Biltwell Banana, ervaringen?

Alle andere technische zaken.
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Biltwell Banana, ervaringen?

Ongelezen bericht door botoo »

Goed, ik ben er eindelijk uit: ik wil de Biltwell Banana op mijn Iron. Het standaard zadel is me te zacht en staat w.m.b. ook te lomp. De Banana is dunner (en naar verwachting harder) en veel slanker maar past volgens volgens de fabrikant alleen op sporsters XLs van 1986 t/m 2003 dus dat zou niet op een 2019 passen. Nu lees ik bij sommige leveranciers dat het wel passend te maken is als je de ECU verplaatst die op het spatbord gemonteerd zit maar bij die van mij zit de ECU daar helemaal niet en zou ik volgens mij gewoon die banaan kunnen monteren.
Een keer langs een leverancier rijden om te passen zou ideaal zijn maar niemand heeft 'm op voorraad, erger nog, de banana staat wel als leverbaar in xx dagen maar volgens de fabrikant is 'ie niet meer leverbaar, wel wat lastig zo.

Het schijnt dat ik een nieuw gaatje in het achterspatbord moet boren maar dat is niet zo erg.

De vraag/vragen:
Heeft of had iemand zo'n Biltwell Banana op zijn Sportster zitten? Zo ja op welk type en ook, bevalt 'ie?
Weet iemand een winkel die 'm heeft liggen?

Vast bedankt :search:

Toegevoegd in 2 uren 13 minuten 58 secondes:
Zo één bedoel ik dus.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door charlesb52 op 30 nov 2020 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt!
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
roald
100-199
100-199
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 feb 2018 22:05
Has thanked: 143 times
Been thanked: 92 times

Re: Biltwell Banana, ervaringen?

Ongelezen bericht door roald »

Volgens mij zit er wel degelijk verschil tussen voor en na MY2003 voor wat betreft de bevestiging van het zadel.
Tot 2003 zat de lip aan het frame, daarna zit de lip aan het zadel.
Wil niet zeggen dat het niet pas te maken is, maar ik denk dat het dan meer is dan alleen een gaatje in een spatbord boren.

Heb wel een ander type Biltwell zadel gehad, kwalitatief niets op aan te merken :thumbsup:
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: Biltwell Banana, ervaringen?

Ongelezen bericht door botoo »

Prima info :thumbs: , dan zal ik moeten kijken of ik de lip van mijn huidige zadel op de banana kan zetten . . . als ik er ergens eentje kan kopen natuurlijk.
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Plaats reactie