FXD i.p.v. XL
Geplaatst: 30 mei 2020 13:34
Zoals je wellicht kan raden heb ik een Dyna gekocht, een Super Glide uit 2001 wel te verstaan.
Waarom iets anders? Ik heb mijn sportster relatief niet lang gereden, december 2018 tot nu.
Wat een fijne motorfiets is de Sportster toch, start altijd, heeft prettige rijeigenschappen en een super geluid!
Het werd voor mij al redelijk snel een overweging om de 883cc te upgraden met een 1250/1275 kit van S&S of Hammer. Maar toen ik ging rekenen wat dat allemaal moest gaan kosten leek dit mij niet de moeite waard.
Daarom ben ik gaan kijken naar een Harley die vergelijkbare looks heeft en rijeigenschappen maar dan met meer power dan de 883. Ik kwam toen op de Dyna uit. Afgelopen week ben ik er een gaan bekijken uit BJ 2001 met maar 22.000km op de teller.
Was het e.e.a. aan veranderd wat niet per se mijn smaak was maar ik kreeg alle originele onderdelen er bij. Waaronder het zadel, en screamin' eagle II uitlaat systeem. De short shots die de eigenaar erop had gezet klonken veel te hard voor mij om na een late dienst hierop naar huis te rijden. Ik gebruik de motor namelijk met mooi weer ook voor woon-werk verkeer.
De Sportster gaat dus de deur uit, hopelijk vind ik snel een nieuw baasje. Deze persoon gaat in ieder geval een motor kopen waar hij / zij de komende jaren niets aan hoeft te doen qua onderhoud.
Ik zal alsnog lid blijven van dit forum, aangezien de kennis van sommigen hier een stuk breder is dan alleen de Sportster.
Bedankt daarvoor!
Nu een paar foto's!
Waarom iets anders? Ik heb mijn sportster relatief niet lang gereden, december 2018 tot nu.
Wat een fijne motorfiets is de Sportster toch, start altijd, heeft prettige rijeigenschappen en een super geluid!
Het werd voor mij al redelijk snel een overweging om de 883cc te upgraden met een 1250/1275 kit van S&S of Hammer. Maar toen ik ging rekenen wat dat allemaal moest gaan kosten leek dit mij niet de moeite waard.
Daarom ben ik gaan kijken naar een Harley die vergelijkbare looks heeft en rijeigenschappen maar dan met meer power dan de 883. Ik kwam toen op de Dyna uit. Afgelopen week ben ik er een gaan bekijken uit BJ 2001 met maar 22.000km op de teller.
Was het e.e.a. aan veranderd wat niet per se mijn smaak was maar ik kreeg alle originele onderdelen er bij. Waaronder het zadel, en screamin' eagle II uitlaat systeem. De short shots die de eigenaar erop had gezet klonken veel te hard voor mij om na een late dienst hierop naar huis te rijden. Ik gebruik de motor namelijk met mooi weer ook voor woon-werk verkeer.
De Sportster gaat dus de deur uit, hopelijk vind ik snel een nieuw baasje. Deze persoon gaat in ieder geval een motor kopen waar hij / zij de komende jaren niets aan hoeft te doen qua onderhoud.
Ik zal alsnog lid blijven van dit forum, aangezien de kennis van sommigen hier een stuk breder is dan alleen de Sportster.
Bedankt daarvoor!
Nu een paar foto's!