Nieuw zadel, pijn in mijn oren met oordopjes

Alle andere technische zaken.
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Nieuw zadel, pijn in mijn oren met oordopjes

Ongelezen bericht door botoo »

Nee, ook al is het een spijkerhard zadel, ik krijg er geen pijn van in mijn kont maar pijn in mijn oren als ik oordopjes draag.

Wat is er aan de hand: het zadel is dun en knijterhard en geeft bij bepaalde frequenties de trillingen van de motor en het wegdek door via mijn kont naar mij oren maar alleen als ik oordopjes in heb, zonder oordopjes heb ik nergens last van (behalve van windgeruis natuurlijk). Het is alsof een buurman met een boorhamer in de muur aan het boren is, een soort kontaktgeluid.

Ik vermoed dat de vulling van het zadel, vrijwel zeker een chinese rip-off van Rough Craft, uit geperste watten bestaat dus daar is wel wat verbetering mogelijk en ik ga die vulling eind van de maand bij Tijger Leathers in Den Haag laten vervangen.
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw zadel, pijn in mijn oren met oordopjes

Ongelezen bericht door EasyWim »

Misschien is het zonder oordopjes wel net zo erg als met maar valt het niet zo op door de andere geluiden. Misschien kun je een simpele test doen met een kussentje op het zadel (wij zullen je dan niet verraden hoor :lol: ). Als het met een kussentje en oordopjes in nog steeds net zo erg is dan moet je het elders zoeken.
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: Nieuw zadel, pijn in mijn oren met oordopjes

Ongelezen bericht door botoo »

EasyWim schreef: 07 apr 2021 20:48 Misschien is het zonder oordopjes wel net zo erg als met maar valt het niet zo op door de andere geluiden. Misschien kun je een simpele test doen met een kussentje op het zadel (wij zullen je dan niet verraden hoor :lol: ). Als het met een kussentje en oordopjes in nog steeds net zo erg is dan moet je het elders zoeken.
Nee Wim, zonder dopjes is het echt niet aanwezig, is makkelijk te testen omdat ik het bij stilstaan (zittend en stationair) al hoor/voel maar zodra ik de druk van het zadel afhaal (een beetje opstaan) is het weg. Ik heb ook al wat dempings materiaal op de plaatsen waar de pan het frame raakt geplaatst en dat helpt helaas niet.
Eerst maar eens een andere vulling uitproberen.
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: Nieuw zadel, pijn in mijn oren met oordopjes

Ongelezen bericht door ronnie »

Je zult het vast al geprobeerd hebben... maar misschien zijn andere dopjes wel de makkelijkste oplossing
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw zadel, pijn in mijn oren met oordopjes

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dat van die oordopjes kan ik begrijpen heb dat zelf ook als ik die dingen in mijn oren steek voel ik ook alles veel meer, heb dat zelfs als ik afstap en door
het stappen zelf een gebonk in m'n kop. Heb al tal van dopjes geprobeerd, de enige waar ik het niet mee heb zijn de sonics maar die dempen alleen maar
harde knallen... zijn misschien wel een optie voor diegene die last hebben van knallende uitlaat :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie