Werp de multitester maar weg...

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Werp de multitester maar weg...

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Werp de multitester maar weg ..... of toch even in de kast bewaren voor het geval de app niet meer werkt :lol:

Heb dit in elkaar geknutseld, heb het voorzien van een SAE stekker zodat je het snel van de ene naar de andere motor of wagen kan wisselen en de
batterij testen.

Het geheel zit in een "waterdicht" boxje hoop ik toch ;) , heb het volledig dichtgekit dus zou waterdicht moeten zijn. Het is heel eenvoudig te bedienen
met een app op de smartphone, je kan het voltage onmidelijk in detail zien en er zit zo goed al heen verschil op met de digitale multitester. Je kan dus
stellen dat het vrij nauwkeurig werkt.

Ik heb dit in eerste instantie gemaakt om op mijn BMW I3 te laten zitten want als je daar een probleem hebt met de 12V batterij dan is het gedaan met
rijden. Deze batterij wordt ook niet gemonitord door de boordcomputer en je wordt dus ook niet gewaarschuwd van een probleem vandaar dit maaksel.

Een mooie bijkomstigheid is dat ik nu alle batterijen eenvoudig kan uitlezen als er een SAE stekker opzit en dat is tegenwoordig bijna overal als je een
druppellader gebruikt, bij mij zit het echt op alles.

Battery Monitor.jpg
Battery Monitor 000.jpg

Dit is het startscherm, je ziet het werkelijke voltage van de batterij.
Battery Monitor 001.jpg

Als je start zie je hier een curve, hoe laag de spanning terugvalt bv.
Battery Monitor 002.jpg

Of er genoeg wordt bijgeladen,
Battery Monitor 003.jpg

En dan kan je nog de rit monitoren.
Battery Monitor 004.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Werp de multitester maar weg...

Ongelezen bericht door EasyWim »

Netjes gedaan. Handig zo'n voltmeter. Kun je op de app ook nog instellen dat je een melding krijgt als een bepaald voltage bereikt wordt (als je bijvoorbeeld een alarm aan hebt staan en weken niet rijdt)? Dan weet je ook precies wanneer je de druppellader moet aansluiten.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Werp de multitester maar weg...

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Yep, dat was de voornaamste reden omdat zoals ik al zei de i3 geen melding geeft heb ik iets gezocht wat dat wel kon doen en
dat was deze app.

Als de batterij een te laag voltage krijgt om welke reden dan ook dan krijg je een melding. Enigste nadeel als ik dat een nadeel
mag noemen is dat de app dus continue op de achtergrond moet blijven werken.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie