Gedaan met de Sportster

Plaats hier je alledaagse berichten. Post your common messages here.
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Zou kunnen, en dan is Harley niet meer van deze tijd...
Jammer (vind ik) dat de Sportsters er niet meer zullen zijn, de laatste der Mohikanen enige échte!!!
Ook jammer voor de jongeren.... Voor mij zal de Sportster denkelijk de laatste motor zijn, maar de nieuwe generatie???
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

De a,b,c,d methode komt minder klagerig over :doggie:
Voor de SON hoeven we bij uitsterven van de laatste 100 sportsters enkel de titel aan te passen om ook de nieuwe generatie budgetharleys erbij te "accepteren". Zoals Son en Breugel, maar dan anders. :zuipen:
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Dorski »

Wat een doemdenkerij.

Even wat geheugen opfrissen;
Eind jaren 80 begin jaren 90 was BMW motorrad op sterven na dood.
De hipste motor die ze hadden was een 70pk luchtgekoelde 2 klepper 2 cilinder.
Alleen bejaarde en politie agenten reden op een BMW.
De concurrentie had 100pk+ motoren die zuiniger, sneller, mooier en goedkoper waren.

Eerst kwamen de watergekoelde 3 en 4 cilinders. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen kwamen er oliegekoelde boxers met het blok “op zijn kop”. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen kwamen er 1 cilinders en scooters. Met riemaandrijving ipv cardan. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen kwamen de watergekoelde boxers en parallel twins. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen bracht BMW de snelste productiefiets uit met ketting. Dat is geen echte BMW zeiden de “BMW-rijders”
Ondertussen is BMW een van de meest, misschien wel de meest, verkochte motorfiets in het zwaardere segment. Met klanten in alle leeftijdsgroepen.

En die “echte” BMW-rijders uit de jaren 80 en 90? Die liggen ondertussen allemaal onder de groene zoden of zijn gestopt met motorrijden. Daar verkoopt BMW geen motorfietsen meer aan.

Moraal van het verhaal;
Als je jezelf niet aanpast aan de huidige omstandigheden dan zul je uitsterven.

Ik denk dat de nieuwe CEO van de MoCo dit prima begrijpt en dat er een hele mooie toekomst klaar ligt met heel veel toffe en gave Harleys.

Of ik er zelf eentje ga rijden? Dat weet ik niet, maar ik ben denk ik ook niet de toekomstige doelgroep.
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Och het is niet zo negatief bedoeld hoor, ik verwacht gewoon dat het Sportster-hoofdstuk ophoudt.... Dus heel goed onderhouden zodat ze bewaard blijven voor de nieuwe SONner/ster!!!!
En anders kopen we de nieuw BRONX!!!
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Niemand heeft t hier over dat t geen "echte" zou zijn...gewoon spul wat we liever niet zien kómen :navond:
(En ik heb ook een bmw 1 cilinder en had weinig met bmw in t verleden. Puur gekocht vanwege t offroad type. Toch voel ik dat er bmw op staat maar het niet t echte bmw-werk is met zo'n liggende boxer). Ik denk nu niet van goh ik heb een dikke bmw. En dat geheel onbewust, bij aanschaf.
Zo kan dat ook met harley gaan, je koopt een harley met soepel motortje..en voelt dan pas "ik mis wat waarom ik een harley wilde". Of niet, en mensen vergeten de eens zo iconische stampende tweepitter. Ik zou dat zonde vinden.
Het is als James Hetfield die enkel nog love-ballads zou zingen. Dan is er niet meer wat t ooit zo geliefd maakte.
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bendix »

Ik ben blij dat er een frisse wind door de HD fabriek waait aangeduwd door geldproblemen, Althans dat hoop ik dan als ik alles lees. Ze krijgen nu wat ze al die tijd al hadden kunnen zien aankomen door zich te richten op het verkeerde publiek. Het is helemaal niet erg als de Sportster in de huidige vorm niet meer verkocht wordt. Ze zien er al jaren niet uit met die gekke hoge tankjes en alles zwart, zwart zwart om een "jong" publiek te trekken. Dan hadden ze een automaat op de markt moeten brengen. De Sportster als type of naam zal nooit verdwijnen, zo stom zullen ze niet zijn. Hij gaat er wel anders uitzien. Hoe? Daar zullen wij weer aan moeten wennen. Maar het blijft een Sportster. Ik denk niet dat er politieke motivaties zijn en ook het milieu heeft er weinig mee te maken. Het probleem zit hem in de geldwolven die achter het liberale kapitalistische systeem zitten. We noemen ze aandeelhouders die elk jaar zitten te kwijlen tot de centen weer binnen zijn zonder er zelf iets voor te doen.

:oldmen:
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door EasyWim »

Misschien dat waterstof Harley nog zou kunnen redden. Dan kun je vast blijven houden aan die stampende V-twin en de klassiekere look. Op een gegeven moment gaan ook de watergekoelde benzine modellen het niet meer redden qua milieu eisen.
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Patman »

Ik moet nog maar zien wat ik hierna ga rijden. Een nieuwe zal het sowieso niet worden met de prijzen....
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Het is mij niet gelukt een tweedehands ebike te kopen bijvoorbeeld. Als ik bij een fietsenzaak vraag naar een occasion electrische fiets is de prijs nog steeds te hoog. Want; komt het: tig keer als antwoord gekregen: "Wat is de staat van de accu"?,.."wij hebben geen idee meneer.
Dealbreaker, klaar ermee. Fiets te duur voor de staat waarin hij verkeerd en nieuw accupack kost 400 tot 900 euro. Maakt de tweedehands fiets 1800 euro.
Welke je neverdenooitniet er meer uit gaat halen als je m ooit verkoopt. In het kwadraat bij de derde eigenaar.
Je maakt 2x verlies. 1 accu kopen, 2 ooit fiets verkopen.
De electrische motorfiets gaat dit ook meemaken.
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 224 times
Been thanked: 368 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Johan m »

Die elektrische motorfietsen zijn allemaal stuk voor stuk met tien jaar economisch total-loss omdat de accu kapot is.
Zelfs als een accu dan naar hedendaagse maatstaven betaalbaar is, gaat niemand duizenden euro’s in zo een motorfiets stoppen.

https://www.ad.nl/auto/nieuw-accupakket ... ~a2c3548b/
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Dorski »

De Tesla uit het verhaal is een van de eerste productie elektrische auto’s dus die techniek is tegenwoordig wel beter. Volgens mij heeft de Tesla uit het verhaal 110.000km in 9 jaar op de teller.
Ik heb ondertussen 130.000km op mijn i3 zitten en die rijdt nog prima en van verminderde actieradius heb ik geen last. En accupakket kost €8.000,- bij BMW.

Daartegen over staat dat ik al 4 jaar geen onderhoud heb aan mijn i3 anders dan banden wisselen en waarschijnlijk de komende jaren ook niet.

Het voorbeeld van die Tesla is weer typisch stukje van de hedendaagse journalistiek; pak het slechtste voorbeeld wat je kunt vinden, schrijf er een eenzijdig stuk over, en doe net of dit voor alle voorkomende zaken (in dit geval elektrische auto’s) van toepassing is.

Kijk het kan prima dat een elektrische motor na 10jaar economisch is afgeschreven, maar de meeste moderne motors zijn dat tegenwoordig ook. Zoek een een motor van 10jaar oud met 100.000km en, uitzondering daargelaten, koop je die ook voor een habbekrats.
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Accupack tien jaar laten staan of weinig met een verbrandingsmotor rijden in tien jaar (duizenden motoren hebben hooguit 50000km mooi weer gereden)ik weet wel met welke motor ik dan een lang stuk wil rijden na 10 jaar en zou overkopen.
Accupacks gaan na zoveel x laden minder worden EN bij ouderdom achteruit.
Bij mijn auto heb ik aan onderhoud in 10 jaar twee keer de olie vervangen...Mijn broer rijd 70000 in een jaar.
Kortom de afschrijving is voor veel consumenten niet hetzelfde.
Mijn broer had in 1 jaar zijn blok afgeschreven en ik doe er tien keer zo lang mee.
-3 voor electro.
Mijn oom en een vriend zijn teruggegaan naar verbrandingsmotor.
En ja een tesla is een beest..puur rijgenot (mn baas heeft er 1). Vreet banden bij t leven, hoezo milieuvriendelijk, mega afschrijving.
Dus, doe harley dat niet aan harley..
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 224 times
Been thanked: 368 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Johan m »

Dorski schreef: 30 dec 2020 21:14 De Tesla uit het verhaal is een van de eerste productie elektrische auto’s dus die techniek is tegenwoordig wel beter. Volgens mij heeft de Tesla uit het verhaal 110.000km in 9 jaar op de teller.
Ik heb ondertussen 130.000km op mijn i3 zitten en die rijdt nog prima en van verminderde actieradius heb ik geen last. En accupakket kost €8.000,- bij BMW.
En wie gaat er bij een tienjarige auto nog €8000,- plus inbouwkosten en waarschijnlijk nog een regelcomputer vervangen?
Denk dat je het voor 10000,- niet redt.
Daartegen over staat dat ik al 4 jaar geen onderhoud heb aan mijn i3 anders dan banden wisselen en waarschijnlijk de komende jaren ook niet.
Tien jaar geen onderhoudsbeurt, en dan houd ik ze duur, €4000,-?
Het voorbeeld van die Tesla is weer typisch stukje van de hedendaagse journalistiek; pak het slechtste voorbeeld wat je kunt vinden, schrijf er een eenzijdig stuk over, en doe net of dit voor alle voorkomende zaken (in dit geval elektrische auto’s) van toepassing is.
Maar je zal maar net de eigenaar van die auto zijn die dus behoorlijk genaaid is door die Tesla-verkoper.
Overigens heeft Tesla een aardige reputatie opgebouwd met het in de doofpot houden van gebreken aan hun auto’s.
De BMW dealer hier in Enschede had ook een i3 in zijn showroom staan.
Nu is hij een nieuwe showroom aan het bouwen.

Kijk het kan prima dat een elektrische motor na 10jaar economisch is afgeschreven, maar de meeste moderne motors zijn dat tegenwoordig ook. Zoek een een motor van 10jaar oud met 100.000km en, uitzondering daargelaten, koop je die ook voor een habbekrats.
Die is tenminste nog te gebruiken, die elektrafiets is dan niets meer dan afval.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Even inspringen op de i3, die heb ik zelf ook weliswaar een REX omdat ik enkel en alleen 100% elektrisch niet zag zitten. Ik ben geen rijder die kijkt naar snelheden en zo zuinig mogelijk rijden om de meeste km's uit de batterij te halen. Dus ik vloer dat ding steeds en dat verkort de reikwijdte enorm vandaar dat een REX een must was voor mij. Nu eens dat de batterij niet meer volstaat voor de wagen zijn die uitstekend geschikt om dienst te doen als woning opslag batterij voor zonnepanelen. Er zijn zelfs al mooie kits te koop om die batterijen netjes tegen een wand te plaatsen, ik heb al zelf zonnepanelen met een batterij systeem nu al een jaar of 4 in gebruik.

Wat betreft onderhoud is die er niet aan een gewone i3, enkel banden en remblokken als je het aanvullen van de ruitensproeier als onderhoud wil zien , dat ook dan ja :) . Nu bij mijn REX moet ik de olie en bougies vervangen maar dat doe je gewoon zelf, is tenslotte een 650cc motor van een motorfiets die dienst doet als aggregaat en verder niets.

Dus de grootste kost is de aankoop maar verder heb je eigenlijk geen kosten meer, de wagen is voor mijn vrouw en die rijd enkel rond de kerktoren en ik zal hem gebruiken als ik echt een wagen nodig heb, ik neem hem al liever dan de Abarth gewoon omdat die supersnel is en rustig ;) .
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door brede aap »

Ik heb een terreinwagen die 1:8 zuipt :zuipen:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

brede aap schreef: 31 dec 2020 11:41 Ik heb een terreinwagen die 1:8 zuipt :zuipen:
Dat valt me nog redelijk mee ;) mijn Pajero doet gemiddeld 15l op 100km en m'n 964 kan ik zelfs pushen tot een niet onaardige 23l / 100km als het wat
meezit :lol:. Ik geef nu eenmaal geen zak om het verbruik en milieu, het is raar dat telkens wanneer m'n over een elektrische wagen of motor spreekt er
direct een link gelegd wordt met een "groene" te zijn. In mijn geval kan ik garanderen dat het niet zou is, ik doe het gewoon voor de kick die je krijgt van
het onmiddellijke koppel dat beschikbaar is, daar moet je al een aardige verbrandingsmotor naast zetten omdat te evenaren, op dit moment is de Triumph
Rocket de enige die wat in de buurt komt van de Energica maar verliest sowieso in het accelereren omdat je nog moet schakelen en daar gaat dan de rijder
de mist in.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bow »

Ik zeg niks moneyfor . :censored:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

bow schreef: 31 dec 2020 15:44 Ik zeg niks moneyfor . :censored:
Je bent een zeer wijs man ;) , ik hou ermee op voor dit jaar, alvast een fijn jaareinde gewenst aan iedereen !
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bendix »

Dit zou hem dan moeten gaan worden, toch?
Bijlagen
denieuwesportster.jpg
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dat zou een mooie zijn
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bendix »

Gekke kuipje en de waterbak er af dan lijkt het nog wel eens op een Sportster. :lol: :oldmen:
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bendix »

Heb het maar even opgelost voor die zielige arme Amerikanen. Valt dan toch wel mee?

:oldmen:
Bijlagen
zomoetie.jpg
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Mooie combo Ben :thumbsup:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bow »

Hier een interessante link van een Duitse firma die bezig is om met de motor op waterstof rijden mogelijk te maken. Misschien stapt Harley ook wel in deze richting. Aangezien ze het met de live wire voor gezien houden.
https://www.fraunhofer.de/en/press/rese ... oters.html
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Kan zeker interessant zijn, blijf het ook wat opvolgen deze firma.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie