Nieuw lid in de familie, een FLFB
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
Nieuw lid in de familie, een FLFB
Wel bij deze stel ik het nieuwst lid in mijn HD familie voor, het is een FLFB FatBoy geworden. Voorlopig staat die helemaal stock maar is er ondertussen wel al
een Jeckyl & Hide uitlaat en een side mount op gemonteerd. De FP3 heb ik liggen evenals de canbus splitter maar de intake laat nog wat op zich wachten zodat
ik voorlopig nog zonder de FP3 zal rondrijden.
Waarom ik deze nu erbij heb genomen, wel heel simpel hij bleef in m'n kop spoken. In 2018 heb ik gaan testrijden met de Fat Bob en met de Fat Boy en zoals
jullie waarschijnlijk wel weten heb ik toen voor de Bob gekozen omwille van de betere handling. Maar ik heb de Boy nooit kunnen vergeten en vond die lijnen
zo mooi dat ik maar de knoop heb doorgehakt en er was nog een plaatsje nu ik de Forty heb verkocht.
Hier enkele foto's,
Heb ondertussen al een ander schakelpookje gemonteerd en de verlengde knoppen voor de richting aanwijzers, op de voetrem cover is het ook nog wachten
want dat groot afschuwelijk rubber ding moet verdwijnen. Verder staan nog een hoger stuur 12" waarschijnlijk, een CC, grips, kleinere pinkers vooraan op het
lijstje wat ongetwijfeld nog wordt uitgebreid. Ik gha deze zeker niet drastisch verbouwen omdat ik hem wil houden om ook met duo te kunnen rijden zodat ik
niet altijd de Goldwing hoef te nemen als de vrouw een keertje mee rijd.
een Jeckyl & Hide uitlaat en een side mount op gemonteerd. De FP3 heb ik liggen evenals de canbus splitter maar de intake laat nog wat op zich wachten zodat
ik voorlopig nog zonder de FP3 zal rondrijden.
Waarom ik deze nu erbij heb genomen, wel heel simpel hij bleef in m'n kop spoken. In 2018 heb ik gaan testrijden met de Fat Bob en met de Fat Boy en zoals
jullie waarschijnlijk wel weten heb ik toen voor de Bob gekozen omwille van de betere handling. Maar ik heb de Boy nooit kunnen vergeten en vond die lijnen
zo mooi dat ik maar de knoop heb doorgehakt en er was nog een plaatsje nu ik de Forty heb verkocht.
Hier enkele foto's,
Heb ondertussen al een ander schakelpookje gemonteerd en de verlengde knoppen voor de richting aanwijzers, op de voetrem cover is het ook nog wachten
want dat groot afschuwelijk rubber ding moet verdwijnen. Verder staan nog een hoger stuur 12" waarschijnlijk, een CC, grips, kleinere pinkers vooraan op het
lijstje wat ongetwijfeld nog wordt uitgebreid. Ik gha deze zeker niet drastisch verbouwen omdat ik hem wil houden om ook met duo te kunnen rijden zodat ik
niet altijd de Goldwing hoef te nemen als de vrouw een keertje mee rijd.
- EasyWim
- 800-899
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB
Gefeliciteerd met de aankoop! Erg mooie machine, wat zal dat waanzinnig rijden. Ik ben alleen benieuwd of jouw vrouw echt goed (lang) achterop kan zitten, het duo deel ziet er wat iel uit. Ik kan mij voorstellen dat je achterop langzaam naar het spatbord weg glijd maar misschien valt het wel mee. Veel veilige en zeker ook plezierige km's toegewenst.
Zijn die verlengde richtingaanwijzerknoppen universeel voor alle HD's? Die wil ik ook wel hebben, de winterhandschoenen maken de bediening nu wat minder makkelijk.
Zijn die verlengde richtingaanwijzerknoppen universeel voor alle HD's? Die wil ik ook wel hebben, de winterhandschoenen maken de bediening nu wat minder makkelijk.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Dank je Wim, ik heb een afneembare sissy met rekje dat voorkomt het achteruitschuiven welEasyWim schreef: 05 jan 2021 12:02 Gefeliciteerd met de aankoop! Erg mooie machine, wat zal dat waanzinnig rijden. Ik ben alleen benieuwd of jouw vrouw echt goed (lang) achterop kan zitten, het duo deel ziet er wat iel uit. Ik kan mij voorstellen dat je achterop langzaam naar het spatbord weg glijd maar misschien valt het wel mee. Veel veilige en zeker ook plezierige km's toegewenst.

precies in een salon zetel

Ja die passen op alle modellen, er zit enkel verschil in die van voor 2014 maar nadien allemaal hetzelfde, montage duurt welgeteld 5 minuten, ben er ondertussen al eenEasyWim schreef: 05 jan 2021 12:02 Zijn die verlengde richtingaanwijzerknoppen universeel voor alle HD's? Die wil ik ook wel hebben, de winterhandschoenen maken de bediening nu wat minder makkelijk.
krak in geworden

je vind ze ook op Ali, Amazon en Ebay, je moet enkel er op letten dat je niet de holle neemt maar diegene met 2 stukjes erin zoals op mijn foto, de holle zijn voor de
oudere modellen. Bij Harley betaal je iets van een 25 à 30€ en op Ebay rond de 10€.
-
- 50-99
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 54 times
Ha, ook meteen besteld die verlengers voor de knippers!
Wist niet van het bestaan af.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Ik monteer ze altijd meteen, moest er eigenlijk standaard op staan fabriek af.Mats schreef: 05 jan 2021 15:07 Ha, ook meteen besteld die verlengers voor de knippers!
- ronnie
- 350-499
- Has thanked: 215 times
- Been thanked: 220 times
Bedankt voor de (onbedoelde) tip !
Die verlengde knoppen zien er erg makkelijk uit, en ik wist ook niet dat ze bestonden.
Veel geluk met de gezinsuitbreiding !
Die verlengde knoppen zien er erg makkelijk uit, en ik wist ook niet dat ze bestonden.
Veel geluk met de gezinsuitbreiding !
Gas zit rechts !
- RC roadster
- 800-899
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 419 times
Proficiat met de nieuwe aankoop
, en het is enorm leuk dat je J&H uitlaat gekozen hebt. Hopelijk een positieve ervaring mee.
Heb je de db test al gedaan in de 3 verschillende standen . Ben wel benieuw wat het verschil is in db’s.
De installatie voor de J&H uitlaat, zal wel meevallen zeker,… Die kabels voor u klep te bedienen van de uitlaat zelf. Zijn die redelijk soepel?

Heb je de db test al gedaan in de 3 verschillende standen . Ben wel benieuw wat het verschil is in db’s.
De installatie voor de J&H uitlaat, zal wel meevallen zeker,… Die kabels voor u klep te bedienen van de uitlaat zelf. Zijn die redelijk soepel?
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Thanks !RC roadster schreef: 05 jan 2021 16:31 Proficiat met de nieuwe aankoop, en het is enorm leuk dat je J&H uitlaat gekozen hebt. Hopelijk een positieve ervaring mee.
De kabels van de kleppen kan je vergelijken met je gaskabels op de Sporty, dus redelijk soepel maar je moet ze niet in 90° plooien ofzo. De
gesloten stand is in verhouding muisstil, de andere standen zijn voor mij op het gehoor eigenlijk hetzelfde. Als ik zin heb zal ik het db verschil
eens meten.
Ik heb ook het attest afgedrukt van conformiteit, 7 pagina's dubbelzijdig bedrukt

dan kan je via de qr code die erop staat via de smartphone deze pagina's oproepen of je zet de pdf in je phone, kan natuurlijk ook.
- RC roadster
- 800-899
Bedankt voor de info. Zo kan ik al wat verder zie hoe ik het juist ga doen ,... .Want ja,... bij de sportster zit aan de rechterkant ook de aandrijfriem,... . Wel zien als ik ze heb, en dan kijken hoe ik ze het beste monteer op sportster.MoneyFor schreef: 05 jan 2021 16:47 De kabels van de kleppen kan je vergelijken met je gaskabels op de Sporty, dus redelijk soepel maar je moet ze niet in 90° plooien ofzo. De
gesloten stand is in verhouding muisstil, de andere standen zijn voor mij op het gehoor eigenlijk hetzelfde. Als ik zin heb zal ik het db verschil
eens meten.
MoneyFor schreef: 05 jan 2021 16:47 Ik heb ook het attest afgedrukt van conformiteit, 7 pagina's dubbelzijdig bedruktdus best gewoon je creditkaartje bij je hebben en
dan kan je via de qr code die erop staat via de smartphone deze pagina's oproepen of je zet de pdf in je phone, kan natuurlijk ook.
7 pagina's aan info over een uitlaat,...

Toegevoegd in 34 minuten 44 secondes:
Hoelang heb jij moeten wachten op je uitlaat J&H ? 14 dagen ?
- EasyWim
- 800-899
Misschien een tikkeltje off topic, maar hier zijn de verlengde knoppen in NL verkrijgbaar (waarschijnlijk voordeliger dan bij de officiële dealer):
https://www.motorcyclestorehouse.com/on ... index.html
Op dit moment is deze site onder constructie en kun je een prijsopgaaf doen via de mail, uitleg staat hier op de homepage: https://www.pepperparts.com/
Op dit moment is deze site onder constructie en kun je een prijsopgaaf doen via de mail, uitleg staat hier op de homepage: https://www.pepperparts.com/
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Ja ongelooflijk wat daar allemaal opstaat en in het frans dan nogRC roadster schreef: 05 jan 2021 17:41 7 pagina's aan info over een uitlaat,.... Dan is dit toch met grote letters geschreven om het papier wat op te vullen,... hoop ik dan toch ,... . Wat kan je hier nu allemaal overschrijven ,... . Wat afmetingen en db metingen,... en dat is het toch alles.

Alles bij elkaar heeft een 1,5maand geduurd maar dat kwam omdat ik nog enkele zaken had besteld die in backorder waren en ik zelf hadToegevoegd in 34 minuten 44 secondes:
Hoelang heb jij moeten wachten op je uitlaat J&H ? 14 dagen ?
angegeven om alles in één keer toe te zenden.
- EasyWim
- 800-899
Ik heb net antwoord gehad van Pepperparts:EasyWim schreef: 05 jan 2021 20:59 Misschien een tikkeltje off topic, maar hier zijn de verlengde knoppen in NL verkrijgbaar (waarschijnlijk voordeliger dan bij de officiële dealer):
De prijs (met korting) voor artikelnummer 920224 is € 18,78. De verzendkosten zijn: 6,50 euro.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Ik heb de laatste iets van 11€ betaald, 3 setjes met gratis verzending via ebay.co.uk kwam natuurlijk van China. De Harley dealer hier bij mij in de buurt besteld
voor mij alles bij MCS als ik dat wil en betaal gewoon de geadverteerde prijs zonder verzendkosten. Mischien dat je dealer dat ook wel doet, wie weet ?
voor mij alles bij MCS als ik dat wil en betaal gewoon de geadverteerde prijs zonder verzendkosten. Mischien dat je dealer dat ook wel doet, wie weet ?
- Dorski
- 350-499
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 118 times
EasyWim schreef: 06 jan 2021 18:50Ik heb ook wel interesse. Met mijn winterhandschoenen mis ik ze vaak.EasyWim schreef: 05 jan 2021 20:59 Misschien een tikkeltje off topic, maar hier zijn de verlengde knoppen in NL verkrijgbaar (waarschijnlijk voordeliger dan bij de officiële dealer):
Misschien een group buy via het forum?
Ik heb net antwoord gehad van Pepperparts:
De prijs (met korting) voor artikelnummer 920224 is € 18,78. De verzendkosten zijn: 6,50 euro.
- Dorski
- 350-499
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 118 times
Geen probleem, dan bestel ik ze zelf. Bedankt voor het uitzoeken.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Om even terug naar mijn topic te gaan ipv een marktplaats
, dit krijg je als je de qr code van je J&H kaartje scant ...
Er zijn nog 3 pagina's maar die heb ik niet meer gedownload omdat het meer gaat om dealers en adressen.

Er zijn nog 3 pagina's maar die heb ik niet meer gedownload omdat het meer gaat om dealers en adressen.
- RC roadster
- 800-899
Amai, dat allemaal voor een uitlaat,... . Daarmee dat de prijs zo hoog ligt,...MoneyFor schreef: 07 jan 2021 08:26 Om even terug naar mijn topic te gaan ipv een marktplaats, dit krijg je als je de qr code van je J&H kaartje scant ...

Je zal dit waarschijnlijk wel weten,... . Er lopen 2 actie bij J&H, als je een uitlaat besteld he

- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Inderdaad, ik had net een reinigingssetje nodigRC roadster schreef: 07 jan 2021 13:55Amai, dat allemaal voor een uitlaat,... . Daarmee dat de prijs zo hoog ligt,...MoneyFor schreef: 07 jan 2021 08:26 Om even terug naar mijn topic te gaan ipv een marktplaats, dit krijg je als je de qr code van je J&H kaartje scant ...
.
Je zal dit waarschijnlijk wel weten,... . Er lopen 2 actie bij J&H, als je een uitlaat besteld he. En het zijn nog leuke prijzen ook om te winnen .

- RC roadster
- 800-899
Zal wel zijn! En de andere hoofdprijs is de aankoopwaarde terug krijgen heMoneyFor schreef: 07 jan 2021 15:56 Inderdaad, ik had net een reinigingssetje nodigen wie weet gaan we nog naar de MotoGP ook, zou helemaal leuk zijn.

Ik heb naar mijne dealer gebeld om mijn order nummer te krijgen,... .Zodat ik mij kan inschrijven voor deze actie's die lopen bij J&H. Maar ze vielen uit de lucht en gingen het natrekken bij J&H .