
Heb dit in elkaar geknutseld, heb het voorzien van een SAE stekker zodat je het snel van de ene naar de andere motor of wagen kan wisselen en de
batterij testen.
Het geheel zit in een "waterdicht" boxje hoop ik toch

met een app op de smartphone, je kan het voltage onmidelijk in detail zien en er zit zo goed al heen verschil op met de digitale multitester. Je kan dus
stellen dat het vrij nauwkeurig werkt.
Ik heb dit in eerste instantie gemaakt om op mijn BMW I3 te laten zitten want als je daar een probleem hebt met de 12V batterij dan is het gedaan met
rijden. Deze batterij wordt ook niet gemonitord door de boordcomputer en je wordt dus ook niet gewaarschuwd van een probleem vandaar dit maaksel.
Een mooie bijkomstigheid is dat ik nu alle batterijen eenvoudig kan uitlezen als er een SAE stekker opzit en dat is tegenwoordig bijna overal als je een
druppellader gebruikt, bij mij zit het echt op alles.
Dit is het startscherm, je ziet het werkelijke voltage van de batterij.
Als je start zie je hier een curve, hoe laag de spanning terugvalt bv.
Of er genoeg wordt bijgeladen,
En dan kan je nog de rit monitoren.