Weld-on hardtail

Frame, vering, banden, remmen etc.
Gebruikersavatar
Nito
10-24
10-24
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2015 00:03
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Evolution Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door Nito »

Heeft hier iemand toevallig een weld-on hardtail kit ooit aangeschaft voor een evo of zelf gemaakt?
Als je het zelf hebt gemaakt, dan zou ik natuurlijk willen weten of je nog bereid ben om nog een te maken... :lol:
Ik twijfel nogal over:
  • Origineel frame houden
  • Hardtail frame aanschaffen/laten maken (en legaliseren)
  • Weld-on hardtail kit aanschaffen
Ik weet dat vroeger weinig interesse was over zoiets, maar ja... dit is een forum en daar zijn forums voor. Laat maar even weten wat jullie gedachten hierover zijn.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ja ik heb die al gemaakt.

Ben nu bezig met een Softailframe dat speciaal gemaakt is voor een Sportsterblok, je hebt bijna de look van een hardtail maar het
comfort van een vering.

Denk goed na alvorens te opteren voor een hardtail want enkel de veertjes van het zadel sparen je rug niet. Ik maak deze voor de
fun en bezigheid maar als het je enigste motor is zou ik er toch goed over nadenken dat je dit wel echt wil.


Het Softailframe, ( moet je niet aan beginnen met de gedachte om het goedkoop te klaren, frame kost inclusief verzenden bijna 2K )

20200330_135803.jpg


Informeer eens bij @kruisje
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nito
10-24
10-24
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2015 00:03
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door Nito »

Wat goed man!!
Ik heb een aantal jaren op hardtail frames gereden (ironhead en shovelhead) en vond het geen probleem. Ik hou nou eenmaal niet van de looks van een sportster frame, ben ook nooit een fan geweest van "caffe racer style" en na mijn mening lijkt een sportster frame op zoiets, dus zie ik geen andere optie.

Ik kan ook een volledige Hardtail frame van Tjolkman overnemen, maar heb geen zin om meerdere malen naar de RDW toe te gaan om de boel legaal te krijgen.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Nou dan koop je het best gewoon een weld-on hardtail en geloof het of niet maar ik heb mid vorig jaar één verkocht die geschikt was tot 240 achterband
en voor slechts 50€ :). Denk zelfs dat ik het hier nog op de site had gezet, weet ik niet 100% zeker meer.


Kruisje doet wel enkel complete frames als ik me niet vergis maar bij Zodiac kan je dat ook gewoon kopen maar niet in widetail uitvoering.

Zodiac.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nito
10-24
10-24
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2015 00:03
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door Nito »

Bedankt voor de info, ik ga eens op onderzoek!
Gebruikersavatar
kruisje
200-349
200-349
Berichten: 248
Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
Has thanked: 23 times
Been thanked: 97 times
Contacteer:

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door kruisje »

zodra iemand RDW hoort, krijgen ze een natte bilnaad, en is nergens voor nodig.

Frame van Tjolk heeft een factuur, daar ga je mee naar de rdw tesamen met je blok, en laat het schouwen.
Medewerker slaat er dan een nummer in waar jij t wilt hebben, kostten zijn vlgs mij iets van 100 euri.
Dan ga je met t spul naar huis, opbouwen met deugdelijke remmen, verlichting, spiegels, en volle spatters, half dagje eindkeuring in Lelystad, kost ong 400, en klaar is Klara.
Ik heb t al een paar keer gedaan, stelt niets voor als je hem netjes afbouwt, laatste keer was ik binnen 30 minuten klaar in Lelystad, en kreeg complimenten zelfs.

Dit is eigenlijk de enige manier om een fiets naar je zin te bouwen, die ook wettelijk legaal is.

Een stock frame hardtailen is een grijs gebied, en word vooralsnu gedoogt, maar met de aankomende APK voor brommerts kan het nog wel eens een probleem op gaan leveren voor alle gehardtailde fietsen die er nu rondcrossen.....
Daarnaast, als je eens iemand een rolstoel in rijdt, is er geen enkele verzekering die uitbetaald, omdat je voor de wet niets aan het rijwielgedeelte aan mag passen, nog een keer ai..... :think:

Dus iets meer uitgeven nu, kan je een boel gezeur voorkomen.
Daarom hardtail ik dus al jaren geen stock frames meer, en raad het echt iedereen af.

nog meer stuff om over na te denken......
Gebruikersavatar
Nito
10-24
10-24
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2015 00:03
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door Nito »

Hoi @kruisje , bedankt voor je reactie, nu heb je me helemaal gek gekregen... ik had namelijk al besloten om de hardtail frame niet over te nemen van @Tjolkman en de originele frame naar hardtail te laten verbouwen! :muur: :muur: :muur:
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door bow »

Dan zou ik je beslissing nog maar eens heroverwegen. Mario weet heel goed waar ie het over heeft.
Gebruikersavatar
Nito
10-24
10-24
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2015 00:03
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door Nito »

Mijn beslissing is al genomen en ga voor het hardtailen van het originele frame.
Bedankt voor jullie advies!
Gebruikersavatar
Nito
10-24
10-24
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2015 00:03
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door Nito »

Na een tijdje ziek te zijn geweest, hier is een update... de motor is weer bij mij thuis en helemaal uit elkaar, voor nog wat schuurwerk om daarna gespoten te worden.
Weet iemand hier waar ik een complete set bouten voor mijn blok (1989) kan bestellen?
Bijlagen
IMG_0159.jpeg
IMG_0159.jpeg (77.3 KiB) 6095 keer bekeken
IMG_0160.jpeg
IMG_0160.jpeg (78.17 KiB) 6095 keer bekeken
IMG_0161.jpeg
IMG_0161.jpeg (60.15 KiB) 6095 keer bekeken
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Goed te horen dat je weer beter bent,

Project is ook goed opgeschoten zie ik, ziet er op zich toch al goed uit :thumbs: ..... enkel de sissy is voor mij iets te veel van het goede.

Voor je bouten kan je HIER eens kijken, kost een 65€ in RVS.

Bolts.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
choco
200-349
200-349
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
Locatie: Bovenkarspel
Has thanked: 451 times
Been thanked: 170 times

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door choco »

MoneyFor schreef: 17 jun 2020 10:39
Het Softailframe, ( moet je niet aan beginnen met de gedachte om het goedkoop te klaren, frame kost inclusief verzenden bijna 2K )
De verzendkosten vond ik een goed excuus om het zelf op te halen en er een mooi weekendje van te maken :yahoo:
Keep the rubber side down
Gebruikersavatar
Nito
10-24
10-24
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2015 00:03
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Re: Weld-on hardtail

Ongelezen bericht door Nito »

I.v.m. privé omstandigheden moest ik stoppen met het project… Hier trouwens nog een foto update van de situatie!
15F80645-52C9-46EC-A363-71637DB1A804.jpeg
Plaats reactie