Gedaan met de Sportster

Plaats hier je alledaagse berichten. Post your common messages here.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Botje schreef: 07 jun 2020 15:30 mooi man! mijn sportster is ook aan huis gebracht vorig weekend ,maar dit door een bergings bedrijf! :oops:
Dat is minder, hopelijk verder alles oke.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door RoelVP »

https://www.rideapart.com/articles/4456 ... er-europe/

En toen stopte de verkoop ook. Einde sportster in Europa.
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bow »

Spijtig maar logisch
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door EasyWim »

Betekent dit nu dat onze Sporty's collectors items gaan worden?! ::-$
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door RoelVP »

En volgens dit artikel droppen ze ook de Street modellen.
Dit verbaast me toch wat meer aangezien deze toch al watergekoeld zijn wat helpt om de emissienormen te behalen.

https://www.motorcycle.com/mini-feature ... ineup.html
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Elke man die ik zie op de goedkopere Street, oogt daar veel te groot voor.
Wat zie je en hoor je iedereen zeggen sinds 1903 "Goh dat V-TWin GELUID ...prachtig"...
Bij V6 en V8 auto's, dat gevoel, of watvoor speciaal blok ook "dat GELUID..prachtig!"...
Dat geschud, geronk, het leeft.
Voor beiden is het de beleving van het hart van het voertuig, de verbrandingsmotor.
Als Harley definitief op alle modellen een electromotor gaat plaatsen, maakt het dus niks meer uit welk merk je gaat rijden, het is dan niet uniek meer.
Bovendien gaat de 'oldtimer-look' er af die harley jarenlang weet vast te houden...
Ik zit niet te wachten op een futuristische Harley Davidson zonder ronkend hart.
Gelukkig bevat de folder nu nog genoeg ronkende motorblokken.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door EasyWim »

Alleen gaat de betaalbare Harley zo wel verdwijnen. Als je budget onder de 10.000 zit koop je straks alleen nog maar iets wat oud en aardig versleten is. Als je nu de Sportster even wegdenkt op marktplaats dan blijft er voor 6 of 8.000 euro eigenlijk niets meer over.

Volgens mij ging Harley juist niet elektrificeren de komende tijd en willen ze zo lang als mogelijk gaan vasthouden aan het oude bekende. Goed idee denk ik.
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Precies..terwijl ze 12 jaar terug nog in dezelfde prijs zaten als een suzuki..dus harley was beter te bereiken voor merk-overstappers...nu niet meer..ze zijn nu 2500 euro duurder dan 12 jaar terug.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Een update via motorcycle.com , klik op de foto.....


Afbeelding


Ik had trouwens de Forty Eight in de verkoop gestoken maar zal dan maar even wachten om daarmee door te gaan ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Tja..een stille (electromotor) met veel power.. als harleypubliek wil ik dat niet. Ik heb een soepele 1200 suzuki gereden voor 15 jaar..supersaai..het duurde jaren voordat ik wist wat er ontbrak..alles ging veeel te makkelijk. Rijcomfort ja. Rijbeleving vergeleken met een harley vtwin, saai, gaapverwekkend. Mijn lol zat niet in hard rijden. In 4 seconde naar de 100..nooit belangrijk geweest. De harley had ik ernaast, nog nooit zitten gapen op de harley. Werkelijk alles stuurt de zintuigen aan op een harley met vtwin.
Ook heb ik soepele japanse choppers gereden. Gewoon niet de ongeschaafde ruige metaalbeleving van een harley vtwin van nu. Te braaf vergeleken met een stugge schuddende harley vtwin combinatie.
Dus harley moet echt blijven vasthouden aan de huidige beleving en nooit de saaiere beleving opdringen van een soepele motorfiets. Waarom? Dan raak je het huidige publiek kwijt als dag en nacht. Ja..occasions met vtwin gaan nog lang mee, maar de nieuwe markt met soepeldraaiende blokken zal publiek snel van mening doen veranderen. Daar komt het; als mensen altijd soepele stille motoren hadden willen rijden, had harley echt nooit klanten gehad.
Leuk zo'n euronorm, maar iedereen omzeild dat weer buiten de showroom (zo ook bij andere merken).
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Heb je een punt mee en voor die elektrische auto's en motoren vraag ik me ook af waar ze alle elektriciteit gaan halen als echt alles 100% elek moet worden.
Ik zie de file's al staan aan de laadstations :lol: , een ritje met de motor ter ontspanning wordt al gauw een dagje van wachten, wachten en koffie zuipen terwijl
je aan het laden bent.

Ik heb nu een Energica elek motor en ben daar zeer tevreden mee, in tegenstelling tot jij ben ik wel een speedfreak en gaat er zelfs na de 50 niet uit, is een ziekte,
een microbe ik weet het niet... Ik heb die Energica ook niet gekocht om trips mee te doen, gewoon even nemen om uit te razen , wel helaas bij 200 al gedaan door
de begrenzing maar je bent er wel snel .... en dan terug laden terwijl ik gewoon één van de andere motoren neem om een langere trip mee te doen :) .
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Bij de grotere opkomst van electrische autos voor t gewone volk zie ik nu op mijn wandelronde de dikke kabels al over straat lopen.
Eerst leek t allemaal heel clean, maar dat was omdat "oprit aan t huis"_mensen er enkel 1 konden betalen. Nu ook middenklasse mensen er 1 kunnen betalen maar geen oprit hebben, lopen de dikke kabels over straat, voetpad\stoep. Motoren hebben daar niet altijd last van.
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Patman »

Linksom of rechtsom, als Den Haag wil dat we elektriek gaan rijden drukken ze dat gewoon door. Komen toch ook steeds meer mulieuzones. Kun je straks je motor buiten de woonplaats duwen omdat je daar pas mag rijden...
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Dan is t makkelijk..een boete is goedkoper dan een electrisch voertuig.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

brede aap schreef: 26 dec 2020 22:12 Dan is t makkelijk..een boete is goedkoper dan een electrisch voertuig.
Kan aardig oplopen hoor, stel dat je dat iedere dag moet doen om naar je werk te gaan of zo, dan zou ik toch liever iets voor mezelf kopen dan
de overheid iedere dag te sponseren ;)

Het lijkt allemaal nog veraf te zijn maar we komen toch al aardig in de buurt, er wordt geopperd 2030 allemaal LEZ zones en geen verkoop meer
van ICE voertuigen en in sommige landen stellen ze zelfs al 2025 voor.

Maar we zijn hier erg van het topic aan het afdwalen, dit was eigenlijk de rouwzone van de huidige Sportster ;) en er zijn nog plenty ICE Harley's
in omloop en er worden er nog steeds gemaakt dus....
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Tegen die tijd komt het volk vast in opstand. Ook de milieufreaks want afvalberg. Want electrische voertuigen produceren en rijden is enorm vervuilend tot in het kleinste detail.
De sportster en overige verbrandingsmotoren zal door liberalen of rebellen bereden blijven worden (dat soort rebellie tegen de regels)..Tenminste; ik hoop bijna dat het er zo uit gaat zien. De belachelijkheid van de regering tegen de nuchterheid van het volk in opstand.
Kom maar met waterstofmotoren, veel beter. Houd het volk zijn vibe, in plaats van dat wij geforceerd worden naar iets wat velen niet willen.
Als er 1 zeetanker lekt of een vulkaan uitbarst en de productie en afvalberg van accus en de afschrijving in geld van dure accupacks, daarvan kunnen wij nog 500 jaar verbrandingsmotoren rijden. Ofwel zouden we al honderd jaar electrisch rijden is na een paar rampen plus afvalstoffenberg, de moeite voor niks.
De verbeterde lucht in de stad zelf daar lag toch al niemand wakker van behalve de burgemeester.
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Klopt..wel een vliegtuig uit china laten vliegen voor een nieuwe accupack..
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Dorski »

Ik rij nu een dikke 4 jaar elektrisch en ga toch weer de overstap maken naar een ice auto. 4 jaar geleden was het belastingvoordeel erg gunstig en overal was plek om te laden. Nu is het fiscaal beduidend minder interessant en zijn bijna altijd de laadpalen bezet.

Ik geloof ook niet dat elektrisch de toekomst is. Dit is alleen voor het overbruggen naar waterstof.

Over 30 jaar is het net als met paarden, maar dan met ice motoren. Een dure hobby.

Back on topic;
Ik begrijp dat de sportster nog 1 jaar in de US of A geleverd wordt en dat daarna de opvolger komt.
Geruchten gaan dat het of het blok van de Adventure wordt, maar dan terug getuned wat veel fabrikanten tegenwoordig doen (Honda met de Africa Twin en de Rebel)
Of het wordt een luchtgekoelde v-twin met variabele kleptiming waar de MoCo recent patent op heeft aangevraagd.
Ik denk zelf het adventure blok voor de sportster en het lucht gekoelde blok voor de big-twins op termijn. Maar dit is mijn idee, wat op niets gebaseerd is.
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Patman »

brede aap schreef: 26 dec 2020 22:12 Dan is t makkelijk..een boete is goedkoper dan een electrisch voertuig.
Dan zullen er vast wel weer andere maatregelen komen, bv dat je deze niet meer kan verzekeren of ... ze draaien het zo dat je altijd de sjaak bent.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Vind deze helemaal niet verkeerd ....

New design patents about Harley’s upcoming café racer and flat track models show they will be powered by the liquid-cooled Revolution Max engine.

Afbeelding

klik op de foto ...
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Dorski »

Het bericht is van april dit jaar, nog voordat de MoCo een flinke cutback in modellen doorvoerde.
Desalwelteplus, vind ik er een paar hele mooie modellen tussen zitten die, als ze normaal geprijsd zijn, zeker zullen aanslaan bij jonger niet Harley rijders.
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door charlesb52 »

De Café Racer is idd niet verkeerd; iets minder lief en mijn favoriet: de Bronx!!
FDDBC25D-E5A8-4788-B677-81486BE69C7C.jpeg
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dorski schreef: 28 dec 2020 09:00 Het bericht is van april dit jaar,..
Klopt dat het een artikel is van begin dit jaar maar ze mogen hem van mij mee in de line-up steken, als je dan helemaal onderaan het artikel leest
zie je ook dat niet enkel de kledij "made in China" zal dragen maar dat er ook een samenwerking met Aliexpress euhhh .. Qianjiang op de planning
staat voor een lichtere motorfiets :lol:
charlesb52 schreef: 28 dec 2020 09:24 De Café Racer is idd niet verkeerd; iets minder lief en mijn favoriet: de Bronx!!FDDBC25D-E5A8-4788-B677-81486BE69C7C.jpeg

De Bronx mag er sowieso mee bij.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Dorski »

Zoals ik de geruchten nu hoor zullen beide niet in 2021 of 2022 beschikbaar zijn.
Schijnbaar heeft de MoCo op de Amerikaanse site per ongeluk de partslist van de 2021 en 2022 modellen gepubliceerd. Dit hebben ze er later weer afgehaald, maar daar stond voor 2022 geen Sportster op en ook geen Bronx of Caferacer, overigens ook geen Livewire meer voor 2022

Op zich wel logisch om geen nieuwe modellen te introduceren voorlopig. De MoCo heeft op dit moment veel schuld en nieuwe modellen introduceren kost heel veel investeringen voordat het geld oplevert. Eerst het huishoudboekje op orde brengen en als er daarna weer cash is kun je aan nieuwe modellen denken.

Ik verwacht dat 2021 gebruikt wordt om de cashpositie te verbeteren en uitzicht geven op dividend. Dan kan er in 2022 aan nieuwe modellen gewerkt worden die in 2023 geïntroduceerd worden.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door EasyWim »

Voor de nostalgisch aangelegde rijder belooft Harley vast te blijven houden aan het vocht in de snelheidsmeter :shock: :mrgreen:

Ik verwacht dat de nieuwe modellen:
a. veel te duur worden
b. de bestaande klanten weinig zien in de watergekoelde (en eventuele elektrische) versies
c. er weinig nieuwe klanten getrokken gaan worden (prijs gerelateerd)
d. de concurrentie te zwaar is, ze gaan failliet
Plaats reactie