883 R 2003 modificaties

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

EasyWim schreef: 03 mar 2021 22:21 Netjes gedaan (achter dan :D ). Je kunt die slangen ook in het zwart krijgen, vond je dat niet netter?
Thx, heb ik wel over nagedacht maar ik vind dit contrast mooi (rvs vind ik erg mooi, mooier dan zwart)
Net zoals het Alu van de dempers.

Toegevoegd in 18 minuten 25 secondes:
Banden moeten ook vervangen worden, de dunlops die er nu op liggen zijn prima met droog weer maar verschrikkelijk bij nat weer.
Ik zoek een stel sportieve banden, iemand suggesties (google natuurlijk zelf ook :D )
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2917
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2040 times
Been thanked: 1279 times
Contacteer:

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Bridgestone BT45’s zijn de beste!!
Ik deed er 6500km’s mee...
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

charlesb52 schreef: 04 mar 2021 07:48 Bridgestone BT45’s zijn de beste!!
Ik deed er 6500km’s mee...
Ja dat zag ik in eerdere posts van je, zijn ze ook de beste op nat wegdek?
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2917
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2040 times
Been thanked: 1279 times
Contacteer:

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Droog en nat; intussen is er ‘n opvolger:
Bijlagen
C1CB014D-BBEF-47B2-8A9E-F93179215785.jpeg
C1CB014D-BBEF-47B2-8A9E-F93179215785.jpeg (305.95 KiB) 9037 keer bekeken
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Screaming Eagle schreef: 03 mar 2021 19:16 Gister de remleidingen ontvangen (vrijdag besteld).
Gister de voorste leidingen gemonteerd, bleken veel te lang dus weer teruggestuurd.
Vanmiddag de achterste leiding gemonteerd weliswaar moest de remlicht verklikker er ook af maar we hebben die van de voor rem nog :D
Op de foto moeilijk te zien maar let erop dat je remleiding achter niet tegen de uitlaat komt, op de foto lijkt het dat die zeer dicht erbij zit.

Kleine opmerking voor vooraan, ik zie dat je met een langere banjo bout hebt gewerkt en de 2 leiding tot aan de master-cyclinder hebt laten
lopen. Er bestaan ( goedkoop zelfs ) T splitters die je onderaan op de triple tree bevestigd en vandaaruit split naar de remklauwen zodat je
zoals oem maar 1 leiding naar de master-cyclinder hebt, staat wel wat netter maar dat is mijn mening natuurlijk.


T.png
T.png (119.43 KiB) 9035 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

charlesb52 schreef: 04 mar 2021 08:07 Droog en nat; intussen is er ‘n opvolger:
Ik denk idd dat deze het gaan worden, leuk geprijsd ook nog geen €200! :D
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Banden zijn altijd heel persoonlijk vind ik, de beste banden voor mij met nat weer waren en zijn nog steeds de Michelin Pilot, een ongelooflijke band
om met nat weer nog serieus ( en dan bedoel ik serieus ;) ) door te rijden. Helaas bestaan ze niet in de afmetingen voor een Harley want anders zou
ik niet twijfelen. Dus mocht er iemand nog een andere motor hebben dan de Harley probeer deze zeker eens, echt een aanrader.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

MoneyFor schreef: 04 mar 2021 08:28
Screaming Eagle schreef: 03 mar 2021 19:16 Gister de remleidingen ontvangen (vrijdag besteld).
Gister de voorste leidingen gemonteerd, bleken veel te lang dus weer teruggestuurd.
Vanmiddag de achterste leiding gemonteerd weliswaar moest de remlicht verklikker er ook af maar we hebben die van de voor rem nog :D
Op de foto moeilijk te zien maar let erop dat je remleiding achter niet tegen de uitlaat komt, op de foto lijkt het dat die zeer dicht erbij zit.

Kleine opmerking voor vooraan, ik zie dat je met een langere banjo bout hebt gewerkt en de 2 leiding tot aan de master-cyclinder hebt laten
lopen. Er bestaan ( goedkoop zelfs ) T splitters die je onderaan op de triple tree bevestigd en vandaaruit split naar de remklauwen zodat je
zoals oem maar 1 leiding naar de master-cyclinder hebt, staat wel wat netter maar dat is mijn mening natuurlijk.



T.png
Bedankt voor de tips MF, de keuze voor niet OEM was bewust ;)
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 188 times
Been thanked: 187 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door ronnie »

charlesb52 schreef: 04 mar 2021 07:48 Bridgestone BT45’s zijn de beste!!
Ik deed er 6500km’s mee...
100% mee eens !
Die zitten bij mij onder de Yamaha en rijden heerlijk. Nat, droog, koude banden, ze geven geen krimp.

En goed te weten dat die er ook in Harley-maten zijn
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

Post.NL heeft beloofd dat mn remleidingen vandaag nog komen :(
Ondertussen heb ik hem iets kaler gemaakt, zoek de verschillen :D
Ik zie nu dat mn koppeling kabel wel erg lang is, ziet er niet uit! gaan we ook nog wat aan doen :!:
BT 46 besteld.....
https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ= ... T/$_86.JPG
Zadel gescoord op MP
Bijlagen
kaal1.jpg
kaal.jpg
Laatst gewijzigd door Screaming Eagle op 05 mar 2021 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Nog wat meer chroom weggewerkt :)


Koppelingskabel kan je inkorten, gaat makkelijker dan verlengen ;) , komt dan wel wat "soldeerwerk" aan te pas maar kan perfect. Ik maak meestal mijn
koppelingskabels zelf op lengte.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

MoneyFor schreef: 05 mar 2021 19:52 Nog wat meer chroom weggewerkt :)
Haha klopt, geen belt cover en sissybar mounts meer.


Koppelingskabel kan je inkorten, gaat makkelijker dan verlengen ;) , komt dan wel wat "soldeerwerk" aan te pas maar kan perfect. Ik maak meestal mijn
koppelingskabels zelf op lengte.
Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Screaming Eagle schreef: 05 mar 2021 20:13 Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?
Klopt, is zeer makkelijk zelf te doen, we noemen het nu maar de nippel :) ... gewoon zorgen dat je de staaldraad erdoor steekt en dan deze wat
uit elkaar rafelt , terug wat in de nippel trekken en dan met lood te solderen. Ik doe dat met een klein gasbrandertje, door het rafelen loopt het
lood goed in de staaldraad en vormt op deze manier een solied blokje met de nippel.

Toch nog even bij vermelden, het inkorten van de zwarte buitenkabel doe je bij voorkeur enkel met het bovenste gedeelte.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

MoneyFor schreef: 06 mar 2021 07:46
Screaming Eagle schreef: 05 mar 2021 20:13 Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?
Klopt, is zeer makkelijk zelf te doen, we noemen het nu maar de nippel :) ... gewoon zorgen dat je de staaldraad erdoor steekt en dan deze wat
uit elkaar rafelt , terug wat in de nippel trekken en dan met lood te solderen. Ik doe dat met een klein gasbrandertje, door het rafelen loopt het
lood goed in de staaldraad en vormt op deze manier een solied blokje met de nippel.

Toch nog even bij vermelden, het inkorten van de zwarte buitenkabel doe je bij voorkeur enkel met het bovenste gedeelte.
Thanks MF Ik ga het vandaag aan, laat je weten :D
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 836
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 620 times
Been thanked: 456 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door EasyWim »

Screaming Eagle schreef: 01 mar 2021 07:50 Ha ja maar er zitten 2 o-ringen in, een dikke en een heel dunnetje en dat dat dunnetje was ik vergeten.
Dat dunnetje is trouwens de stofring ;) , maar dan in de vorm van een O-ring. Die zou je er theoretisch uit kunnen laten, die doet niet mee met het tegenhouden van de remvloeistof. Maar ik had ze zelf ook gewoon gemonteerd hoor.
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

MoneyFor schreef: 06 mar 2021 07:46
Screaming Eagle schreef: 05 mar 2021 20:13 Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?
Klopt, is zeer makkelijk zelf te doen, we noemen het nu maar de nippel :) ... gewoon zorgen dat je de staaldraad erdoor steekt en dan deze wat
uit elkaar rafelt , terug wat in de nippel trekken en dan met lood te solderen. Ik doe dat met een klein gasbrandertje, door het rafelen loopt het
lood goed in de staaldraad en vormt op deze manier een solied blokje met de nippel.

Toch nog even bij vermelden, het inkorten van de zwarte buitenkabel doe je bij voorkeur enkel met het bovenste gedeelte.
Nou MF, het is hem niet geworden met inkorten, ik , ik kreeg de kabel al niet uit de nippel die volgens mij helemaal van lood is, ik was bang het hele ding te smelten dus ben ik er mee gestopt!

Toegevoegd in 27 minuten 7 secondes:
Ik heb wel progressie geboekt mbt mn knippers voor, ben mn voorraad ingedoken en wat vond ik?
rv3.jpg
en wat kun ermee?
Nou dit!
Morgen klaar, inclusief weerstanden.
Bijlagen
rv2.jpg
rv1.jpg
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Screaming Eagle schreef: 06 mar 2021 20:07 Nou MF, het is hem niet geworden met inkorten, ik , ik kreeg de kabel al niet uit de nippel die volgens mij helemaal van lood is, ik was bang het hele ding te smelten dus ben ik er mee gestopt!
De nippel knip je er gewoon af, ik maak zelf vervang nippels meestal uit koper omdat dit zeer makkelijk soldeert maar je kan de bestaande nippel er dus afknippen
en vervolgens uitboren maar dit neemt meer tijd in beslag voor mij dan een nieuwe nippel te maken. Als je uitboort begin je langs de dikste kant te boren , je kan
nippels ook los kopen maar heb daar zelf nog nooit naar gekeken.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

Nou eindelijk was post.nl genegen om mn remleidingen te bezorgen!
Enne valt jullie nog iets op?

Toegevoegd in 2 minuten 27 secondes:
Banden inmiddels ook binnen.
Bijlagen
bandjes.jpg
rlv1.jpg
Rlv.jpg
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 836
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 620 times
Been thanked: 456 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door EasyWim »

Screaming Eagle schreef: 10 mar 2021 19:35 Enne valt jullie nog iets op?
Ik kan het niet geweldig goed zien op de foto maar het lijkt erop dat je geen splitter hebt gebruikt in de remleiding naar beide schijven voor. Je hebt beide remleidingen direct op de bediening gemonteerd. Of bedoelde je dat niet? :? O ja en de schokbrekers zitten op hun kop gemonteerd :D
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

Hé EW idd g een splitter, vind dit mooier en de Öhlins horen zo ;)
Wat dacht je van het zadel?
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2917
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2040 times
Been thanked: 1279 times
Contacteer:

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Wordt ‘n snel uiterlijk!!
Mooi (corbin?) gunfighter zadel... Voorvork ‘n centimeter doorsteken, spatbordje verzagen, rearsetje.... 😉😉

En dan houdt ‘t nooit op!!!! Pas op, want dan wil je snellere nokkenassen......
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 836
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 620 times
Been thanked: 456 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door EasyWim »

Screaming Eagle schreef: 10 mar 2021 19:57 Hé EW idd g een splitter, vind dit mooier en de Öhlins horen zo ;)
Wat dacht je van het zadel?
Heel mooi zadel! Doet echt aan de café racers denken. Het achterspatbord liep bij de racers rechtdoor, ik denk dat dat hier ook goed zou combineren met het zadel maar zo blijf je natuurlijk bezig.
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

Thanks, ik had toch al het idee dat ik nog wat met de spatborden wil doen, zeker nu die achter hoger staat!
Wat bedoel je met rechtdoor? foto's?

Toegevoegd in 6 minuten 38 secondes:
charlesb52 schreef: 10 mar 2021 20:52 Wordt ‘n snel uiterlijk!!
Mooi (corbin?) gunfighter zadel... Voorvork ‘n centimeter doorsteken, spatbordje verzagen, rearsetje.... 😉😉

En dan houdt ‘t nooit op!!!! Pas op, want dan wil je snellere nokkenassen......
Voorvork, leuk idee, nokkenassen wil ik sowieso, is alleen niet goed voor me, eerst maar het optische! :lol:
Rear setje?
Laatst gewijzigd door Screaming Eagle op 10 mar 2021 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 836
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 620 times
Been thanked: 456 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door EasyWim »

Screaming Eagle schreef: 10 mar 2021 21:29 Thanks, ik had toch al het idee dat ik nog wat met de spatborden wil doen, zeker nu die achter hoger staat!
Wat bedoel je met rechtdoor? foto's?
Ik had er een hele mooi foto van maar helaas heb ik die niet meer. Ik bedoel dat het achterspatbord uitloopt in een soort pijlpunt en aan het einde het achterlicht onder dat spatbord zit gemonteerd. Dat geeft een heel snel uiterlijk aan de motor, iets dat het zadel ook al uitstraalt (de hoge leuning moet voorkomen dat je naar achteren schuift tijdens het optrekken (dat idee dus)).
Bijlagen
1977-Harley-Davidson-XLCR-Cafe-Racer4036img_1.jpg
1977-Harley-Davidson-XLCR-Cafe-Racer4036img_1.jpg (63.84 KiB) 8790 keer bekeken
1977-Harley-Davidson-Cafe-Racer-XLCR6454img_3.jpg
1977-Harley-Davidson-Cafe-Racer-XLCR6454img_3.jpg (116.98 KiB) 8790 keer bekeken
1977-Harley-Davidson-Cafe-Racer-XLCR5991.jpg
1977-Harley-Davidson-Cafe-Racer-XLCR5991.jpg (128.03 KiB) 8790 keer bekeken
Screaming Eagle
50-99
50-99
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 feb 2021 09:41
Locatie: IJsselstein
Has thanked: 47 times
Been thanked: 26 times

Re: 883 R 2003 modificaties

Ongelezen bericht door Screaming Eagle »

Ah dank je voor de reactie :D
en eigenlijk wil ik ook wel een groter achterwiel, ben ik ooit tevreden?
Laatst gewijzigd door Screaming Eagle op 10 mar 2021 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie