Wiel as te dun!

Frame, vering, banden, remmen etc.
Bart
1-4
1-4
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2020 22:52

Wiel as te dun!

Ongelezen bericht door Bart »

Halko een vraagje. Ik heb nieuwe wielen gekocht voor me zelf bouw project. Alleen ff niet opgelet. Breedte is aardig goed van de naaf eventueel met een vulring pas maken. Maar nu kwam ik erachter dat de as (pen) die door me wiel gaat te dun is voor het wiel heb spelling.. nu dacht ik aan paar opties.. maar ik zou graag willen weten wat best is.. njeuwe naven wielen .. veel te duur. Kan dat met speciale bussen oogevuld worden.. ik hoor graag of iemand er ervaring mee heeft en handige tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Wiel as te dun!

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Bart welkom bij SON, .... Voorstellen ;)


Je kan ook gewoon de lagers vervangen in de hub, dus de juiste voor je as plaatsen, dat is voor mij de beste optie. Een andere mogelijkheid is
dat je busjes maakt met een kraag ! die het verschil opvangen maar dit geniet echt mijn voorkeur maar het kan.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
choco
200-349
200-349
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
Locatie: Bovenkarspel
Has thanked: 451 times
Been thanked: 170 times

Re: Wiel as te dun!

Ongelezen bericht door choco »

ik heb, omdat mijn R1 wiel metrische lagers heeft, en er geen 'verloop' lager in de goede maat te vinden was, mijn lagerpassingen in mijn wiel laten uitkotteren naar een standaard lager maat die wel op mijn 3/4" as paste. voordeel is ook dat het dus goed verkrijgbare standaard lagers zijn ipv een speciale maat.
Keep the rubber side down
Plaats reactie