Pagina 1 van 3

Besloten hem te houden.

Geplaatst: 03 jun 2020 18:08
door MichelV
Na geprobeerd te hebben om mijn 883 XLH uit ‘88 te verkopen en met tranen in mijn ogen het gezeik over de kleur, het model en de geboden bedragen te hebben moeten aanschouwen, toch maar besloten hem waarschijnlijk nooit meer weg te doen.
Maar ja, om nu mijn dagen te slijten op een 883 gaat hem niet worden. Dus vanmorgen een NHRS 1250 conversion kit besteld gelijk met Andrews N4 nokkenassen. De Mikuni HSR42 die zou moeten passen op het standaard manifold had ik al liggen.
Nu afwachten tot alles binnen is. Ik ben benieuwd.
C5970922-967B-4269-A68A-5C0FFA6BDA25.jpeg

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 03 jun 2020 21:16
door charlesb52
Aah fijn!!!
Mooie motor, mooie kleur en binnenkort een snelle sporty zoals het hoort 😉!
@RedRider heeft ook plezier met z’n NHRS setje!!!

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 04 jun 2020 07:41
door MoneyFor
Goede beslissing en ook in de keuze van de onderdelen die je gaat plaatsen :thumbs:

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 04 jun 2020 18:52
door MichelV
MoneyFor schreef: 04 jun 2020 07:41 Goede beslissing en ook in de keuze van de onderdelen die je gaat plaatsen :thumbs:
Ja, ik ben echt benieuwd. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van @RedRider zoals @charlesb52 al schreef.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 28 aug 2020 21:28
door MichelV
6 juni besteld, vandaag 28 augustus binnen. Dus we kunnen er weer tegenaan deze winter.
52B739EA-EF55-4A1D-B878-75D3A535A088.jpeg

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 29 aug 2020 07:58
door MoneyFor
Een vroege Sint ;) , veel plezier met het plaatsen van de onderdelen.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 29 aug 2020 18:26
door RC roadster
leuk werkje! ;-).

Heb je enig idee wat pk en koppel dat je gaat winnen ?

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 29 aug 2020 23:22
door MichelV
RC roadster schreef: 29 aug 2020 18:26 leuk werkje! ;-).

Heb je enig idee wat pk en koppel dat je gaat winnen ?
Ik heb geen idee. Dat ik er op vooruitga is een ding wat zeker is. Dit zag ik op hun site.
610968AD-0984-47A5-9FBB-174B08926523.png

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 30 aug 2020 08:26
door RC roadster
De grafiek is toch wel belovend. Je zou zo een 95 pk hebben. Dat is zeker niet slecht ! En je zal dat zeker wel merken ,.. . Weet je toevallig welk koppel dat je dan gaat hebben ?

Laat iets weten ,... Als het er op staat he :D .

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 30 aug 2020 09:41
door MichelV
RC roadster schreef: 30 aug 2020 08:26 De grafiek is toch wel belovend. Je zou zo een 95 pk hebben. Dat is zeker niet slecht ! En je zal dat zeker wel merken ,.. . Weet je toevallig welk koppel dat je dan gaat hebben ?

Laat iets weten ,... Als het er op staat he :D .
Die 95 pk ga ik niet halen. Zit nog met de standaard 883 koppen en die stage 3 koppen zijn ook weer $ 1100,- en dan nog verzendkosten en invoerheffing. Loopt snel op maar kan altijd nog. 😉 En koppel? Geen verstand van!
Maar kijk anders eens bij, misschien dat je dan een beetje overzichtje hebt van wat ze opgeven. nrhsperformance.com/dynoroom.shtml

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 30 aug 2020 10:56
door MoneyFor
Spreken toch over 883 stock heads op die dyno, ben zelf eerder benieuwd naar de Nm dan de PK's, ga je na de installatie zelf een dyno doen , ben wel benieuwd.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 30 aug 2020 11:37
door MichelV
Ik heb zelf geen ruimte meer om te klussen dus laat Peet, van Peet’s H-D Service uit Kwintsheul het spul monteren. Eigenlijk wil ik volgend jaar kijken voor andere koppen (Stage 3) en ontsteking (Twintec dayton) en daarna op de dyna. Maar dat is nu nog koffiedik kijken. Eerst deze conversie maar eens laten doen.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 30 aug 2020 11:42
door MoneyFor
Hou ons zeker op de hoogte en mocht je de dyno hebben gedaan ben ik zeer benieuwd naar het resultaat, suc6 :thumbs:

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 30 aug 2020 18:55
door bow
Ben alleen bang dat je door de 4 bak niet het maximale eruit krijgt.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 30 aug 2020 20:22
door RC roadster
Ja,.. laat het maar weten als je resultaat hebt,... ;-). Ik ben benieuwd!

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 27 okt 2020 16:57
door MichelV
En we zijn op weg. Peet (van Peet’s HD service) heeft de Andrews N4 cams geplaatst. Nu de rest nog. ;)

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 27 okt 2020 18:19
door MoneyFor
:thumbsup: ben benieuwd naar het resultaat na alle mods.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 27 okt 2020 20:41
door EasyWim
MichelV schreef: 27 okt 2020 16:57 Peet (van Peet’s HD service) heeft de Andrews N4 cams geplaatst.
Krijgen de kleppen nu ook andere opening tijden of ging het om wat anders (bijvoorbeeld de nokhoogte)?!

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 08 nov 2020 15:33
door MichelV
Spulletje is klaar. Nu inrijden. Gisteren mee begonnen en vandaag wou ik nog even op pad maar de sensor van de oliedruk bleek ineens niet meer te werken, dus gelijk vervangen en werkt nu weer. Volgende week maar weer eens proberen als het een beetje weer is. Maar nu al kan je merken en zeker ook horen dat er een behoorlijke vermogenswinst is. En wat een heerlijk geluid maakt zo’n Mikuni ten opzichte van een CV carburateur. Het is even wennen maar dat gaat snel. Nu nog even wachten tot het verloopje tussen die Mikuni en mijn oude luchtfilter binnen is. Is dat ook weer netjes.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 15 jan 2022 17:36
door MichelV
Weer een stukje dichter richting het eind resultaat. Volgens zeggen een top koppeling gekocht. Barnett Scorpion. Hopelijk voldoet hij aan de verwachtingen. Volgende op het verlanglijstje is een olie koeler van Jagg. Maar die ik wil is even niet leverbaar. Dan nog nieuwe koppen en klaar. :happy: :happy:

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 15 jan 2022 17:37
door MoneyFor
Die koppeling is echt top, ga je tevreden van zijn :thumbsup:

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 15 jan 2022 22:48
door botoo
Hoe bevalt de upgrade to nu toe? en waar (rpm) heb je gevoelsmatig de meeste winst? en ben je tevreden? (lijkt me wel gezien de nieuwe koppeling en de verdere plannen :D )

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 15 jan 2022 23:25
door MichelV
botoo schreef: 15 jan 2022 22:48 Hoe bevalt de upgrade to nu toe? en waar (rpm) heb je gevoelsmatig de meeste winst? en ben je tevreden? (lijkt me wel gezien de nieuwe koppeling en de verdere plannen :D )
Koppeling gaat er morgen waarschijnlijk in dus daar kan ik nog niets over zeggen. Dat zou Peet van Peet’s HD Service doen. Maar qua conversie en de rest van de spulletjes ben ik zoals ik nu al merk aanzienlijk vooruit gegaan. Komend seizoen wil ik eens kijken wat hij nu levert op de dyna bank en daarna nog een keer met nieuwe koppen.
Ik heb al een mail naar de info pagina van NHRS gestuurd over het hoe en wat het beste is voor het normale snelweg gebruik aan geflowde koppen, maar nog geen antwoord. Het bedrijf is er officieel ook mee gestopt dus ik weet ook niet of Dan nog wel eens die mail checkt anders moet ik hem even via een andere weg om advies zien te vragen. Maar gaat goed komen.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 16 jan 2022 10:27
door charlesb52
Volgens mij rijdt @RedRider al jaren met NHRS!

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 16 jan 2022 11:00
door bert111
MichelV schreef: 15 jan 2022 23:25
botoo schreef: 15 jan 2022 22:48 Hoe bevalt de upgrade to nu toe? en waar (rpm) heb je gevoelsmatig de meeste winst? en ben je tevreden? (lijkt me wel gezien de nieuwe koppeling en de verdere plannen :D )
Koppeling gaat er morgen waarschijnlijk in dus daar kan ik nog niets over zeggen. Dat zou Peet van Peet’s HD Service doen. Maar qua conversie en de rest van de spulletjes ben ik zoals ik nu al merk aanzienlijk vooruit gegaan. Komend seizoen wil ik eens kijken wat hij nu levert op de dyna bank en daarna nog een keer met nieuwe koppen.
Ik heb al een mail naar de info pagina van NHRS gestuurd over het hoe en wat het beste is voor het normale snelweg gebruik aan geflowde koppen, maar nog geen antwoord. Het bedrijf is er officieel ook mee gestopt dus ik weet ook niet of Dan nog wel eens die mail checkt anders moet ik hem even via een andere weg om advies zien te vragen. Maar gaat goed komen.
is er een speciale reden dat je niet voor "gewoon " S&S gegaan bent ?