Gedaan met de Sportster

Plaats hier je alledaagse berichten. Post your common messages here.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Hey Joe schreef: 23 jun 2021 20:01 De wijze filosoof uit Rotterdam, De heer J. Deelder, zei het al;

Alles blijft

Alles veranderd

Alles blijft veranderen.


Dit geldt ook voor onze Sporty's, ze blijven veranderen en soms is het even wennen maar ze blijven tijdloos.

Dat is mooi geciteerd ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

In Brussel wordt ook al over verbod op motoren en scooters gesproken en dit al vanaf 2028 voor Euro3, 2030 voor Euro4, is nog wel even maar voor de jongeren
onder ons zie ik het allemaal niet rooskleurig in. In 2035 wordt dat verbod veralgemeend en andere grootsteden zullen wel snel dat voorbeeld volgen....

Voor de geïnteresseerden, hier kan je de volledige TEKST lezen.

.....png


Voor dit jaar is er de Euro 5 norm op de motorfietsen maar zullen mee onder het algemeen verbod vallen in 2035.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Vindt ik niet leuk!

Maar we kunnen er weinig aandoen zeker,... . Het tijdpek van de verbrandingsmotor komt aan zijn einde,... . Maar is de elektrische rijden wel zo milieu vriendelijk als ze laten blijken? ik denk persoonlijk van niet. Is volgens mij gewoon het probleem verschuiven naar een ander plaatst op de wereldbol.

Zal nog al een zicht en praktische zijn, met al die laadkabels op de grond om de batterij op te laden,... .
Mats
50-99
50-99
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 okt 2020 09:52
Has thanked: 27 times
Been thanked: 54 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Mats »

Gister mee gereden,

Nee, lijkt en rijdt totaal niet als de vorige sportster, maar gaat wel 4x zo snel en soepel.
Wat een vermogen heeft deze, rijdt in standaard uitvoering rondjes om mijn 48 heen.
Schakelt super soepel en stil, ''on-harleys''

Snap dat de ''oude'' sportster rijder het niks vind, maar is wel een super strakke moderne motor die denk vooral nieuwe harley rijders zal aantrekken.
Denk dat ze hem beter een andere naam konden geven, qua design is het meer een ''kleine'' fat bob. en die word wel mooi gevonden door vele.
Bijlagen
4B558D49-CE14-4CC1-B933-1D1BC5409004.jpeg
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Mats schreef: 16 aug 2021 10:35 Gister mee gereden,

Nee, lijkt en rijdt totaal niet als de vorige sportster, maar gaat wel 4x zo snel en soepel.
Wat een vermogen heeft deze, rijdt in standaard uitvoering rondjes om mijn 48 heen.
Schakelt super soepel en stil, ''on-harleys''

Snap dat de ''oude'' sportster rijder het niks vind, maar is wel een super strakke moderne motor die denk vooral nieuwe harley rijders zal aantrekken.
Denk dat ze hem beter een andere naam konden geven, qua design is het meer een ''kleine'' fat bob. en die word wel mooi gevonden door vele.

Ik begrijp het volkomen,

De nieuwe Harley's zijn echt soepel in verhouding met de vorige gen's en rijden ontspannender op langere afstanden maar je hebt inderdaad minder het "Harley"
gevoel. Nu de meeste die het echte Harley gevoel willen zijn diegene die enkel met mooi weer buiten komen, er zijn wel uitzonderingen zoals met alles ;) .

Ik gebruik voor 95% van mijn verplaatsingen de motor, als ik dan in de regen en kou op de baan ben kan het Harley gevoel me gestolen worden, dan is de soeplesse
van de motor en handelbaarheid een grotere plus dan dat gevoel :).
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door EasyWim »

Mats schreef: 16 aug 2021 10:35 Gister mee gereden,
Kwam je met je broek tegen de uitlaat aan tijdens het rijden? Dat wordt vaak wel als nadeel genoemd.
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Hopelijk komt er nog een SPORTYve versie met langere schokkers en 17” wielen.
Mats
50-99
50-99
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 okt 2020 09:52
Has thanked: 27 times
Been thanked: 54 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Mats »

EasyWim schreef: 16 aug 2021 11:38
Mats schreef: 16 aug 2021 10:35 Gister mee gereden,
Kwam je met je broek tegen de uitlaat aan tijdens het rijden? Dat wordt vaak wel als nadeel genoemd.
Nee, niet door gehad iedergeval, je zit door de brede tank wel wat meer met je benen uit elkaar.
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door RoelVP »

Gisteren ook een testrit gereden met de nieuwe Sportster S. De Experience Truck Tour was bij mijn dealer terwijl ik er was voor een onderhoud. Beter al rijdend de tijd doden dan simpelweg te wachten.

Dus de Sportster S: Al snel werd duidelijk dat hij niet echt soepel stuurt. Je moet redelijk wat duwen om hem de bocht in te krijgen. Dat is bij mijn eigen Sportster ook wel, maar ik had het gevoel dat het hier nog erger was. Komt het door de dikke voor- en achterband, de forwards of ... Geen idee. Maar het is duidelijk.
Zoals door vele reviewers al aangehaald, de achtervering is ook niet echt goed. Je gaat er snel door en dat heb ik op dat half uurtje rijden ook gemerkt. Moest de weg overal mooi vlak asfalt zijn, ok. Maar dat is hij nergens, en zeker niet in België.
En dan het motorblok, de nieuwe Revolution Max 1250T met 120 PK... Dat is wel een plezier. Voor de die-hard Harley-fans is het waarschijnlijk niets, maar het vermogen dat dat blok levert is fenomenaal. Eerst wat in de standaard "street" rijmodus gereden, en daar is het duidelijk al krachtig. Ook in de "regen" stand merk je een duidelijk verschil. Het blok houdt zich in, zoals je verwacht. De "sport" modus dan. Toen ik de gashendel de eerste keer omdraaide in die stand leek het alsof hij onder mij uit wou wegrijden. Hij schiet echt vooruit en het genieten begint. Ik weet hoe een standaard M8 114-blok rijdt (Meer dan 1800 CC), maar dit was nog een andere categorie. Dat is meteen ook zijn belangrijkste verkoopsargument.

Conclusie: Een plezier om met te rijden, maar moest ik in de markt zijn zou ik hem nog niet kopen. Stuurgedrag en achtervering zijn de dooddoeners. Maar dat blok in een Sportster/Cruiser-achtige motorfiets waarbij voorgaande is weggewerkt en dat wordt een succes.
Styling en smaak achterwege gelaten, dat is toch te persoonlijk.

Daarna ook op een nieuwe Fat Bob gereden: Stuurt fenomenaal. Gaat heel vlotjes de bocht in. De pedaal van de achterrem stond me te laag, zeker omdat je al met forwards zit. Maar dat is wsch snel op te lossen met wat afstelling. Door de hard mount merk je ook duidelijk de vibraties van het blok. Leuke motorfiets om met te rijden.

En ook de Pan America gereden: Dat is de winnaar qua technische prestaties. Stuurt alsof het niets is, hij "valt" bijna in de bocht, hij wilt nog wat dieper gaan dan je aangeeft. Verder ook het nieuwe Rev Max 1250 blok met 150 PK, en in de "sport" rijmodus is dat wederom een plezier. Het vermogen en kwaliteiten van die motorfiets zijn echt goed. Maar ik ben (voorlopig) helemaal niet op zoek naar zo'n hoge adventure touring, geef me nog maar de lage rijhouding van wat HD standaard levert.
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door ronnie »

Duidelijke review :thumbsup:

Ik vind de Sportster S eigenlijk best een knapperd op de foto's, maar heb 'm nog niet in het echt gezien. De Pan vond ik voor een allroad nog niet eens heel erg lelijk, totdat ik hem hoorde starten... Wat een rotgeluid zit daarin ! Ben benieuwd hoe dit bij de Sportster S is.
Gebruikersavatar
Charter
200-349
200-349
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
Locatie: Capelle a/d ijssel
Has thanked: 163 times
Been thanked: 151 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Charter »

Mats schreef: 16 aug 2021 10:35 Gister mee gereden,

Nee, lijkt en rijdt totaal niet als de vorige sportster, maar gaat wel 4x zo snel en soepel.
Wat een vermogen heeft deze, rijdt in standaard uitvoering rondjes om mijn 48 heen.
Schakelt super soepel en stil, ''on-harleys''

Snap dat de ''oude'' sportster rijder het niks vind, maar is wel een super strakke moderne motor die denk vooral nieuwe harley rijders zal aantrekken.
Denk dat ze hem beter een andere naam konden geven, qua design is het meer een ''kleine'' fat bob. en die word wel mooi gevonden door vele.
En toch is het wennen de nwe sportster
Het neigt ernaar alsof ze m uit een blok kunststof 3d geprint hebben :lol:
Maar de grille van een bmw went ook langzaam (en handig voor ongesneden brood)

Mooi potje op de kop :thumbsup: ken het merk niet maar ziet r goed uit
“Gr Art”
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ondertussen heeft TB ook hun eerste aftermarket producten gepresenteerd , niet echt veel bijzonder maar toch een sidemount voor de nrplaat zodat
die afschuwelijk trekhaak eraf kan.

TB plate 01.jpg
TB plate 01.jpg (72.64 KiB) 4746 keer bekeken


TB plate 02.jpg
TB plate 02.jpg (59.24 KiB) 4746 keer bekeken



En dan nog hun welbekende knipperlichten, ook hier voor mij beter gewerkt met de Kellermann Atto's maar dat is persoonlijke smaak.


TB blinker 01.jpg
TB blinker 01.jpg (50.75 KiB) 4746 keer bekeken
TB Blinker 02.jpg
TB Blinker 02.jpg (57.34 KiB) 4746 keer bekeken
TB Blinker 03.jpg
TB Blinker 03.jpg (46.11 KiB) 4746 keer bekeken
TB Blinker 04.jpg
TB Blinker 04.jpg (55.62 KiB) 4745 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Komt die Fighter er nog?!?!?
CC4AEAC4-2419-46C1-967B-E762B3F52EC6.jpeg
CC4AEAC4-2419-46C1-967B-E762B3F52EC6.jpeg (70.5 KiB) 4730 keer bekeken
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Nog enkele mooie wijzigingen aan de nieuwe Sportster door RICK'S ( klik op de link voor alle foto's )



Nieuwe pinkers achter, in mijn opinie veel beter dan die van TB en de zwarte dempers maken het af.

Harley-Davidson-Sportster-S-Ricks-Custombike-029.jpg



En de ingewerkte pinkers in de spiegels vind ik echt geslaagd.

Harley-Davidson-Sportster-S-Ricks-Custombike-007.jpg

Harley-Davidson-Sportster-S-Ricks-Custombike-023.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
skull
10-24
10-24
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2015 00:20
Locatie: Landgraaf
Has thanked: 1 time
Been thanked: 17 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door skull »

Ik weet niet of er een ander (nieuw) topic is over de nieuwe sportsters?
Daarom hier maar......
Na de Sportster S is de nieuwe Nightster aan de lijn toegevoegd. Het lijkt er dus op dat ook in america geen luchtgekoelde sprotster gefabriceerd wordt (dat was dit jaat wel nog).
Ik heb test gereden op de Sportster S. Het rijdt geweldig, power, soepel, schakelt fijn en licht, etc etc....
MAAR totaal geen harley gevoel meer. Het wordt echt een probleem als we straks voor mijn vriendin de volgende Harley moeten zoeken.....ooit...hahaha
Erg jammer. Ik begrijp niet waarom ze de designlijn hebben losgelaten. Je kunt toch ook een olie-gekoelde motor ontwikkelen, maar dan met de looks van de "oude" sportstermodellen. En dan met name de Forty Eight, welke wij zo mooi vinden.

Jammer
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

skull schreef: 20 jun 2022 17:24 Ik weet niet of er een ander (nieuw) topic is over de nieuwe sportsters?
Daarom hier maar......
Na de Sportster S is de nieuwe Nightster aan de lijn toegevoegd. Het lijkt er dus op dat ook in america geen luchtgekoelde sprotster gefabriceerd wordt (dat was dit jaat wel nog).
Ik heb test gereden op de Sportster S. Het rijdt geweldig, power, soepel, schakelt fijn en licht, etc etc....
MAAR totaal geen harley gevoel meer. Het wordt echt een probleem als we straks voor mijn vriendin de volgende Harley moeten zoeken.....ooit...hahaha
Erg jammer. Ik begrijp niet waarom ze de designlijn hebben losgelaten. Je kunt toch ook een olie-gekoelde motor ontwikkelen, maar dan met de looks van de "oude" sportstermodellen. En dan met name de Forty Eight, welke wij zo mooi vinden.

Jammer
Helemaal eens maar ik zou zeggen wees blij dat het nog een motor is en nog niet een batterij op wielen want dat zit eraan te komen :cry:

Heb je zelf een FLFBS ? EDIT: >>>> heb net je ander posting gevonden, ja dus :D
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Eagle hd
50-99
50-99
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 mar 2022 10:08
Has thanked: 1 time
Been thanked: 45 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Eagle hd »

Geloof dat hij best goed rijd maar is niet mijn smaak jammer masr we zullen het er denk ik mee moet doen.
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 224 times
Been thanked: 368 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Johan m »

Ik wil niet zeggen dat die nieuwe Sportster een slecht ding is, maar het geeft mij net zoveel gevoel als een nieuwe Honda Rebel 1100 en die kost €8000,- minder.
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door botoo »

Precies wat @Johan m zegt, als je dan toch modern moet rijden dan hoef je niet voor Harley te kiezen. Het lijkt mij dat die nieuwe Sportster ook niet op de oude Harley rijder gericht is, die heeft een hele andere Harley-beleving voor ogen wat zo'n nieuwe volledig mist.
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Eagle hd
50-99
50-99
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 mar 2022 10:08
Has thanked: 1 time
Been thanked: 45 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door Eagle hd »

Ja mee eens en zo heeft iedereen een andere beleving over het oude en nieuwe.
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bendix »

Bekijk het praktisch. De S kost vanaf 20.000 euro in Nederland. Komt weer wat bij natuurlijk dus zit je al snel rond de 24.000. Wat kun je prachtige gebruikte Harley's kopen voor dat bedrag.

:oldmen:
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bow »

bendix schreef: 25 jun 2022 00:13 Bekijk het praktisch. De S kost vanaf 20.000 euro in Nederland. Komt weer wat bij natuurlijk dus zit je al snel rond de 24.000. Wat kun je prachtige gebruikte Harley's kopen voor dat bedrag.

:oldmen:
Voor dat soort bedragen kun je bij elk merk wel iets moois vinden. :jaja:
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bow »

Hier linkje naar de nieuwe Nightster 975 test van het motor blad motorplus.
https://www.motoplus.nl/nieuwsbrief/eer ... ter-975-2/
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Gedaan met de Sportster

Ongelezen bericht door bow »

Harley staakt de bouw van de Sportster,
https://www.motor.nl/nieuws/harley-davi ... sportster/

Volgend jaar komt de SWM met 1200 cc luchtgekoelde motor op de markt, die sprekend lijkt op de Sportster :kweenie:
Plaats reactie