Ontchromen

Wat laat de motor ons zien?
Gebruikersavatar
bobberlicious
25-44
25-44
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 sep 2015 12:02
Been thanked: 15 times

Ontchromen

Ongelezen bericht door bobberlicious »

Hallo,

Wie heeft ervaring met het ontchromen van onderdelen?
Ik zou het chroom van een stel hitteschilden willen halen om in matzwart te zetten. Het chroom is wel reeds aan het afpellen. Schuren? Producten?
Riding Sporties for 30 years...
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Ontchromen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik heb dit al enkele malen gedaan, gaat op zich vrij eenvoudig maar best buiten of goed verluchte ruimte. De hitteschilden zijn nu niet zo klein,
je hebt dus al een deftige bak nodig waar dan weer veel product in gaat, er ontstaat wel een beetje warmte tijdens dit procedé.

Buiten een bak heb je ook azijn nodig, een voeding ( hoe hoger de voltage en ampère hoe sneller het gaat ) de + pool in dit geval op je hitteschilden
en de - pool op bv een koperen buis. Voor chromeren is het net andersom, het chroom zal zich nu gaan afzetten op de koperen buis en een leuke plus
is dat het chroom nog niet verloren is, wil je nadien bv een boutje chromeren kan je het terug van de koperen buis naar het boutje overzetten. Wel
de polen omkeren dan, dus altijd de - op het stuk waar het chroom naar toe moet. Ook zorgen dat de koperen buis goed ontvet is en misschien even
opschuren, dan hecht het chroom beter op de buis.

Ik kan het hier allemaal gaan uitleggen in detail maar ik zou zeggen kijk even op YT, staan meer dan genoeg filmpjes op.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie