Sporty meeting Italy 2021

Het Genieten.
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door RoelVP »

Na een zalige editie in 2019 en een afgelasting in 2020, hoop ik dit jaar weer naar Italië te kunnen rijden voor de Sporty meeting.
Voorlopig gaat deze door. Ze wordt van tijd tot tijd wel wat verplaatst naar een latere datum, maar nog geen afgelasting, dus :beg: :pray:
(Dat is dus 10 juli)

Waarschijnlijk doen we het zoals voordien:
- 2 dagen heen rijden
- 1 dag ter plaatse
- 2 dagen terug rijden

Wie mee wil, laat maar weten. Voorlopig ik en @dries .

Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door RoelVP »

Meer informatie hier: https://duecilindri.blogspot.com/2021/0 ... 21_21.html

Vertaald met Google Translate naar het engels:
After a year of forced stop, SPORTY MEETING is back, the reference event for all fans of the legendary Harley-Davidson Sportster. Given the recent news about the feasibility of the events, the fifth edition will take place on Saturday 10 July once again in Grazzano Visconti (PC). As per tradition, all the Sportsters upon their arrival will walk the red carpet and pose for the photo banner created by the well-known Genoese photographer Roberto Merlo. For all OTHER MODELS AND BRANDS there is a dedicated parking; a specific area also for the many H.O.G. present on site. The opening of the event is at 10.00 and admission is free: after the awards ceremony in the early afternoon, it closes at 18.00 (but the village of Grazzano Visconti will remain open with its bars and pubs).

For the first fifty participants a welcome gift offered by Mitchumm Industries, a historic rider clothing brand based in Como. Specials, rarities and preparations by dealers, workshops and collectors will be exhibited in the area called Circle in the center of the old courtyard; there will be no shortage of stands of the participating technical partners. Among others Andreani, Metzeler, Wild Hog, 70’s Helmet, BS Exhaust, Gimi Creations, Westernbull, Fg Racing, Jonich Wheels, Rombo Di Tuono, 100% Carbon.

Sporty Meeting has the support of Harley Davidson Italia: the Italian branch of Motor co will provide prizes for the winners of the five categories of the contest while the plates will be made by Kustom Family Milano. Given the uncertainty, it will be possible to register for the contest directly on site but until 12.00 and subject to availability of places. THE CONTEST AND THE AWARDS ARE DEDICATED TO PRIVATE MEANS WHILE THE DEALER AND WORKSHOP BIKES WILL BE EXHIBITED IN THE CIRCLE UPON REQUEST. This year's category judges are Paolo Cippy Tradati (Best Nostalgic), Toni Manetta (Best Modified), Andrea Marinoni (Best Paint), Simona Roberto and Chiara Carraro (Best Sporty Lady and Best Girl Style) while the Best Of Show will be decreed by the organizers. Alongside the official contest, the Partner Awards organized by Metzeler, Lowride, Rombo di Tuono, Dynamite Garage and Enduro Republic: tires, enduro courses and accessories, the prizes.

The owner Max Brun, the one who together with Carlo Talamo founded Numero Uno back in 1984 will also bring together the owners of another iconic Harley-Davidson model (not Sportster) particularly loved by his friend-partner who died in the meeting. 2002: the Sturgis. In the role of Main Partner for the 2021 edition, Andreani Group Int, Motor Bike Expo and Parts Europe: Stefano Erba will animate the Drag Specialties Contest. For the tire sector, Metzeler is at our side.

On stage some protagonists of the custom scene will take turns for mini-interviews while the collector Damiano Caputo will unveil his new and ambitious GP16 project. Videomaker Davide Trotta will produce the official reportage, there will be correspondents from leading magazines in the sector and photographers such as Alessandra Mori, Hubert Laurent, Corrado Chiaretta and Doctor Harley. Daniele “Dani” Grassi will set up a shooting area for some ad hoc sporty shots. At our side are our friends Sportsteristi Lombardi and Sportster Italia, the youtubers Max Biker Hd and Noise 883 and the troupe of Duecilindri Magazine.

For those wishing to reach the location the day before or stay overnight on the evening of the event, there are many structures in the adjacent areas at affordable prices and the Locanda located right in Grazzano Visconti: the landscapes of Piacenza are known to be among the most evocative for us motorcyclists . The Proloco and the restaurants of the village will take care of the food and there will be good beer thanks to the local craft brewery Ex Fabrica. From now on, guests, top customizers, dealers and arrivals from all over Europe have been reported. At the forefront, as always, the DUECILINDRI ORANGE CREW.

Fingers crossed, always, please !!
Gebruikersavatar
dries
50-99
50-99
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 sep 2015 12:25
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 166 times
Been thanked: 138 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door dries »

hopelijk geen onweer als vorige keer :beg:

nog even afwachten met welke sportster :lmthink:

als het met de hardtail is mss toch maar een extra dagje heen en terug inplannen :knipoog:
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door RoelVP »

Hopelijk met de hardtail, dan doen we er wel wat extra dagen over :thumbsup:
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door RoelVP »

Planning so far:
- Vertrek op donderdag 8 juli
- Meeting op zaterdag 10 juli
- Terug thuis op dinsdag 13 juli

Dus: 1 extra dag voor thuis te geraken tegenover 2 jaar terug. Op het gemakske ;)

(Precies nog niet veel kandidaten om mee te gaan ... :lol: )
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door botoo »

Ik hou 'm in de gaten, heb best wel zin in zo'n trip.
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door Peke »

Prachtig maar zo’n afstand haal ik echt niet 🤪
Gebruikersavatar
dries
50-99
50-99
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 sep 2015 12:25
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 166 times
Been thanked: 138 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door dries »

:joehoe: De datum komt gezapig dichterbij en de plannen worden concreter :drinks:

Momenteel hebben we 2 scenario's welke afhankelijk zijn van een aantal variabelen. Voor beide scenario's hebbem we in "Bella Italia" dezelfde uitvalsbasis :jaja:

Scenario 1 "De luxe toerist":

Variabelen:
- mijn nieuwe motor (hardtail sporty is ready) :hyper: (planning ziet er nu naar uit dat deze 1 juli klaar is :whip: )
- Covid-19 periekelen :grrr: (de grenzen moeten open zijn)

Reisplan:
- woensdagavond 7 juli: @RoelVP en mijn "nieuwe" motort in de bus
- donderdag 8 juli: met de bus richting de camping in italia (uitvalsbasis :relax:)
- vrijdag 9 juli: rondje "Como-meer" met voldoende stopjes :pub:
- zaterdag 10 juli: Sporty Meeting italia -> Grazzano Visconti (+- 130 km enkel van de camping)
- zondag 11 juli: relaxdagje :relax: (meest waarschijnlijk toch beetje motortoeren in de omgeving)
- maandag 12 juli: ????
- dinsdag 13 juli: home sweet home


Scenario 2 " De kilometervreter toerist":

Variabelen:
- eigenlijk geen behalve Covid-19 periekelen :grrr:

Reisplan:
- donderdag 8 juli: bepakt en bezakt (de motor dan toch) "on the road" richting motorherberg "La Mouche" in de Vogezen (http://motorhotel.eu/) +- 500 Km in het zadel (geen paniek, voldoende tussenstops :pub:
- vrijdag 9 juli: terug bepakt en bezakt richting camping in italia (uitvalsbasis). 3 landen in 1 dag (FR, CH, IT) -> weer een +- 500 km :lmthink: :muscle:
- zaterdag 10 juli: Sporty Meeting italia -> Grazzano Visconti (+- 130 km enkel van de camping)
- zondag 11 juli: we gaan terug richting de Vogezen (http://motorhotel.eu/)
- maandag 12 juli: dagje sturen in de Vogezen en vooral :relax: :drinks:
- dinsdag 13 juli: home sweet home -> je mag best trots op jezelf zijn -> je hebt + 2200 km afgelegd op je vertrouwde sportster :jumpy:

Voor de gegadigden ben je vrij om aan te sluiten. In scenario 1 zal je zelf een manier moeten vinden om richting de italiaanse uitvalsbasis (we rijden namelijk met de motoren in een busje :flag: ) te geraken. In scenario 2 ben je van harte welkom om het hele stuk mee te rijden, alles wel natuurlijk onder eigen verantwoordelijkheid :knipoog:

Welk scenario het gaat worden "de tour de luxe" of "de tour de kilometervreter" zal na 1 juli bekend worden.

Het heen en terug rijden in scenario 2 is perfect te doen voor de twijfelaars, enige vereiste is koppig genoeg zijn om het lang vol te houden in het zadel :lol:

De route richting het event en de gegevens van de uitvalsbasis.
Bijlagen
route_meeting.PNG
campeggio.PNG
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Ik zal Paolo berichten dat er weer een delegatie komt.
Hopelijk kan hij jullie officieel ontvangen!!!
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door RoelVP »

Goede samenvatting @dries!

Toegevoegd in 48 secondes:
charlesb52 schreef: 13 mei 2021 12:26 Ik zal Paolo berichten dat er weer een delegatie komt.
Hopelijk kan hij jullie officieel ontvangen!!!
Zoals vorige keer is goed, we verwachten niet veel, enkel een plaatsje midden op het plein. :thumbsup: :lol:
Gebruikersavatar
dries
50-99
50-99
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 sep 2015 12:25
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 166 times
Been thanked: 138 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door dries »

Voor diegene die denken zo een "tour de luxe" is niet verkeerd :relax:

Lekker de motort in de bus en op een dagje richting como (IT) kachelen. Eens daar lekker rondtuffen in "bella italia".

Ik heb het busje (mercedes vito) gehuurd bij BlueRent. ff googlen :knipoog:

Kun je kilometer vrij (onbeperkte km) huren, ook buitenland :clap2:. Zover ik heb kunnen vinden de voordeligste. Annuleren is ook zonder kosten tot de dag op voorhand. (bij eventuele Covid-19 periekelen waardoor reizen niet mogelijk is :grrr:)
Gebruikersavatar
Free Bird
50-99
50-99
Berichten: 77
Lid geworden op: 11 okt 2015 11:12
Has thanked: 9 times
Been thanked: 129 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door Free Bird »

:drinks: optie 2 heb ik wel oren naar. @ Dries, dan rijden we naar een verzamelpunt en hopsa. :friends:
nulla tenaki in via est via :oldmen:
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door Peke »

Prachtig. Geniet ervan. Voor mij is het al een dikke 1100 om op de camping te komen. 🤪
Gebruikersavatar
dries
50-99
50-99
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 sep 2015 12:25
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 166 times
Been thanked: 138 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door dries »

Free Bird schreef: 13 mei 2021 16:43 :drinks: optie 2 heb ik wel oren naar. @ Dries, dan rijden we naar een verzamelpunt en hopsa. :friends:
:joehoe: @Free Bird sounds like a plan. :drinks:

Indien mijn nieuwe motor klaar is zal het scenario 1 worden (the Van life). 1000km enkel opeen hardtail is in principe doenbaar maar niet op 2 dagen. :overhit:

we meeten dan omgeving como :clap2:

anders is het zowiezo scenario 2 en rijd ik met men ouwe getrouwe sporty :thumbsup: en @roelVP natuurlijk ook :happy:
Gebruikersavatar
Free Bird
50-99
50-99
Berichten: 77
Lid geworden op: 11 okt 2015 11:12
Has thanked: 9 times
Been thanked: 129 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door Free Bird »

:BB: ik heb La Mouche gereserveerd. Dus op terugweg heb ik een dagje sturen in de Vogezen tegoed. :jumpy:
nulla tenaki in via est via :oldmen:
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door RoelVP »

Free Bird schreef: 13 mei 2021 18:13 :BB: ik heb La Mouche gereserveerd. Dus op terugweg heb ik een dagje sturen in de Vogezen tegoed. :jumpy:
Super dat je er bij zal zijn! :thumbsup: :muscle:

Met @Pluisje toch?
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door botoo »

Ik ga passen voor dit jaar. Onverkort wat er 'mag' ivm Covid, blijf ik voorlopig liever bij grote meetings vandaan.

Voor volgend jaar hou ik het in de gaten, kan ik er ook wat beter voor zorgen om de juiste reisspullen te hebben. Door die regensessie uit de video voel ik me geroepen om op zo'n situatie voorbereid te zijn en da's een aanpassing voor een overwegend mooi weer rijder :roll:

Ik hoop dat er weer een fraai verslag komt :D
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door RoelVP »

Dat verslag komt er zeker! :D
Gebruikersavatar
Free Bird
50-99
50-99
Berichten: 77
Lid geworden op: 11 okt 2015 11:12
Has thanked: 9 times
Been thanked: 129 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door Free Bird »

:eten: Como Camping ook bevestigd. :girlwave:
nulla tenaki in via est via :oldmen:
Pluisje
1-4
1-4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2015 21:27
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door Pluisje »

Ben er ook bij
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door RoelVP »

Het wordt precies Corona Run 2.

Ik kijk er naar uit! :thumbs:
Gebruikersavatar
Free Bird
50-99
50-99
Berichten: 77
Lid geworden op: 11 okt 2015 11:12
Has thanked: 9 times
Been thanked: 129 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door Free Bird »

Stint 1, 553 km. 😅 Stint 2, 478 km. 😴 Dan ff Sporty meeting 😎. Navi ingesteld, lets go.😄
nulla tenaki in via est via :oldmen:
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door RoelVP »

Klinkt bekend in de oren!
Komt goed, het wordt een fijn weekend weg! :yahoo:
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door RoelVP »

Ter info, de (hopelijk) meest up-to-date informatie ivm reizen naar Italië aangaande Covid:
https://reopen.europa.eu/nl/from-to/BEL/ITA/FRA,CHE

Deze URL is voor een reis vertrekkende vanuit België via Frankrijk en Zwitserland, maar kan snel aangepast worden voor eender welke rit je dit jaar nog wilt maken.

Voor vertrek zeker een paar keer raadplegen, want de regels per land veranderen continue en worden dan op de website aangepast.
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: Sporty meeting Italy 2021

Ongelezen bericht door ronnie »

Hele fijne link ! Dankjewel :thumbsup:
Plaats reactie