Extra plate clutch kit of toch gewoon standaard?

Onderhoud, reparatie, revisie etc.
Gebruikersavatar
Bear1982
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2019 15:40

Extra plate clutch kit of toch gewoon standaard?

Ongelezen bericht door Bear1982 »

Beste,

Ik heb een Harley Forty Eight uit 2015 met 15.000km waarbij ik last heb van een slippende koppeling in de 3e, 4e en 5e versnelling dat niet te verhelpen is met de koppeling opnieuw af te stellen.
Waarschijnlijk is dit het gevolg van dat de koppelingskabel altijd veel te strak afgesteld is geweest bij de vorige eigenaar.

Nu ben ik me aan het oriënteren wat ik het beste kan doen. Of de frictieplaten vervangen, of het hele set of wellicht een upgrade naar een extra plate clutch kit.
Wat zouden jullie me adviseren? Zijn er mensen die ervaring hebben met een extra plate clutch kit? En heeft dit ook nadelige invloeden op het rijgedrag of iets dergelijks?

De harley is voorzien van een andere V&H uitlaat, Screaming Eagle luchtfilter en het motormanagement is aangepast. Ik weet niet of dat nog invloed heeft op de keuze aangezien het natuurlijk geen wereld van verschil is. Wel heb ik een sportieve rijstijl en trek ik vaak stevig door tot in de hogere toerengebieden.

Ik hoor graag van jullie ervaringen of jullie advies.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Siegfriedson
100-199
100-199
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 sep 2015 09:18
Locatie: Loosduinen
Has thanked: 35 times
Been thanked: 113 times

Re: Extra plate clutch kit of toch gewoon standaard?

Ongelezen bericht door Siegfriedson »

Ik heb zelf vorig jaar een Barnett extra plate koppeling in mijn Sportster van 2003 gezet en kan hem alleen maar aanbevelen.
Ik ervaar zelf dat de koppeling wat directer reageert. Ik vind dat prettig, anderen misschien niet.
Mijn oude koppeling met spring plate bleek een tijdbom, die op punt van afgaan stond, maar jouw Sportster is een stuk jonger.
Als je toch moet vervangen zou ik voor de extra plate gaan.
En welkom bij SON :D
Gebruikersavatar
Bear1982
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2019 15:40

Re: Extra plate clutch kit of toch gewoon standaard?

Ongelezen bericht door Bear1982 »

Bedankt voor de tip :thumbs:
Plaats reactie