Nieuw lid in de familie, een FLFB

Voor leden die (ook) een andere motor/projekt hebben én Sportsterminded zijn!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wel bij deze stel ik het nieuwst lid in mijn HD familie voor, het is een FLFB FatBoy geworden. Voorlopig staat die helemaal stock maar is er ondertussen wel al
een Jeckyl & Hide uitlaat en een side mount op gemonteerd. De FP3 heb ik liggen evenals de canbus splitter maar de intake laat nog wat op zich wachten zodat
ik voorlopig nog zonder de FP3 zal rondrijden.

Waarom ik deze nu erbij heb genomen, wel heel simpel hij bleef in m'n kop spoken. In 2018 heb ik gaan testrijden met de Fat Bob en met de Fat Boy en zoals
jullie waarschijnlijk wel weten heb ik toen voor de Bob gekozen omwille van de betere handling. Maar ik heb de Boy nooit kunnen vergeten en vond die lijnen
zo mooi dat ik maar de knoop heb doorgehakt en er was nog een plaatsje nu ik de Forty heb verkocht.



Hier enkele foto's,

20210103_104043.jpg
20210103_104050.jpg
20210103_104057.jpg
20210103_104131.jpg

Heb ondertussen al een ander schakelpookje gemonteerd en de verlengde knoppen voor de richting aanwijzers, op de voetrem cover is het ook nog wachten
want dat groot afschuwelijk rubber ding moet verdwijnen. Verder staan nog een hoger stuur 12" waarschijnlijk, een CC, grips, kleinere pinkers vooraan op het
lijstje wat ongetwijfeld nog wordt uitgebreid. Ik gha deze zeker niet drastisch verbouwen omdat ik hem wil houden om ook met duo te kunnen rijden zodat ik
niet altijd de Goldwing hoef te nemen als de vrouw een keertje mee rijd.

fb.jpg
fb.jpg (146.74 KiB) 12520 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Gefeliciteerd met de aankoop! Erg mooie machine, wat zal dat waanzinnig rijden. Ik ben alleen benieuwd of jouw vrouw echt goed (lang) achterop kan zitten, het duo deel ziet er wat iel uit. Ik kan mij voorstellen dat je achterop langzaam naar het spatbord weg glijd maar misschien valt het wel mee. Veel veilige en zeker ook plezierige km's toegewenst.

Zijn die verlengde richtingaanwijzerknoppen universeel voor alle HD's? Die wil ik ook wel hebben, de winterhandschoenen maken de bediening nu wat minder makkelijk.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 05 jan 2021 12:02 Gefeliciteerd met de aankoop! Erg mooie machine, wat zal dat waanzinnig rijden. Ik ben alleen benieuwd of jouw vrouw echt goed (lang) achterop kan zitten, het duo deel ziet er wat iel uit. Ik kan mij voorstellen dat je achterop langzaam naar het spatbord weg glijd maar misschien valt het wel mee. Veel veilige en zeker ook plezierige km's toegewenst.
Dank je Wim, ik heb een afneembare sissy met rekje dat voorkomt het achteruitschuiven wel :) . Nu voor langere duo trips neem ik sowieso de Goldwing en daar zit ze
precies in een salon zetel :) en ik ook trouwens, alles is daar ook nog eens verwarmd, het zadel ( ook duo ) de handvaten en blaast warme lucht zoals in een auto.
sissy.jpg
sissy.jpg (15.87 KiB) 12503 keer bekeken

EasyWim schreef: 05 jan 2021 12:02 Zijn die verlengde richtingaanwijzerknoppen universeel voor alle HD's? Die wil ik ook wel hebben, de winterhandschoenen maken de bediening nu wat minder makkelijk.
Ja die passen op alle modellen, er zit enkel verschil in die van voor 2014 maar nadien allemaal hetzelfde, montage duurt welgeteld 5 minuten, ben er ondertussen al een
krak in geworden :lol: . Deze had ik trouwens van mijn Forty afgehaald zodat ik niet moest wachten to ze opnieuw binnenkwamen. Het oem nummer - 71500177 ,
je vind ze ook op Ali, Amazon en Ebay, je moet enkel er op letten dat je niet de holle neemt maar diegene met 2 stukjes erin zoals op mijn foto, de holle zijn voor de
oudere modellen. Bij Harley betaal je iets van een 25 à 30€ en op Ebay rond de 10€.

knop.jpg
knop.jpg (16.16 KiB) 12504 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Mats
50-99
50-99
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 okt 2020 09:52
Has thanked: 27 times
Been thanked: 54 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door Mats »

Ha, ook meteen besteld die verlengers voor de knippers!
Wist niet van het bestaan af.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Mats schreef: 05 jan 2021 15:07 Ha, ook meteen besteld die verlengers voor de knippers!
Wist niet van het bestaan af.
Ik monteer ze altijd meteen, moest er eigenlijk standaard op staan fabriek af.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door ronnie »

Bedankt voor de (onbedoelde) tip !
Die verlengde knoppen zien er erg makkelijk uit, en ik wist ook niet dat ze bestonden.

Veel geluk met de gezinsuitbreiding !
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

Proficiat met de nieuwe aankoop :thumbs: , en het is enorm leuk dat je J&H uitlaat gekozen hebt. Hopelijk een positieve ervaring mee.

Heb je de db test al gedaan in de 3 verschillende standen . Ben wel benieuw wat het verschil is in db’s.

De installatie voor de J&H uitlaat, zal wel meevallen zeker,… Die kabels voor u klep te bedienen van de uitlaat zelf. Zijn die redelijk soepel?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 05 jan 2021 16:31 Proficiat met de nieuwe aankoop :thumbs: , en het is enorm leuk dat je J&H uitlaat gekozen hebt. Hopelijk een positieve ervaring mee.

Heb je de db test al gedaan in de 3 verschillende standen . Ben wel benieuw wat het verschil is in db’s.

De installatie voor de J&H uitlaat, zal wel meevallen zeker,… Die kabels voor u klep te bedienen van de uitlaat zelf. Zijn die redelijk soepel?
Thanks !

De kabels van de kleppen kan je vergelijken met je gaskabels op de Sporty, dus redelijk soepel maar je moet ze niet in 90° plooien ofzo. De
gesloten stand is in verhouding muisstil, de andere standen zijn voor mij op het gehoor eigenlijk hetzelfde. Als ik zin heb zal ik het db verschil
eens meten.

Ik heb ook het attest afgedrukt van conformiteit, 7 pagina's dubbelzijdig bedrukt :shock: dus best gewoon je creditkaartje bij je hebben en
dan kan je via de qr code die erop staat via de smartphone deze pagina's oproepen of je zet de pdf in je phone, kan natuurlijk ook.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 05 jan 2021 16:47 De kabels van de kleppen kan je vergelijken met je gaskabels op de Sporty, dus redelijk soepel maar je moet ze niet in 90° plooien ofzo. De
gesloten stand is in verhouding muisstil, de andere standen zijn voor mij op het gehoor eigenlijk hetzelfde. Als ik zin heb zal ik het db verschil
eens meten.
Bedankt voor de info. Zo kan ik al wat verder zie hoe ik het juist ga doen ,... .Want ja,... bij de sportster zit aan de rechterkant ook de aandrijfriem,... . Wel zien als ik ze heb, en dan kijken hoe ik ze het beste monteer op sportster.
MoneyFor schreef: 05 jan 2021 16:47 Ik heb ook het attest afgedrukt van conformiteit, 7 pagina's dubbelzijdig bedrukt :shock: dus best gewoon je creditkaartje bij je hebben en
dan kan je via de qr code die erop staat via de smartphone deze pagina's oproepen of je zet de pdf in je phone, kan natuurlijk ook.


7 pagina's aan info over een uitlaat,... :muur: . Dan is dit toch met grote letters geschreven om het papier wat op te vullen,... hoop ik dan toch ,... . Wat kan je hier nu allemaal overschrijven ,... . Wat afmetingen en db metingen,... en dat is het toch alles.

Toegevoegd in 34 minuten 44 secondes:
Hoelang heb jij moeten wachten op je uitlaat J&H ? 14 dagen ?
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Misschien een tikkeltje off topic, maar hier zijn de verlengde knoppen in NL verkrijgbaar (waarschijnlijk voordeliger dan bij de officiële dealer):

https://www.motorcyclestorehouse.com/on ... index.html

Op dit moment is deze site onder constructie en kun je een prijsopgaaf doen via de mail, uitleg staat hier op de homepage: https://www.pepperparts.com/
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 05 jan 2021 17:41 7 pagina's aan info over een uitlaat,... :muur: . Dan is dit toch met grote letters geschreven om het papier wat op te vullen,... hoop ik dan toch ,... . Wat kan je hier nu allemaal overschrijven ,... . Wat afmetingen en db metingen,... en dat is het toch alles.
Ja ongelooflijk wat daar allemaal opstaat en in het frans dan nog :lol: waarschijnlijk daarom dat het zoveel pagina's in beslag neemt.

Toegevoegd in 34 minuten 44 secondes:
Hoelang heb jij moeten wachten op je uitlaat J&H ? 14 dagen ?
Alles bij elkaar heeft een 1,5maand geduurd maar dat kwam omdat ik nog enkele zaken had besteld die in backorder waren en ik zelf had
angegeven om alles in één keer toe te zenden.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

EasyWim schreef: 05 jan 2021 20:59 Misschien een tikkeltje off topic, maar hier zijn de verlengde knoppen in NL verkrijgbaar (waarschijnlijk voordeliger dan bij de officiële dealer):

https://www.motorcyclestorehouse.com/on ... index.html

Op dit moment is deze site onder constructie en kun je een prijsopgaaf doen via de mail, uitleg staat hier op de homepage: https://www.pepperparts.com/
Ik heb net antwoord gehad van Pepperparts:

De prijs (met korting) voor artikelnummer 920224 is € 18,78. De verzendkosten zijn: 6,50 euro.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik heb de laatste iets van 11€ betaald, 3 setjes met gratis verzending via ebay.co.uk kwam natuurlijk van China. De Harley dealer hier bij mij in de buurt besteld
voor mij alles bij MCS als ik dat wil en betaal gewoon de geadverteerde prijs zonder verzendkosten. Mischien dat je dealer dat ook wel doet, wie weet ?
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door Dorski »

EasyWim schreef: 06 jan 2021 18:50
EasyWim schreef: 05 jan 2021 20:59 Misschien een tikkeltje off topic, maar hier zijn de verlengde knoppen in NL verkrijgbaar (waarschijnlijk voordeliger dan bij de officiële dealer):

https://www.motorcyclestorehouse.com/on ... index.html

Op dit moment is deze site onder constructie en kun je een prijsopgaaf doen via de mail, uitleg staat hier op de homepage: https://www.pepperparts.com/
Ik heb ook wel interesse. Met mijn winterhandschoenen mis ik ze vaak.

Misschien een group buy via het forum?

Ik heb net antwoord gehad van Pepperparts:

De prijs (met korting) voor artikelnummer 920224 is € 18,78. De verzendkosten zijn: 6,50 euro.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Dorski schreef: 06 jan 2021 20:51 Misschien een group buy via het forum?
Ik heb ze net besteld voor je dit schreef :shock: :lol:
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door Dorski »

EasyWim schreef: 06 jan 2021 21:54
Ik heb ze net besteld voor je dit schreef :shock: :lol:
Geen probleem, dan bestel ik ze zelf. Bedankt voor het uitzoeken.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Om even terug naar mijn topic te gaan ipv een marktplaats :lol: , dit krijg je als je de qr code van je J&H kaartje scant ...

J&H.jpg

Er zijn nog 3 pagina's maar die heb ik niet meer gedownload omdat het meer gaat om dealers en adressen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 07 jan 2021 08:26 Om even terug naar mijn topic te gaan ipv een marktplaats :lol: , dit krijg je als je de qr code van je J&H kaartje scant ...
Amai, dat allemaal voor een uitlaat,... . Daarmee dat de prijs zo hoog ligt,... :muur: .

Je zal dit waarschijnlijk wel weten,... . Er lopen 2 actie bij J&H, als je een uitlaat besteld he ;-). En het zijn nog leuke prijzen ook om te winnen .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 07 jan 2021 13:55
MoneyFor schreef: 07 jan 2021 08:26 Om even terug naar mijn topic te gaan ipv een marktplaats :lol: , dit krijg je als je de qr code van je J&H kaartje scant ...
Amai, dat allemaal voor een uitlaat,... . Daarmee dat de prijs zo hoog ligt,... :muur: .

Je zal dit waarschijnlijk wel weten,... . Er lopen 2 actie bij J&H, als je een uitlaat besteld he ;-). En het zijn nog leuke prijzen ook om te winnen .
Inderdaad, ik had net een reinigingssetje nodig :lol: en wie weet gaan we nog naar de MotoGP ook, zou helemaal leuk zijn.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 07 jan 2021 15:56 Inderdaad, ik had net een reinigingssetje nodig :lol: en wie weet gaan we nog naar de MotoGP ook, zou helemaal leuk zijn.
Zal wel zijn! En de andere hoofdprijs is de aankoopwaarde terug krijgen he ;-). Dat zou ook nog leuk zijn .

Ik heb naar mijne dealer gebeld om mijn order nummer te krijgen,... .Zodat ik mij kan inschrijven voor deze actie's die lopen bij J&H. Maar ze vielen uit de lucht en gingen het natrekken bij J&H . :kweenie: . Ik zou zo zeggen ,... goed geprobeerd ,... . :knuppel:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Hahhaha ja als ze ergens onderuit kunnen...

Gisteren schermpje besteld en vandaag al geleverd en natuurlijk direct gemonteerd, is snel op en af te nemen. Dat van mijn FatBob paste helaas niet want anders
had ik één schermpje op 2 bikes kunnen gebruiken.

Windscreen.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 07 jan 2021 19:04 Gisteren schermpje besteld en vandaag al geleverd en natuurlijk direct gemonteerd
je kunt ook niet wachten he :thumbs: . Is wel een hoog scherm he.
Is dit zoveel aangenamer voor mee te rijden?
En Is het moto gevoel dan zo niet weg,... omdat je uit de wind zit ?
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door bendix »

Mooi ding, veel plezier er mee. :oldmen:
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 07 jan 2021 19:23 je kunt ook niet wachten he :thumbs: . Is wel een hoog scherm he.
Neen ik ben een stuk ongeduld, de hoogte valt wel mee hoor, Is dezelfde hoogte als ik heb op de Fat Bob.
RC roadster schreef: 07 jan 2021 19:23 Is dit zoveel aangenamer voor mee te rijden?
Op de autostrade zeer zeker, ik rijd altijd "snel" en je zit niet te vechten tegen de wind dan, dus toch wat comfortabeler en alles wat anders
tegen je smoel vliegt hangt nu tegen het scherm :lol:

RC roadster schreef: 07 jan 2021 19:23 En Is het moto gevoel dan zo niet weg,... omdat je uit de wind zit ?
Voor mij is het motogevoel niet het in de wind zitten of uit de wind zitten, gewoon het rijden en snel kunnen verplaatsen ( niet vastzitten in files )
Ik zet dit er trouwens ook alleen maar op als ik een langere autostrade rit plan, niet als ik een ontspannen ritje ga maken langs de dorpskom en
veldwegen. Is een beetje dezelfde vraag als je in de regen gaat rijden doe je dit dan met of zonder regenpak, wel als ik vertrek met regen dan doe
ik een regenpak aan, overvalt de regen me onderweg, dan kom ik toe als een verzopen waterkieken :lol: Ik ben geen recreatierijder zoals zovelen,
ik gebruik de motor als transport middel en wanneer je dit wat aangenamer kan maken dan doe ik dat.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik had de Kuryakin trigger levers in gedachte maar in het chrome zijn ze nergens te krijgen op dit moment. Heb dan maar een
voorlopige en een simplele diy oplossing gekozen en er dit van gemaakt, en bevalt me eigenlijk wel.

Screenshot_1.jpg

Nu zit het wat in lijn met de console op de tank en met mijn nieuw stuur, heb deze laatste al eens gepresenteerd maar ben aan
het wachten op de cc om eraan te beginnen vermits alles inwendig moet verlopen, de bedrading dan toch ;).

20210108_162706.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie