonteerd kunnen worden.


Dank voor het meedenken allemaal 👍🏻👍🏻
Raymon
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RaymonR schreef: 16 mei 2021 19:12 “ Mijn vader was hier daarnet en die zei me dat je indien niet wil dat de pinker automatisch uitschakelt je deze gewoon bij het inschakelen wat langer moet blijven induwen, hierdoor zou die niet langer automatisch worden uitgeschakeld. Van zodra je hem manueel afzet en nadien gewoon weer kort aantipt zou die terug automatisch moeten cancelen. Heb dit zelf niet getest maar volgens hem werkt het op die manier.”

Ik vermoed dat degene die mij geholpen heeft perongeluk deze handeling heeft uitgevoerd. Vandaag een klein rondje gemaakt en de knipperlichten gaan automatisch uit na de bocht 👍🏻

:yahoo:

Lijkt er op dat de originele 3-1 achterlichten zonder verdere aanpassingen gemonteerd kunnen worden.


Dank voor het meedenken allemaal 👍🏻👍🏻
Raymon
Wat goed dat het zo simpel verholpen is !
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Automatische uitschakeling RAW na montage 3-1 led

Ongelezen bericht door RC roadster »

Dit is ook al leuk om te weten dat het gaat om die functie van u pinkers automatische uit te schakelen kunt uitzetten ;-). Ik ga dit zeker ook eens uit testen tijdens een ritje ;-).

Maar,... ik zit zo te denken,... misschien is dit de fout dat ik maak tijdens het rijden. En dat ik soms te lang duw op mijne pinkerknop waardoor ik deze functie tijdens het rijden op en afzet . En dat ik daardoor zit te kloten tijdens het rijden met mijn pinkers,... . Merci @RaymonR om deze vraag te stellen. Het kan nu ook zijn dat mij ergernis tijdens het rijden van mijn pinkers nu ook weg is ,... :thumbsup: :yahoo: .
Plaats reactie